Sv: Hund sköts i trädgård
*knapplån*
Jag kan inte begripa varför inte ägaren till den skjutna hunden kallade in hunden?
Hon stod i fönstret och såg allt men ropade inte in sin hund.
Nu har jag ingen aning, men det finns ju en hel del fönster som inte är öppningsbara, dvs hon har kunnat se ut men inte kunnat öppna och ropa in hunden, och det kan vara svårt att göra sin röst hörd genom ett stängt fönster.
Sen angående att kalla in, jag har bra inkallning på våran hund, men att vända ifrån någon som inkräktar på hans revir, det tar lite extra, dvs jag kanske skulle få lov att kalla in två gånger och tagit till den "arga rösten".
Men det som är märkligt är ju att för att våga skjuta med pistol så måste hunden har varit relativt stilla, på avstånd från hundförarens egna hund, annars hade risken var enorm att han hade skjutit sin egen hund om hundarna hade slagits, eller om Brutus hade gått till attack på hundföraren så borde ju hans hund gått i försvar.
Nu känner jag dock ingen större oro att ha våran hund i trädgården, jag tror att det handlar om en ung hundförare med adrenalinpåslag och antagligen rätt trött eftersom denne måste ha jobbat natt när den är ute kl 5 på morgonen på uppdrag. Det är ett farligt jobb som polis och det är mycket som ska fungera, det jag tycker är riktigt uruselt är bemöttande efteråt från polisens sida, de hade kunnat sköta det hela betydligt bättre och det hade inte blivit ett sådant pådrag.