Sv: Hund sköts i trädgård
Naturligtvis kan saker o ting gå fel. Men att slå ut hjärnan är det i dag snabbaste sättet att ta livet av ett större däggdjur.
Men har du en bättre metod så ok, redovisa den då. Jag har slagit ikull allt från grisar till hästar med den och det fungerar varje gång...under förutsättning att man sätter skottet rätt!!!
Jag som jobbar med kor delar inte den uppfattning om att djuret skulle vara dött. Absolut inte. Kroppen lever i allra högsta grad och vad vet vi om vad djurets kropp känner under tiden.
Som jag skrev. En bonde bultade en ko som sedan levde i 15 min innan kroppen gav upp. Är det att vara död anser du?
Självklart finns det en orsak till varför djuret ska abvlodas efter!
Nej jag skulle istället säga att han satte skottet fel. och då är det inte metoden som är fel utan killen som håller i hantaget.
Även om man bultat massvis med kor i sina dagar så är det omöjligt att träffa exakt likadant och precist varje gång. Hjärnan är uppdelad, olika delar har olika funktioner. För mig är det uppenbart att beroende på hur man träffar kan man inte veta vad som händer i djurets kropp.
Naturligtvis kan saker o ting gå fel. Men att slå ut hjärnan är det i dag snabbaste sättet att ta livet av ett större däggdjur.
Men har du en bättre metod så ok, redovisa den då. Jag har slagit ikull allt från grisar till hästar med den och det fungerar varje gång...under förutsättning att man sätter skottet rätt!!!