Kan du inte prata med människorna innan dom stiger innanför tröskeln Om de inte har träffat din hund tidigare."Innan man kommer", dvs meddelar i förväg. Inte när man redan står och knackar på dörren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan du inte prata med människorna innan dom stiger innanför tröskeln Om de inte har träffat din hund tidigare."Innan man kommer", dvs meddelar i förväg. Inte när man redan står och knackar på dörren.
Kan du inte prata med människorna innan dom stiger innanför tröskeln Om de inte har träffat din hund tidigare.
Ja om gästen inte vill träffa din hund, då kan du väl hålla den på avstånd?Givetvis, men då har de ju redan kommit, eller hur?
Då föreslår jag att du lär hunden att när ringklockan ringer / någon knackar på dörren så väntar man på plats Y tills matte /husse ropar "kom och hälsa" eller någon liknande fras.Givetvis, men då har de ju redan kommit, eller hur?
Vad sitter du och dillar om?
Ingen har sagt att gäster inte får mota bort påträngande hund.
(Om det ens kommer dit, ingen gäst har här blivit besvärad av våra hundar.
(Förutom kakan då, men gästen såg det inte ens och fick ny kaka. Ingen skada skedd)
Jag kastade mig över hunden grävde ur kakan ur munnen, (det va en chokladkaka)
Då föreslår jag att du lär hunden att när ringklockan ringer / någon knackar på dörren så väntar man på plats Y tills matte /husse ropar "kom och hälsa" eller någon liknande fras.
Ja om gästen inte vill träffa din hund, då kan du väl hålla den på avstånd?
Nej, jag har inte läst att jobbiga påträngande hundar (där ägaren en inte lyfter ett finger för att hjälpa till) inte skulle få motas bort.Har vi läst samma tråd? Jag tycker nog att flertalet i den här tråden har uttryckt att den enda som får mota bort en hund är ägaren.
Besökaren kan även meddela hundintresse i dörren.Men det är inte problemet. Problemet är att en användare i tråden påpekade att folk bör meddela eventuellt hundintresse INNAN DE KOMMER. Varav jag poängterade att det är orealistiskt, pga situationer jag redan räknat upp i tidigare inlägg.
Det är alltså inte jag som har bekymmer. Mina hundar går inte under över att någon eventuellt skulle bli lite överraskad och be dem sluta hoppa. Men det blir ju en himla procedur om de som har det problemet vill att alla eventuella besökare ska meddela eventuellt besök innan de faktiskt står utanför dörren.
Kan ju förvisso vara så att det bara är i min bekantskapskrets som vi är drabbade av spontanbesök, vad vet jag.
Nej, jag har inte läst att jobbiga påträngande hundar (där ägaren en inte lyfter ett finger för att hjälpa till) inte skulle få motas bort.
Det är skillnad på att mota bort hund och att säga till den verbalt eller fysiskt att den gör "fel"
Besökaren kan även meddela hundintresse i dörren.
Problemet löst.
Varför ser ni så mycket problem där det inte finns problem
Du talar om för hunden att DU inte vill ha kontakt om det motas försiktigt. Helt OkeyMen att säga "gå bort" och samtidigt mota bort hunden är väl både fysisk och verbal tillsägelse?
Du menar inte att du missat vad tråden handlar om och inte insett vad du själv skrivit? Det är just det många skrivit om. Att de motar bort påträngande hundar puffar bort dem och/eller säger "nej" eller "det räcker."Vad sitter du och dillar om?
Ingen har sagt att gäster inte får mota bort påträngande hund.
Läs om, läs rätt. Det är inte JAG som vill att människor ska anmäla sitt intresse för hundhår eller ej innan de kommer hit.
Jo visst, men var får du ryta till hunden och dra den i pälsen från? Ingen har menat att man ska göra det utan har tvärtom gång på gång rättat dig och sagt att ingen skrivit att de menar så.Du talar om för hunden att DU inte vill ha kontakt om det motas försiktigt. Helt Okey
Att dra hunden i pälsen, ryta åt den då säger du till hunden att HUNDEN gör fel.
Ser du skillnaden?
Du talar om för hunden att DU inte vill ha kontakt om det motas försiktigt. Helt Okey
Att dra hunden i pälsen, ryta åt den då säger du till hunden att HUNDEN gör fel.
Ser du skillnaden?
Jo det har skrivits i trådenJo visst, men var får du ryta till hunden och dra den i pälsen från? Ingen har menat att man ska göra det utan har tvärtom gång på gång rättat dig och sagt att ingen skrivit att de menar så.
Freda sig?Ja, jag ser skillnaden och har gjort det hela tiden. Däremot verkar vissa ha misstolkat uttryck som att freda sig mot påflugen hund och likställt det med verbalt och fysiskt våld mot hunden.
Freda sig?
Ja, det kan ju göras på många sätt.
Mycket har att gör med attityden hos den som fredar sig.