Howrsetråden, den nionde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den nionde

Bättre än inget i alla fall ;). Man lär ju får bättre saker ju längre eventet går, om man får de bättre fröna.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Njaa, väldigt dåliga sm-föremål hittills, jag har fått två krösus gåva, 40 rovor, ett plutos pergament, och en akilles häl...

Hur har ni kunnat få så många gåvor redan? :eek: Jag missade första dagen på eventet (på int.) och jag antar att en av gåvorna för dagsuppdragen var att man kan vattna oftare. Jag har som bäst 56% på en lila planta som fått en gödning och samtliga (3?) vattningar...

Men jag jagar inte någon vildhäst utan hoppas på att få några begärliga SM-föremål istället. :)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

jag har kommit ungefär lika långt (kort :p) Men har ändå ingen chans på en vildhäst, så är glad för det jag får på de klick jag hinner med :)

----

Någon som kan hjälpa med passköp? ressa en häst för 56.000 eq :bow: (heter Singer på howrse!)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Jag har fått en blomma att blomma än så länge. Har öppnat några y-horn som jag hade sparade från förra eventet och använt lite diamanter till att köpa 2 y-horn :)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Jag är igång med blupandet :D Fortfarande på minussidan, men det går framåt i alla fall. Fantastiskt söt är han! :love:

KL

Detta är ett riktigt longshot, men .. Någon som vill byta ett fruktbarhetstrollspö mot ett guldäpple? :p (Jag som vill ha guldäpplet.)
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Kl

Har lite problem med dagens andra uppdrag.
Någon som kan förklara hur man grejar den?
Tänkte helt naturligt på Topas men det funkade inte :'(
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

bara gratulera en spelare :)
Blev lite fundersam själv, men verkar nog vara en översättningsmiss.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Nizhoni - Sleipner (Föder upp araber och arabhorn i topp på svenska versionen)
dramatik - dramatik (föder endast upp tinkerhorn just nu)
hemlig - mysfilt (stiltje i uppfödningen just nu, men har fjording och connemara som grund)
0therwise - Otherwise (kört lite allt möjligt men har nu PRE, curly och knabbar)
Crossline - Crossline (Enhörnings shettisar, plus annat bös)
Humla - tigerlilja
Beckie - beckaneesen (föder upp PRE och lite Paint)
Ces - Siri1 (föder upp lusse hästar mestadels)
Mirtai - mirtai (föder upp hannoveranare)
Digbil - Deekin
zassoo - zassoo (föder upp paintar samt lite annat smått och gott)
Santoxen-santox (föder upp fjordingar samt IC, PRE och knabbar i liten omfattning)
Flavor - Qamilla (föder upp PRE med gp över 650 + enhörnings araber i liten skala)
Lily- Lily84 (föder upp Connemara vanliga+horn och sen har jag lite annat smått och gott)
Punakha1-Punakha (mest Holsteiner avel, lite hanno kanske nåt mer senare)
Tscabo - *Rapidash* (Föder upp welshponnyer)
Lazetti - Lazetti (föder upp shettisar och lite curly)
Laeikinois-Laeikinois (främst frieser enhörningar, och frieser. annars ligger uppfödningen på is just nu.)
bitte0007 på svenska. Föder upp araber.
Congeria - Kentaur (sv. Föder upp Akhal Teke enhörningar, ibland när jag får lust kör jag på vanliga Akhal Teke också)
Pride - Singer (Föder upp Paint med engelsk inriktning)
Therese1988 - ThBet
nixehen - nixehen
Fishli - Fishli (samma på internationella)
Monimaker - O'Hara (Föder upp connemaror samt lite hannoveranare)
Linta - Linta (Försöker komma ihåg att logga in varje dag)
Linda8142 - Samara (blandad uppfödning med knabstrup/hanno/frieser/PRE, mest hanno just nu)
Jocelyn - Jocielyn (Akhal-Teke mest)
Skyggni - Skyggni (Föder mest upp tinkrar)
Rumpnissen - Bounce (föder mest upp fjordingar och curlys)
Bure- Bure (Enhörningar av alla raser)
Cambodia - cambodia (samlar på gulblacka fjord och en del GÄ + SÄ och annat smått och gott)
Tigerflicka - Tigerflicka (Föder främst upp frieser)
Vogue - Föder upp Hannos! (började spela på den Engelska verisionen)
Cruella - Cruella (Tennessee Walker i topp samt EH och Åsnor)
Hazel- Vinsla (föder upp Akhal-Teke och ibland nåt annat)
360 - Alili (Föder upp fullblodsenhörningar)
day - ljusdalen (Föder främst upp hannoveranare och connemara)

Ändrade i listan...

Är det någon som kan hjälpa mig med passköp? Reservera en häst för 520000 Equus.
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Då får jag tacka å hans vägnar! ;) Jag måste komma på ett namn åt honom snart, Hingst 650.70 känns lite .. opersonligt. :D
 
Sv: Howrsetråden, den nionde


Just nu heter han Éirannach, vilket kort och gott betyder "Irländsk", i egenskap av ting eller person. Irländska språket använder inte titlar som Mr. och Mrs. särskilt ofta, och skulle jag försöka skapa det namnet blir det nog An tUasal Ó Éirannach, vilket nog skulle bli för långt. :D

.. Nåväl, vi får se om han får behålla det namnet eller byta senare.

/Moni som är kass på att bygga meningar på Iriska/Irländsk gaeliska. :o
 
Sv: Howrsetråden, den nionde

Det är ett bra namn att kännas vid honom med, jag gillar sådana! :angel:

Edit: äsch, vad fasen .. För din skull, Lily! ;)

irish_50ae859cddf2b360130036d8.jpg


Nog borde han kunna charma dina damer om han tillochmed kommer med blomster?! :D
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 347
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 171
Senast: Scandi
·
Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
14
· Visningar
843
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 233
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp