Howrsetråden, den åttonde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Tyvärr inte! :(

KL

Fick ett harmonipaket i dagens halloweenkort! :bow: Tävlade tidigt med Dike imorse och tänkte att "äh, kan ju kolla om han har fått in ett kort .." och så blev det en sådan vinst. :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

kl

Äntligen kan jag göra sörp! :bump: Hur många ska man ha per häst för att det ska vara optimalt?
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Förresten, hur skulle ni göra? Bluppa en häst med 490.21 i gp och betäcka med en redan klar häst med 489.52, eller bluppa två hästar med 490.21? Det tar ju sån tid att bluppa och skillnaden blir kanske inte jättestor? :confused:
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

I det första exemplet får fölet 491,06 i gp och i det andra fallet får det 491.41. Inte så stor skillnad och beroende på vad du har för mål med aveln skulle jag välja alt 1:)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Jag gör nog så! Det är tillräckligt träligt att bluppa en häst. :p Tack för input ^^
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Insåg igår att man kan juh tävla i både western och engelsk ridning i grand prix. Köpte två westernhästar för 5000e ihop, de kommer antagligen sist i varje tävling men kommer ändå generera pengar! :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Tigerflicka, gjorde jag med för någon vecka sedan.
Började nästan gråta. (Varit lite känslig sista tiden)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

kl

Meeen vad är detta för dåliga uppdateringar? :eek:
Har inte varit aktiv på avelsfronten på länge och får nu reda på att det kommer kosta mig 2500 varje föl jag skaffar. Så för mig som avlar på enhörningar så kommer jag få betala denna summa för en hel drös med skithästar. :devil: Blir väl att man får lägga ner det istället. Vad man ska göra istället har jag dock ingen aning om.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

KL

Snacka om maximal otur med kön på fölisarna. Hittade en flickvän åt Dike och hoppades så på ett stoföl så att jag kunde linje .. okej, inavla litegranna på honom. Men ack, ännu en hingst! 840 i GP är dock det högsta jag fött upp hittills. :D
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Tack för omtanken ändå! :love: Har en kompis som jag vet har en Zeus blixt som hon kanske vill sälja eller byta då hon inte riktigt visat intresse för den alls. Ska höra med henne sedan. :)

Hannoveraneraveln tycker jag dock är lite läskig för att det känns som att den går framåt så otroligt fort. 840 i GP känns ju knappt som att det kvalificerar honom (ev. snart henne) som avelsmaterial ens .. Kanske får tillbaka veterinäravgiften samt lite av det hans mamma kostade i inköp om jag har tur. ;)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Sitter tyvärr inte på något fruktbarhetstrollspö. :(

Om jag bestämmer mig för att byta kön sedan så föreslår jag byten här! Eller att jag bara säljer hingstfölet och på't igen. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 107
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
919
Senast: Mineur
·
Svar
2 001
· Visningar
98 189
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 061
· Visningar
34 118
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp