Hund i sovrummet, eller?

Du vill ju ha en mindre modell? Då syns de inte om hundens huvud är nere vid fötterna. :angel:
(Fnatte är lång! Han sticker ut i båda ändar av täcket - när jag nu lyckas ha något täcke kvar då.)
Det får bli en tik. För säkerhets skull. :meh:

Hur bred säng har du? Jag har 140, där får man bra plats.

Har faktiskt aldrig haft hund i sängen innan den nuvarande då de tidigare var familjens snarare än min egen. En del av dem vilade i säng på dagen men sov i korg vid sängen på natten. Egentligen skulle det blir samma ordning och reda på Breeze, vi hade ordnat sovställe bredvid sängen. Tog väl en eller två nätter, sen vaknade jag på morgonen med en boxervalp utsträckt längs min rygg. Jag sover inte jättedjupt, men han är väldigt duktig på att smyga in. Sen var det liksom kört och numera påminner mina nätter om Monstermoms, dock vaknar jag oftast med ett boxertryne i ansiktet för han lägger huvudet på kudden bredvid. En större säng måste dock införskaffas för just nu får inte både han och mannen plats. ;P

Ibland vaknar jag faktiskt med Sherlocks kulor några centimeter från ansiktet. Eller snarare är det så att när jag vaknar så väcker jag honom och eftersom han sovit hoprullad så sträcker han på sig och då... dyker kulorna upp i närheten. :cautious: Husse får alla fyra tassar i ansiktet istället och så plötsligt är alla tre vakna. Perfekt morgonrutin! :laugh:
Men... kulorna är det hårigaste han har. :o

Ibland när jag är hemma hos mamma har hanen (den svikaren) övergivit mig och sovit med min bror. Jag hatar det! Och jag håller med @Red_Chili, sover mycket hellre med hundarna är valfri människa. Jag kan till och med tolerera att de snarkar (nästan i alla fall).

När jag flyttar till lägenhet som har dörr till sovrummet, (bor nu i etta) kommer inte djuren få vara i sovrummet. Mest pga katten som tagit på sig att väcka mig mellan 4.30 och 5.30 VARJE morgon. Att sova med schäfern är dock rätt trevligt, förutom att hon har ovana att sova på mig.. Vilket blir tungt, och då kan jag inte sova. Det är dock rätt mysigt, katten däremot är inte mysig att sova med.

Inga hundar i sängen här! Sambon är milt allergisk och jag tycker det är skönt att slippa hår och smuts i sängen.
Valpar sover bedvid sängen när de är små men när de blir äldre får de flytta ut.

Vår sovrumsdörr står vidöppen så barn och djur kommer och går som dom vill på övervåningen :p Hunden sover dock inte i vår säng utan på golvet eller i sin biabädd. Katterna väljer antingen någon soffa, fåtölj eller vår säng.

Hundarna har egna bäddar bredvid sängen på min sida. Den ena sover där alltid, den andra kan lägga sig på golvet istället då han får rätt varmt under natten, trots att vi försöker hålla temperaturen runt 16-17 grader i sovrummet för hans skull. I sängen får de inte vara och det vet dom. Sängen är enda stället i huset som är djurfritt.

Mina får vara i både sovrum och säng. Faktum är att jag har jättesvårt för att somna utan hund i rummet.

Skulle dock känna mig obekväm med att göra mer intima grejer med någon annan i hundarnas närvaro, kanske är lite fånig så :o:D

Killen vill inte ha hundarna i sängen, jag har dom gärna men hans säng, hans hus så han får bestämma på den punkten men dom får iallafall sova i sovrummet

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
2 034
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 211
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 168
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 492
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30