Sv: Höstmammor 2010
*kl*
Liten uppdatering bara.
Det känns som om att jag får prova på alla små konstigheter man kan stöta på som gravid.
I förrgår kväll gick det inte att sova, då jag knappt kunde andas om jag låg på rygg, låg jag på sidan så spände det i magen på ett obehagligt sätt och att sitta var oxå obehagligt pga mitt revben. Så jätte mycket sömn blev det inte men klockan ringde ju vid 5 ändå. Så jag tog mej iväg till jobbet och jobbade lite mer än halva passet och när jag sen satt jour så började herrn i magen böka runt som aldrig förr och jag vet inte om han tryckte på några organ som gjorde att jag blev alldeles svettig och kännde mej konstig.
Så vad jag ville göra var att ligga ner en stund för att se om det blev bättre samtidigt som jag var så trött så jag bara ville grina.
Tänkte sen att jag nog måste sjukskriva mej dom här två sista passen, att det inte är värt att plåga sej mer nu. Har blivit så stel i bakfogarna efter att ha suttit och kört tåget en längre sträcka, denna trötthet, och om nu nätterna ska bli sömnlösa hur ska det gå.....
Så jag gick hem innan passet var slut och nu ska jag vara hemma hur länge som helst ju
Innan längtade jag, men i väntan på mitt tåg jag skulle åka hem med så kändes det så sorgligt att vara borta från jobbet att jag nästan ville grina. Tur mannen kör tåg han oxå så jag kan följa med när jag orkar och kanske få köra lite iaf. Känner mej som en tågnörd, men det är jag inte fast jag gillar tågen. Sista tiden har jag bara klagat och spytt galla över alla fordon som inte går som dom ska och ändå känner jag så här. Kanske är positivt att känna att man vill tillbaka när allt i ens kropp funkar som vanligt igen.
Men det var nog bra att jag gick hem för min hjärna måste ha varit lite off, för väl hemma, fortfarande trött, så fixade jag maten till mej och maken, tar ut en plåt ur ugnen och konstaterar att den nog ska in en stund till. Vad jag gör jag då..... jo jag tar tag i plåten med båda händerna, utan grytlappar. Kunde inte göra annat än att skratta(och kyla min händer i ljummet vatten), så korkad man kan vara. Dock så klarade sej huden bra utan blåsor.
Nu måste dagarna planeras för det är så tråkigt att inte ha nått att göra och jag vill inte bara ligga på soffan och öka mer än nödvändigt i vikt. Men jag ska lyssna på min gravida kropp och vila oxå.
Men idag sov jag till 10:30
. Jag som vaknar av mej själv vid 6 annars. Antagligen så behövdes sömnen.
Sen har jag slipat och målat en byrå till bebisens rum, andra strykningen får jag göra imorrn. Nu sitter jag ju här vid datorn men ska snart till stallet och köra hästen.
Igår hämtade vi våran vagn och då kändes det plötsligt så nära, snart har vi en bebis.