Hund i sängen

Sv: Hund i sängen

Jag tycker det är ofräscht att ha hunden i sängen. Jag vill inte att min hund med sina smutsiga och blöta tassar flyger upp i sängen det första han gör efter en regnig promenad. Vill heller inte ha fästingar krypandes eller löss t ex..Usch va läbbans. Nu har mina hundar aldrig haft löss men jag kan tänka mig att det inte är speciellt härligt. Nej hundarna har en egen säng och den ska de ligga i.
Jag gosar gärna med mina hundar men inte i sängen som sagt.
 
Sv: Hund i sängen

När du vill?:confused:
Hur tror du hundarna uppfattar det?
Ena gången får den men inte nästa? Dubbla budskap och stor förvirringskaos.
 
Sv: Hund i sängen

Vi har olika syn på det. Jag är konservativ i min uppfostran av mina hundar. De vet vad de får göra och inte får göra. Jag låter dem tex inte kräla i sängen ibland och ibland inte. Det skulle bara förstöra inlärandet. T ex vid apportering. Ibland får ni komma och ibland inte...Nej det håller inte.
 
Sv: Hund i sängen

Hon får ligga i sängen om hon vill. Vissa nätter ligger hon där utan att röra på sig, andra nätter sover hon på golvet eller i soffan (tror det beror lite på hur varmt det är).
 
Sv: Hund i sängen

Men om man ger "kommando" att hunden får sova, om man säger "nu får du vara här". Det är ju som ett vanligt kommando som tex. plats. Då borde det väl inte bli dubbla budskap? Det är ju som att säga sitt och stå varannan gång innan hunden får mat. ;)
 
Sv: Hund i sängen

har väll skämt bort våra 3 tikar med att sova i min enkelsäng, hanen sover i mamma och pappas säng.. de är trångt men jag har vant mig och tycker nu att de känns tomt utan dem.

men i går kväll tog jag dit hundsängen bredvid min säng dels för att jag ville ha lite mer rörelsefrihet och dels för att vår ena tik har antagligen ryggproblem och epelepsi :crazy: :( så jag ville inte riskera att de blev för trångt för henne
och två av tikarna sov i den men den tredje smög upp i sängen ändå :p
 
Sv: Hund i sängen

Vad tråkigt. Hoppas att hunden kan krya på sig och bli bättre. Har en kompis med en hund som typ blev förlamad förra året, fick ligga på "sjukhuset" 2 nätter, men är nästan helt frisk idag. :)
 
Sv: Hund i sängen

hunden får ligga i sängen om han vill. Men han kollar alltid med mig om det är OK först. Om jag säger nej, kan det hända att han ändå är därr på morgonen iband, men det är sällan jag nekar. Tycker det är mysigt med en varm boll vid mina fötter :love:
 
Sv: Hund i sängen

Våran vovve få absolut inte sova eller hoppa upp i sängen, han har sin egan säng i vårat sovrum däremot får han gärna vara i soffan.

Ibland vill jag verkligen ha upp honom i sängen å gosa men jag är för konsikvent för det.

Hur ska hunden vet när h*n inte får hoppa upp i sängen, man tycker ju inte att det är fel av hunden å sitta när h*n vill så det går inte riktigt å jämföra så tycker jag.
Man kan ju då inte skälla på hunden för att han hoppar upp i sängen utan kommando, visst du kan ju säga åt h*n å hoppa ner men hunden vet ju fortfarande inte att det inte va ok från en början.
 
Sv: Hund i sängen

kl

Våra vovvar är välkomna i sängen och sover gärna med oss.
Lilla pb-flickan sover alltid under täcket, hon e så varm å mysig.

hhj-som har jobbat natt och ska sova med sina bebisar nu
 
Sv: Hund i sängen

Så funkar det ju inte:crazy:
Har man lärt hunden en sak ex att sängen är Nej,då får man ju hålla på det även nästa gång. Du säger ju inte till hunden sitt vid ex när hon ska ham mat. Nästa gång behöver hon inte sitta.Hon förstår liksom inte vad du begär och därför blir det konflikter er imellan och till slut så kommer hunden att göra som den vill för du har inte förmågan att avgöra det som ledare.
 
Sv: Hund i sängen

Visst får vovven sova i sängen om hon vill! När hon var yngre så sov hon varje natt i sängen medans nu så blir det mer och mer sällan ju äldre hon blir, hon får välja själv. När det gäller sand och skräp i sängen så har jag inte märkt av någon ökning pga hunden fastän jag genast känner av minsta lilla skräp i sängen.
 
Sv: Hund i sängen

Min vovva får sova i sängen, oftast väljer hon dock sj soffan lr sin egen säng eftersom det är så grymt trångt i vår säng! 2 pers i en 120 säng :smirk:

Hon slinker alltid upp om den ena går upp o den andra ligger kvar!
Det är bara till o byta sängkläder ofta!
 
Sv: Hund i sängen

Äh, så kan det visst funka! Min hund har inget problem med att sängen bara är tillåten att hoppa upp i om man får tillåtelse, precis som han väntar på ett varsågod innan han äter sin mat. Jag tycker det är stor skillnad på att ibland tillåta att hunden på eget initiativ hoppar upp, ibland inte(det är inkonsekvent) och att bara tillåta hunden att hoppa upp om den fått kommando - då är man ju faktiskt konsekvent.
 
Sv: Hund i sängen

concierge skrev:
Men om man ger "kommando" att hunden får sova, om man säger "nu får du vara här". Det är ju som ett vanligt kommando som tex. plats. Då borde det väl inte bli dubbla budskap? Det är ju som att säga sitt och stå varannan gång innan hunden får mat. ;)
Som någon annan sa - så funkar det ju inte riktigt. För även om du lärt hunden "ligg" är det ju inte så att den inte får lägga sig ner utan kommando. För ibland så lägger ju sig hunden ner även utan kommando. Till och med min halvgalna jycke lägger sig ner ibland.
 
Sv: Hund i sängen

Min hund ligger aldrig i sängen när jag är hemma om han inte fått tillåtelse. Aldrig, han försöker inte ens. Som sagt så gör han det när han är ensam men det är, som jag skrivit längre upp, ok. Och att påstå att han skulle ta över ledarskapet för en sådan sak är ju bara löjligt.

Jag kan dra en parallell. När jag tappar en bit av min smörgås finns det två alternativ för min hund. Antingen får han ett varsågod eller så är det helt enkelt inte ok att han tar den. Också glasklart och inget han har det minsta problem att fatta eller acceptera.
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
12 355
Senast: ildiko
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
519
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp