C
Cairo
Idag hände något fruktansvärt. Min hund fick upp ett spår och efter en stund kommer han tillbaka med en död kanin i käften. Hur normalt är det att hundar gör så?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag hände något fruktansvärt. Min hund fick upp ett spår och efter en stund kommer han tillbaka med en död kanin i käften. Hur normalt är det att hundar gör så?
Han har jag väl koll på annars. Han är alltid lös i stallet. Vi skulle precis rida iväg. Han är nämligen med mig på uteritter, så det brukar alltid gå bra. Nu lyssnade han dock inte alls och ja.. bet ihjäl den.
Så säger alla jag har koll på den annars men inte just denna gång. Då har du inte koll på den o MÅSTE ha den kopplad...
Men å andra sidan fick du ju se att du har en hund med jakt i sig
Ja det var ju roligt.
Alla hundar har väl jakt i sig i mer eller mindre omfattning.
Det kan jag svara på och vet man Genom att träna hunden med olika störningsmoment i kontrollerade situationer. Man kanske inte kan träna med en levande hare men man kan föröka efterlikna situationen med nåt annat.
. Och nu är det så att jag hyser stora tvivel om att ts hade ens en halvbra lydnad på sin hund då jag läst flertalet trådar där hon tydligt bevisar sin bristande hundkunskap.