Snurrfian
Moderator
Ingen av våra hundar har fått varit i sängen, våran nuvarande får inte vara i sovrummet men det är som jag har skrivit tidigare pga utrymmes brist, ligger man i sängen så når man med handen utanför dörren och det är där han sover, oftast, ibland ligger han i sin bur (utan dörr) lite längre bort i hallen och ibland ligger han i sin korg i köket. När han var valp så sov vi på golvet med honom den första veckan, sen sov han utanför sovrummet med en hand i närheten. Nuvarande huligan får inte heller vara i soffan, han fick som valp och körde då race över både soffa och barn, när han sen pga operation blev förbjuden att hoppa, gå i trappor osv under en period så vande vi bort soffan och det gjorde familjelivet trevligare för alla. Däremot får han vara i hammocken utomhus med mig så där ligger han gärna en stund och myser på våren. På sommaren ligger han helst i skuggan. I sommarstugan ligger han gärna i mitt knä när jag sitter i fåtöljen eller soffan och det är tillåtet, han ligger inte i någon annans knä, till husse och lillmattes bedrövelse. Jo självklart om någon lyfter upp honom och tvingar honom att ligga i knät men han kopplar inte av, i mitt knä somnar han... Vilket även mina ben brukar göra