Hund i sovrummet, eller?

Jag har haft mina i sängen redan som valpar och sen har de blivit kvar där. Nu är min yngsta 7 år och hon somnar alltid under täcket med min arm runt sig & hon är det första jag ser när jag vaknar på morgonen för då har hon krupit upp och lagt sitt huvud på huvudkudden så jag har hennes nos bara nån dm från ansiktet. Bästa starten på dagen :love:

Hunden har sin korg bredvid min sida av sängen. Flyttar man den lägger sig hunden direkt på golvet eller i sängen på min sida. Enmanshund deluxe, nu när jag är på sjukan bor hon i sin korg och i hallen, ointresserad av annat :rofl:

Vill du inte ha hunden i sovrummet hade jag under valptiden låtit den sova där ändå men i något speciellt och flyttbart. Jag hade nog valt öppen bur då det kan ge lite känsla av lya. Med lite tur kan du flytta ut den när hunden är lite äldre och mer trygg med sin nya flock och miljö.

Självklart är hundarna med i sovrummet. Min äldsta Leia sover i någon bädd på golvet, brukar lyfta upp henne i sängen ibland men så fort man börjar röra sig hoppar hon ner.
Nova vill alltid ligga nära någon, oavsett om det är en hund eller människa, ligger hon på golvet ser hon till att knöla ner sig i tillsammans med någon annan hund. Oftast ligger hon i sängen och då ska det vara nära med kroppskontakt, dock spelar det ingen roll om det är mig, sambon eller hennes dotter Fixa.
Fixa vill helst bara sova bredvid mig, behöver inte vara lika nära som Nova men i stort sett alltid i sängen.

Hundarna har eget rum de sover i. Fast jag fuskar dagen vi byter sängkläder. Då får de vara i sängen medan vi tittar på TV :D

Blir för mycket grus och lera om de skulle sova i sängen.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
2 034
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 211
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 168
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 492
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon