Howrsetråden, den nionde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den nionde

Halloj!
Jag spelade Howrse förut och sysslade med fjordingar. Nu när jag ville börja spela igen så finns inte min användare längre? Någon som vet om de tar bort användare om man varit för inaktiv?
Känns lite surt, hade ju ändå massa pengar och föremål samt hade använt riktiga pengar och nått hyfsat långt, grrr.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Kl

Nu börjar jag snart lipa.. Tror jag har slösat 100 pass på att försöka lista ut hur man får en häst med relativt låg gp att ha färdigheter över 1000-1300.

Sett i vissa tävlingar att det är hästar med strax över 800gp ha färdigheter långt över 1000.
Prövade en häst med 900gp och det har liksom stannat av på strax över 900.

HJÄLP!
Vad är knepet? Hur får jag upp färdigheterna?
Följer fölschema och blupschema. Använt kronos+ ma och ett par molntappar.
Är inte riktigt säker på att jag hade afrodites tårar men ska testa en sista gång.
Funkar inte detta så skrotar jag howrse.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

För att få så höga färdigheter som möjligt måste du göra följande:
*Avla eller köpa ett föl avlat med Afrodites tårar, båda föräldrarna ska ha hög gp och 100 blup
*Inackordera på ett center som ger minst 57 equus för lektionen
*Fölleka korrekt
*Ge ungdomens vatten när hästen fyller två år
*Från det hästen fyller två år fram tills den fyller 25 år ska den ta en lektion varje dag
*Någon gång när hästen är mellan 5 och 25 år gammal ska du ge den exakt 20 molntappar så den kan ta fler lektioner
*Fetstila alla egenskaper

Detta är träningen för att få en grand prix-häst. För att hästen dessutom ska kunna konkurrera med de andra måste den få alla sm-föremål som ger tävlingsbonusar, kastreras innan den fyller 6 år samt få filosofens sten så att den behåller alla färdigheter är den fyller 25. Morfeus armar är bra att ge eftersom det annars går åt massor med åp.
För att få inackordera på ett center som ger minst 57 equus måste du träna upp hästen samma dag som du inackorderar den, annars sjunker lektionspriset på centret. Alla center tar inte heller emot alla raser eller hästar från okända spelare, fråga hos de center du är intresserad av att stalla upp din häst i.

Hästen måste alltså ha gått igenom allt ovan och vara 25 år innan den är klar.

Googla efter Alwarions hemsida så har hon skrivit ut allt mycket tydligare.
 
Senast ändrad:
Sv: Howrsetråden, den nionde

Gamla konton försvinner tyvärr, spelade innan jag med och mitt gamla konto är med borta :/
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Blä vad trist. Skapar väl ett nytt konto då.
Ojojoj vad mycket som har ändrats sedan jag spelade haha, nästan så man inte känner igen sig :P
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Nizhoni - Sleipner (Föder upp araber och arabhorn i topp på svenska versionen)
dramatik - dramatik (föder endast upp tinkerhorn just nu)
hemlig - mysfilt (stiltje i uppfödningen just nu, men har fjording och connemara som grund)
0therwise - Otherwise (kört lite allt möjligt men har nu PRE, curly och knabbar)
Crossline - Crossline (Enhörnings shettisar, plus annat bös)
Humla - tigerlilja
Beckie - beckaneesen (föder upp PRE och lite Paint)
Ces - Siri1 (föder upp lusse hästar mestadels)
Mirtai - mirtai (föder upp hannoveranare)
Digbil - Deekin
zassoo - zassoo (föder upp paintar samt lite annat smått och gott)
Santoxen-santox (föder upp fjordingar samt IC, PRE och knabbar i liten omfattning)
Flavor - Qamilla (föder upp PRE med gp över 650 + enhörnings araber i liten skala)
Lily- Lily84 (föder upp Connemara vanliga+horn och sen har jag lite annat smått och gott)
Punakha1-Punakha (mest Holsteiner avel, lite hanno kanske nåt mer senare)
Tscabo - *Rapidash* (Föder upp welshponnyer)
Lazetti - Lazetti (föder upp shettisar och lite curly)
Laeikinois-Laeikinois (främst frieser enhörningar, och frieser. annars ligger uppfödningen på is just nu.)
bitte0007 på svenska. Föder upp araber.
Congeria - Kentaur (sv. Föder upp Akhal Teke enhörningar, ibland när jag får lust kör jag på vanliga Akhal Teke också)
Pride - Singer (Föder upp Paint med engelsk inriktning)
Therese1988 - ThBet
nixehen - nixehen
Fishli - Fishli (samma på internationella)
Monimaker - O'Hara (Föder upp connemaror samt lite hannoveranare)
Linta - Linta (Försöker komma ihåg att logga in varje dag)
Linda8142 - Samara (blandad uppfödning med knabstrup/hanno/frieser/PRE, mest hanno just nu)
Jocelyn - Jocielyn (Akhal-Teke mest)
Skyggni - Skyggni (Föder mest upp tinkrar)
Rumpnissen - Bounce (föder mest upp spanjorer)
Bure- Bure (Enhörningar av alla raser)
Cambodia - cambodia (samlar på gulblacka fjord och en del GÄ + SÄ och annat smått och gott)
Tigerflicka - Tigerflicka (Föder främst upp frieser)
Vogue - Föder upp Hannos! (började spela på den Engelska verisionen)
Cruella - Cruella (Tennessee Walker i topp samt EH och Åsnor)
Hazel- Vinsla (föder upp Akhal-Teke och ibland nåt annat)
Ozera - Ozera (samlar på SM-föremål och föder upp några renrasiga spanska)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Åh, 90e målet är ju jättejobbigt, har aldrig fött upp en enhörning förut. Är det svårt?
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Åh, 90e målet är ju jättejobbigt, har aldrig fött upp en enhörning förut. Är det svårt?

Jag fick ta fram säkert 8 föl innan jag fick en enhörning, så jag tycker det var rätt drygt.
Betäckning ska ske på rätt tidpunkt, av två enhörningar av samma ras och man har ändå bara 1 på 5 att det blir en enhörning.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Om hästen är tänkt som en grand prix-häst, inte bara som prestigehöjare, så ger kastreringen en tävlingsbonus som behövs för tävlandet. :)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Haha, prova då kämpa med drygt 20 hornlösa föl i jakten på första hornfölet. Det var jobbigt det! Men jag är ändå fast på enhörningarna och avlar arabhorn. :D
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Aa var inne på en spelares profil som lyckades få en enhörning på första försöket.
Jag fick min första på 20:e försöket. Som tur var fick jag ett eh-föl strax efter jag hamnade på det målet :)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Är det någon som har en häst över 25 år med 0 färdigheter? Betalar gärna för att få låna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 345
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 161
Senast: Scandi
·
Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
14
· Visningar
842
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 228
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp