Howrsetråden, den åttonde

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Howrsetråden, den åttonde

KL

Nu fick jag en helios stråle. Återstår bara att se vem jag skall ge den till! Förmodligen någon av hannosarna. :D
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

kl

jag har jättesvårt att bestämma vilken ras jag vill satsa på. Nu har jag araber, paint och ett par frieser, samt ett par olika "ströraser" som jag vunnit. Egentligen gillar jag akhal teke allra mest men jag tycker inte bilderna i spelet är så fina :p

Dagens I landsproblem?
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Nån som kan hjälpa mig med mål 91? Jag ska köpa en häst som är äldre än 25 år och har 0 i färdigheter.
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Jag känner igen det där. I början skulle jag bara ha connemaror. Sedan gjorde man de där utmaningarna man får göra i början och därifrån fick jag två hannoveranerston som jag inte kunde sälja, men väl betäcka. Så blev det och de första fölen föddes, och sedan dess har jag alltid haft connemaror OCH hannoveranare.

Tänkte att jag skulle lägga ned hanno-uppfödningen men det har inte hänt ännu i alla fall. Dessutom bytte jag en paint mot en renrasig spansk och nu är hon dräktig, dock i försäljningssyfte. (säger jag nu, då fölet kommer så lär jag inte kunna sälja det .. :p)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Nu ska jag starta ett stall igen! Kom ganska långt på engelska versionen men nu tänkte jag köra på den Svenska! :) Någon som vill uppdatera mig? :)

Tänkte döpa stallet till Vogue så ni som vill får gärna bli vän med mig, går strax in i startar :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Nu ska jag starta ett stall igen! Kom ganska långt på engelska versionen men nu tänkte jag köra på den Svenska! :) Någon som vill uppdatera mig? :)

Tänkte döpa stallet till Vogue så ni som vill får gärna bli vän med mig, går strax in i startar :)

Ingen?

Kommer fokusera på Hanos som vanligt! :love: Men som alltid, köper in alla snyggingar jag har möjlighet till! ;)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

:laugh:

Yes, ska kika på det så fort jag är klar med uppdraget! Gjorde det fast att det känns onödigt, har tappat lite av rutinerna!

När kan man betäcka?
Vill betäcka mitt sto så fort som möjligt så att jag kan skapa bättre hästar med en gång denna ggn, istället för att satsa allt jag hade på min 350 GP häst en gång till! :rofl:

Men hon får nog allt stanna, det är nått speciellt med första hästen! :p:p
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

så vad dom är Blupade på spelar ingen större roll för fölen? :confused:

Jodå, det spelar stor roll. Avlar du på föräldrar som har stora skillnader i sina gp syns skillnaden mest genom att fölet får färre eller rent av inga medfödda färdigheter. Även gp skiljer men det syns mest om du avlar på föräldrar med små skillnader i gp. För att få ut det mesta av vår avel på araberna avlar vi bara på hästar med 100 blup, då får vi den största gp-ökningen i varje generation och araben som ras kan bli bättre och bättre. :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Tack för att du valde mig som sponsor! :bow: :)
Fick nästan en liten shock när jag kollade kontoret. :D

Araberna, som jag avlar i grupp, är uppe i 822. :)
Det akhal-teke, lusitano och hannoveranare är lite före. Bästa hannon är nu på 880 ser jag. :)
 
Sv: Howrsetråden, den åttonde

Ja jag läste ett inlägg om att du avlade fram de bästa araberna så då tog jag dig! Haha! :D :D

Suck, vill också få tag i några sådana! Men när jag har kommit till försäljning om 30 dar är dom väl uppe i 1000 :cool:

Vill helst slippa köpa massa pass! :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
27
· Visningar
2 209
Senast: Bison
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
944
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 224
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 061
· Visningar
34 165
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp