Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns ju flera exempel på hundar som låter bli att sova tillsammans av egen fri vilja bara i den här tråden.Jag tror att Anders Hallgren har sagt någon om det här i VBV-podden, förresten.
Typ att vi är så bra på att plocka ut vissa delar och säga "det är naturligt för så gör hundar mot hundar", men att det inte alls är självklart att ha hunden i sängen - trots att just samsovning är väldigt grundläggande för hundar och det är så en flock gör. De sover tillsammans.
Min äldsta tik sover alltid med huvudet på sin huvudkudde (yep, hon har en egen), under täcket och ihoptrasslad med mig. Unga dåren sover oftast vid mina ben, ibland på mig, ibland på både mig och äldsta tiken, hon är inte allt för kräsen så länge hon får vara nära (på) någon. De brukar säga till när de vill att vi lägger oss. Finns möjlighet så lyder jag, annars bäddar jag bara ner dem och så får de vila ensamma tills jag kan knöla ner mig hos dem.
Jag har haft hund i snart 11 år. Att sova utan dem är för mig otänkbart. Även vid resor osv sover vi tillsammans och vi har legat ihoptrasslade bak i diverse bilar, i smala enkelsängar på vandrarhem, i vänners soffor osv. Mina hundar älskar det, jag älskar det.
Jag älskar att känna hela vår lilla flock samlad, att känna hur hundarna andas och känna värmen från dem. Jag älskar att kunna stryka med handen över hela dem och studera dem när de sover de gånger jag själv har svårt att somna. När jag sedan vaknar, då är det första jag ser de absolut mest fantastiska varelserna i hela universum och för mig finns det inget bättre sätt att vakna på.
Och ja, jag sover hellre med hundarna än vilken människa som helst, oavsett om det är ragg/dejt/partner. Visst KAN hundarna sova ensamma om det behövs, men om någon människa skulle säga något om att hundarna inte får vara i sängen, då är den människan borträknad som eventuellt sovsällskap.
de flesta morgnar vaknar jag till den bedårande åsynen av ett par kala kulor det första jag ser
Fnatte sover i sängen. Jag önskar jag kunde beskriva det som @Red_Chili gör, men så ser inte vår verklighet ut tyvärr!
Vi slåss om utrymmet (han vinner), han snor allt täcke (som han sen sparkar ner på golvet), han har dresserat mig att byta sida på kommando när han vill vända på sig, det är ständigt grus och hår i sängen, jag sover bedrövligt illa och har ofta riktigt ont pga mysko sovställning, och de flesta morgnar vaknar jag till den bedårande åsynen av ett par kala kulor det första jag ser (han sover med ryggen mot mig och huvudet mot fotänden). Så nej, det är inte en förtrollande upplevelse att sova med ett Monster.
Men utan honom sover jag inte alls!
Och jag vet från tillfällen när vi sovit borta på ställen där det inte gått att ha honom i sängen, han blir riktigt deppig. Han mår inte bra av att inte få den kontakten, det är riktigt, riktigt viktigt för honom. För mig med, numera, men till en början tyckte jag verkligen inte om att låta honom vara i sängen... Han har lärt mig alla tränarknep jag kan!