hund ogillar pojkvän

Jag har bara sagt att det inte är Okey för gästen att fostra hunden
Jag har inte sagt något alls om hur jag hantera händelsen.
Den lilla hunden snor inte mat och vaktar inte för människor. Bara andra hunden (och katten) Går det in?
Åter igen pratar om du om något annat än det jag skrev.
Du skriver att den stora hunden snor mat.
Du skriver att om den vill ta en gäst macka så får gästen inte stoppa den, du ger ist gästen en ny. Om gästen behöver en ny macka har väl du misslyckats med att hindra din hund?
Hunden har fått belöning för ett felbeteende. Hur ska den då fatta när det är ok och inte ok?
Går det in?

Fråga din tränare vad den anser om situationen.

Jag har ju sagt 10 ggr att han försåt att det är fel att ta mat från oss och från gäster.
Vi har lärt honom att det är fel.
Han gör det ändå.
Han är den första hund jag har som snor mat.
Mina andra hundar ha inte tagit en smula från någon som vuxna. (det hände någon gång som valp)
Hundar är individer.
Går det in?

Jag har ju sagt 10 ggr att han försåt att det är fel att ta mat från oss och från gäster.
Han gör det ändå.
Mina andra hundar ha inte tagit en smula från någon som vuxna. (det hände någon gång som valp)
Hundar är individer.
Går det in?
Det låter som att det han lärt sig är att ni inte gillar det, men att det lönar sig ändå för en smaskig macka är viktigare än vad ni tycker.

Han gör det ändå.
Hundar är individer.
Går det in?

Vad har det att göra med att hundar är individer?
Om hunden skiter i att följa era regler så är det ju för att det lönar sig.

Vad gör du när hundarna struntar i att följa en regel du satt?
Är olika regler olika viktiga?
Skiljer du "hunden snodde gästens macka" och "hunden jagade grannens katt" tex?
Jag säger till honom att han gör fel och att han ska sluta.
Alla regler är lika viktiga, (vi har valt att ha lite regler) han har lättare att följa vissa regler än andra. Jag tror det är ganska vanligt att det förhåller sig så hos många hundar.

Jag säger till honom att han gör fel och att han ska sluta.
Alla regler är lika viktiga, (vi har valt att ha lite regler) han har lättare att följa vissa regler än andra. Jag tror det är ganska vanligt att det förhåller sig så hos många hundar.
Om du vill att hunden ska begripa vad du säger så får du träna in ett brytord och belöna aktivt rätt beteende. Att bara "säga till att han gör fel" kommer han aldrig att fatta.

Om du vill att hunden ska begripa vad du säger så får du träna in ett brytord och belöna aktivt rätt beteende. Att bara "säga till att han gör fel" kommer han aldrig att fatta.
Jag använder ordet nej
Jag rynkar ihop ögonbrynen också, ser bestämd ut.
Han förstår vad jag säger.
Han är riktigt duktig. (oftast och när han är motiverad) Även tränare säger att han är duktig. Särskilt med tanke på hans ras.

Nu får vi nog sluta prata om mina hundar i tråden. Det börjar bli alldeles för ot

Det handlar ju inte om att "lära" hunden något då man som gäst säger till.
Man vill bryta vad nu hunden gör som är olämpligt. Och då pratar jag inte om en hund som knaprar vedträn.
Jag kan mena mina tidigare exempel eller en glad ivrig hund som försöker välta min senila mamma. Jag säger till. Inte aggressivt men bestämt på det sätt som faller sig naturligt i den situationen.
Jag är inte ute efter att uppfostra någon annans hund.
Jag skulle lika gärna kunna säga Karusell!
Mitt röstläge och kroppsspråk är tydligt nog.
Terriern jag inte fick bort med röst och kropp var ju under ett bord och okontaktbar. Han var helt i en annan värld och blev nog oerhört snopen då jag luggade honom - därav pipet. Precis som en valp när den blir tillsagd. Förvirrad - men inte traumatiserad. Problemet ligger ju hos ägaren som inte har koll och sen blir förnärmad (skäms) och försöker dölja det bakom någon underligt förhållningssätt.

Jag har bara haft bortskämda buffliga glada jyckar. Och aldrig haft problem med att andra sagt till. En o annan gång har grannar rutit till och mina har moloket gått undan helt oförstående till varför man inte får hälsa på grannhunden som cyklar över tomten.

Jag använder ordet nej
Jag rynkar ihop ögonbrynen också, ser bestämd ut.
Han förstår vad jag säger.
Han är riktigt duktig. (oftast och när han är motiverad) Även tränare säger att han är duktig. Särskilt med tanke på hans ras.

Nu får vi nog sluta prata om mina hundar i tråden. Det börjar bli alldeles för ot

Förstå och utföra en handling är två vitt skillda saker. Men, men...bara det funkar i skarpt läge så han inte bara fattar utan även lyder om det kan komma att handla om värre grejer. Därav min fråga om du satte olika värde på en snodd macka som en jagat katt.

Att det kommer att handla mycket om dina hundar är för att du hela tiden refererar till dem och anväder dom och er som exempel isf att prata om hund rent generellt.

Förstå och utföra en handling är två vitt skillda saker. Men, men...bara det funkar i skarpt läge så han inte bara fattar utan även lyder om det kan komma att handla om värre grejer. Därav min fråga om du satte olika värde på en snodd macka som en jagat katt.

Att det kommer att handla mycket om dina hundar är för att du hela tiden refererar till dem och anväder dom och er som exempel isf att prata om hund rent generellt.
Om jag ska skriva i tråden så måste jag göra det utifrån hur jag agerar i olika situationer.
Vi ser flera i tråden som talar hur DE skulle agera i en särskild situation.

Skilladen är om man använder sig själv som mall och anser att resten gör fel.
Många i tråden( de flesta hänvisar till hur de skulle agera i en situation)

Att du sen har behov av agerar förhörsledare och ställa tusen frågor till mig om mina hundar, är ett annat kapitel. :idea:

Många i tråden( de flesta hänvisar till hur de skulle agera i en situation)

Att du sen har behov av agerar förhörsledare och ställa tusen frågor till mig om mina hundar, är ett annat kapitel. :idea:

Ja, jag väljer att fråga isf att antaga och tillskriva folk otrevliga gissningar om träningsmetoder osv. Jag tycker det är mer reko.

Lever vi i samma (realistiska) värld?
Spontanbesök? Folk som inte ens vet om att man har hund? Hantverkare?

Kreverar dina hundar också av ett "nej, gå ner"?
Jag har inga vänner som inte vet om att jag har hund. Hantverkare och sotare etc kommer inte in utan att bestämma tid (gör de det någonstans?). Min hyresvärd är högst medveten om att det finns hundar som försvarar hemmet hos oss.
Vid spontanbesök brukar inte jag öppna dörren med stora famnen utan tar undan hundarna. Alltid!
Jag finner detta oerhört realistiskt. Gör inte du?
Och hos oss är det inte någon som tillrättavisar våra hundar. Punkt!

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 191
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 565
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 503
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 546
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24