Sv: Hund sköts i trädgård
Jag anser fortfarande det är fel att låta ett djur lida i 2 timmar, oavsett vems skulden är som försatt djuret i den situationen. håller du inte med mig om det?
Jag fick lära mig en sak när jag som liten skaffade mig mitt första husdjur. Nämligen att jag hade ansvaret för detta djur, blev det sjukt var det min skyldighet att i görligaste mån se till att det tillfrisknade och gick inte det så var det min förbannade(ordagrant så sa farsgubben)skyldighet att se till att djuret slapp lida. Att införskaffa sig de kunskaperna tillhör normalt djurägarvett och det inser nog de flesta eftersom de flesta vet var de får tag i en vet. Att sedanmånga veterinärer kan vittna om djurägares nästan sjuka önskan om att förlänga livet på sina små älsklingar är en annan sak.
Jag anser att en hund som inte kan leva ett värdigt smärtfritt liv ska läggas ner, den ska inte behöva lida bara för att dess ägare inte har vett nog att ta det tunga beslutet.
De flesta människor har goda vänner, vänner som inte tar illa upp om man ringer för en nödsituation, jag har vänner som jag kan ringa och vänner har ringt mig mitt i natten för att be om hjälp så det argumentet håller inte.Och folk som dödas med en skiftnyckel dör snabbt och smärtfritt menar du? Du ska dessutom göra detta när du har två småbarn hemma, vill du verkligen sätta den bilden på deras näthinnor? "Lugn barn, mamma ska bara slå ihjäl Fido."
De flesta människor har ingen aning om att det finns jägare som ägnar sig åt eftersök av trafikskadat vilt, avskjutning av förvildade katter etc. Än mindre hur man kan få tag i dem. Med två småbarn hemma är det inte säkert att man bara kan sätta sig i en bil och köra iväg. Är du dessutom chockad och antagligen har chockade barn blir det inte lättare (bara att lyfta en hund av den storleken in i bilen lär kunna ta tid, det skulle inte vara en snabb och enkel sak för mig iaf).
Jag anser fortfarande det är fel att låta ett djur lida i 2 timmar, oavsett vems skulden är som försatt djuret i den situationen. håller du inte med mig om det?
Jag fick lära mig en sak när jag som liten skaffade mig mitt första husdjur. Nämligen att jag hade ansvaret för detta djur, blev det sjukt var det min skyldighet att i görligaste mån se till att det tillfrisknade och gick inte det så var det min förbannade(ordagrant så sa farsgubben)skyldighet att se till att djuret slapp lida. Att införskaffa sig de kunskaperna tillhör normalt djurägarvett och det inser nog de flesta eftersom de flesta vet var de får tag i en vet. Att sedanmånga veterinärer kan vittna om djurägares nästan sjuka önskan om att förlänga livet på sina små älsklingar är en annan sak.
Jag anser att en hund som inte kan leva ett värdigt smärtfritt liv ska läggas ner, den ska inte behöva lida bara för att dess ägare inte har vett nog att ta det tunga beslutet.