hund ogillar pojkvän

Om du som hundägare bjuder in mig, icke hundvän utöver släktingar med glada och busiga hundar samt vän med reserverad liten vovve som nafsar när han känner sig trängd / någon klappar för mycket ( nu efter ett par års bekantskap så blir hunden synligt glad när vi ses och då har jsg endast låtit hunden nosa på eget initiativ samt när jag hunden och ägaren varit på café ( hunden ligger snällt på sin filt) visat att nej jag vill inte ha dej i knät. Nu har jag kunnat börja hälsa med klappar när vi ses. Jag respekterar hunden och hunden respekterar mig.

Vad sitter du och dillar om?
Ingen har sagt att gäster inte får mota bort påträngande hund.
(Om det ens kommer dit, ingen gäst har här blivit besvärad av våra hundar.
(Förutom kakan då, men gästen såg det inte ens och fick ny kaka. Ingen skada skedd)
Jag kastade mig över hunden grävde ur kakan ur munnen, (det va en chokladkaka)

Har vi läst samma tråd? Jag tycker nog att flertalet i den här tråden har uttryckt att den enda som får mota bort en hund är ägaren.

Då föreslår jag att du lär hunden att när ringklockan ringer / någon knackar på dörren så väntar man på plats Y tills matte /husse ropar "kom och hälsa" eller någon liknande fras.

Läs om, läs rätt. Det är inte JAG som vill att människor ska anmäla sitt intresse för hundhår eller ej innan de kommer hit.

Ja om gästen inte vill träffa din hund, då kan du väl hålla den på avstånd?

Men det är inte problemet. Problemet är att en användare i tråden påpekade att folk bör meddela eventuellt hundintresse INNAN DE KOMMER. Varav jag poängterade att det är orealistiskt, pga situationer jag redan räknat upp i tidigare inlägg.

Det är alltså inte jag som har bekymmer. Mina hundar går inte under över att någon eventuellt skulle bli lite överraskad och be dem sluta hoppa. Men det blir ju en himla procedur om de som har det problemet vill att alla eventuella besökare ska meddela eventuellt besök innan de faktiskt står utanför dörren.

Kan ju förvisso vara så att det bara är i min bekantskapskrets som vi är drabbade av spontanbesök, vad vet jag.

Har vi läst samma tråd? Jag tycker nog att flertalet i den här tråden har uttryckt att den enda som får mota bort en hund är ägaren.
Nej, jag har inte läst att jobbiga påträngande hundar (där ägaren en inte lyfter ett finger för att hjälpa till) inte skulle få motas bort.
Det är skillnad på att mota bort hund och att säga till den verbalt eller fysiskt att den gör "fel"

Men det är inte problemet. Problemet är att en användare i tråden påpekade att folk bör meddela eventuellt hundintresse INNAN DE KOMMER. Varav jag poängterade att det är orealistiskt, pga situationer jag redan räknat upp i tidigare inlägg.

Det är alltså inte jag som har bekymmer. Mina hundar går inte under över att någon eventuellt skulle bli lite överraskad och be dem sluta hoppa. Men det blir ju en himla procedur om de som har det problemet vill att alla eventuella besökare ska meddela eventuellt besök innan de faktiskt står utanför dörren.

Kan ju förvisso vara så att det bara är i min bekantskapskrets som vi är drabbade av spontanbesök, vad vet jag.
Besökaren kan även meddela hundintresse i dörren.
Problemet löst.
Varför ser ni så mycket problem där det inte finns problem :confused:

Nej, jag har inte läst att jobbiga påträngande hundar (där ägaren en inte lyfter ett finger för att hjälpa till) inte skulle få motas bort.
Det är skillnad på att mota bort hund och att säga till den verbalt eller fysiskt att den gör "fel"

Men att säga "gå bort" och samtidigt mota bort hunden är väl både fysisk och verbal tillsägelse?

Besökaren kan även meddela hundintresse i dörren.
Problemet löst.
Varför ser ni så mycket problem där det inte finns problem :confused:

Ja, precis? Så varför riktar du inlägget mot mig istället för den användare som menade att det måste meddelas innan man kommer?

Men att säga "gå bort" och samtidigt mota bort hunden är väl både fysisk och verbal tillsägelse?
Du talar om för hunden att DU inte vill ha kontakt om det motas försiktigt. Helt Okey
Att dra hunden i pälsen, ryta åt den då säger du till hunden att HUNDEN gör fel.

Ser du skillnaden?

Vad sitter du och dillar om?
Ingen har sagt att gäster inte får mota bort påträngande hund.
Du menar inte att du missat vad tråden handlar om och inte insett vad du själv skrivit? Det är just det många skrivit om. Att de motar bort påträngande hundar puffar bort dem och/eller säger "nej" eller "det räcker."

Och du med flera protesterar och säger att ingen får uppfostra min hund.

Du talar om för hunden att DU inte vill ha kontakt om det motas försiktigt. Helt Okey
Att dra hunden i pälsen, ryta åt den då säger du till hunden att HUNDEN gör fel.

Ser du skillnaden?
Jo visst, men var får du ryta till hunden och dra den i pälsen från? Ingen har menat att man ska göra det utan har tvärtom gång på gång rättat dig och sagt att ingen skrivit att de menar så.

Ser du skillnaden?

Ja, jag ser skillnaden och har gjort det hela tiden. Däremot verkar vissa ha misstolkat uttryck som att freda sig mot påflugen hund och likställt det med verbalt och fysiskt våld mot hunden.

Jo visst, men var får du ryta till hunden och dra den i pälsen från? Ingen har menat att man ska göra det utan har tvärtom gång på gång rättat dig och sagt att ingen skrivit att de menar så.
Jo det har skrivits i tråden
Drag i pälsen, knä i magen, och skarp tillsägelse när hund skulle sno macka.

Ja, jag ser skillnaden och har gjort det hela tiden. Däremot verkar vissa ha misstolkat uttryck som att freda sig mot påflugen hund och likställt det med verbalt och fysiskt våld mot hunden.
Freda sig?
Ja, det kan ju göras på många sätt.
Mycket har att gör med attityden hos den som fredar sig.

Freda sig?
Ja, det kan ju göras på många sätt.
Mycket har att gör med attityden hos den som fredar sig.

Ja, freda sig. Många har hävdat sin rätt att freda sig mot besvärande hundar och fått till svar att man minsann inte får uppfostra någon annans hund. Jag hävdar å det bestämdaste att jag har min fulla rätt att freda mig och min kropp mot besvärliga hundar. Därmed inte sagt att jag tar den i nackskinnet och kastar den genom rummet.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 190
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 497
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 546
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar