Höstföräldrar 2023

Här rullar semesterlivet på en utan direkta krämpor eller besvär.
Vi börjar få ordning på inköp och så, vilket känns skönt. Tanken är att det mesta ska vara klart när jag börjar jobba igen v32.
Min förhoppning är att kunna jobba 6 veckor efter semestern.
Det renoveras en del här hemma, men vi har en firma som gör det vilket känns väldigt skönt.

Njuter av att livet känns ganska enkelt just nu och hoppas att det kan få fortsätta så!
 
I natt vid 03 väcktes jag av första riktiga sparkarna från ungen i magen. Riktiga kickar som även kändes utanpå magen. Det var gulligt i ungefär 20 sekunder, och sen kände jag att det var dags att upplysa honom om att i den här familjen så sover vi klockan 03 på natten, punkt.

Annars hade jag besök i helgen och fick frågan om vilken vecka jag var i. "Vecka 22 imorgon" svarade jag glatt. Dagen efter får jag en notis på min telefon "Välkommen till vecka 23!". Det skulle aldrig ha hänt under min första graviditet :p
 
Jag har gått och blivit rejält förkyld mitt i sommaren. Började med dottern såklart och sen fick jag det. Sova som redan är jobbigt nog blev helt plötsligt ännu mer besvärligt då jag redan innan inte kunde ligga på rygg utan att få ont överallt och andnöd, nu vaknar jag i princip varannan timme av att näsan är igentäppt och måste då ligga på rygg och vänta tills nässprayen gör sitt, jobbigt värre.

Hoppas verkligen det är snabbt övergående.
 
Jag mår fortsatt oförskämt bra, och är tacksam att det går bra att rida. Börjar göra lite ont att hoppa av men än så länge kan jag skjuta ifrån nog mycket för att inte behöva få tryck mot magen.
Vi var på mvc häromdagen och då min vanliga bm var på semester fick jag en annan, hon var så himla trevlig! Hade gärna haft henne som ordinarie, men samtidigt funkar det med nuvarande och det är så lite tid jag är där ändå iom (än så länge) helt okomplicerad graviditet. Igår var hela besöket, inklusive provtagning, över på 14 min :p
Bebisen verkar må bra, och den blev arg (eller glad, vad vet jag) över hjärtkontrollen och sparkade vildsint omkring sig en stund. Jag har bett om ett lugnt barn (till), hoppas att han har uppfattat det :p
 
Jag mår fortsatt oförskämt bra, och är tacksam att det går bra att rida. Börjar göra lite ont att hoppa av men än så länge kan jag skjuta ifrån nog mycket för att inte behöva få tryck mot magen.
Vi var på mvc häromdagen och då min vanliga bm var på semester fick jag en annan, hon var så himla trevlig! Hade gärna haft henne som ordinarie, men samtidigt funkar det med nuvarande och det är så lite tid jag är där ändå iom (än så länge) helt okomplicerad graviditet. Igår var hela besöket, inklusive provtagning, över på 14 min :p
Bebisen verkar må bra, och den blev arg (eller glad, vad vet jag) över hjärtkontrollen och sparkade vildsint omkring sig en stund. Jag har bett om ett lugnt barn (till), hoppas att han har uppfattat det :p
Jag har bara träffat min ordinarie bm 2ggr. De senaste två besöken har varit med andra pga semester. Det senaste besöket var verkligen supertrevligt, hade kunnat tänka mig att byta till henne 😁
Men jag får ge min ordinarie en ärlig chans, har ju knappt träffat henne.
 
Jag har bara träffat min ordinarie bm 2ggr. De senaste två besöken har varit med andra pga semester. Det senaste besöket var verkligen supertrevligt, hade kunnat tänka mig att byta till henne 😁
Men jag får ge min ordinarie en ärlig chans, har ju knappt träffat henne.
Semestertider är lite stökiga!

Sen mot slutet träffas man ju en del, men jag tänker lite att jag inte behöver bli bästis med min bm, utan funkar det så orkar jag inte krångla med byte även om det uppenbarligen fanns trevligare alternativ :p Det är inte så lång tid vi ska hänga med våra bmor! Min partner kommenterade igår att det börjar kännas lite höstigt i luften och jag tänkte att det går ju inte, för i höst ska vi få en bebis och dit ska det vara långt kvar. Men tja, tiden går...
 
Helt sjukt vad tiden går. På tisdag går jag in i vecka 30.

Igår var jag och handlade lite åt lillebror. Och lite blev det. En uppblåsbar skötbädd och ett överdrag till den. Billigaste turen till Ikea någonsin. Det var tufft att gå på Ikea, fogarna gjorde riktigt ont där mot slutet.

Lillebror är ruskigt pigg i magen. Det är inte ofta det är helt stilla. När det händer funderar jag över hur länge han varit stilla, blir liksom överraskad.

Men den här graviditeten är fortfarande inte rolig. Jag längtar så tills han är på utsidan så jag i alla fall får ha min insida ifred.
 
Herregud vad min drömmar går bananas nu. Jag undrar om det är någon slags rädsla att bli övergiven nu när jag är som mest sårbar. Efter nattens dröm är jag fortfarande arg på min man och känslan av sorg, ångest och panik sitter kvar trots att det var många timmar sen jag vaknade upp ur den.
 
Har ni börjat fundera på namn än? Vid förra graviditeten hade vi ett namn spikat ganska tidigt (även om det inte blev officiellt förrän barnet var fött). Nu har vi påbörjat processen och fått ihop en lista på tio namn, varav tre jag skulle säga är troliga kandidater. Men nu är det hopplöst svårt att komma vidare för min del. Ska diskutera vidare med min partner men tror jag vet vad han helst vill ha.
Det lustiga är att av de tre namn som nu är mest troliga är ett av dem ett namn som jag föreslog förra gången och som min man var rätt sval mot då men som han tinat upp mot och nu gillar. Och ett av de andra är ett namn som jag gav ett blixtsnabbt veto på förra gången och som sedan dess vuxit i mitt bakhuvud.
Så nu har vi ett klassiskt, ett lite för långt och ett lite speciellt som alternativ, ska bli intressant att se hur det landar för oss.
 
Vi har tre namn.
Karl
Casper
Ture, min mor kallar honom det och ju mer hon säger det desto mer tycker jag om det :angel:

Maken vill ha korta namn. Jag orkar inte ens tänka på namn egentligen. Väntar tills han kommer ut så får vi se vad han är för något.
 
Foglossningen tog nya höjder inatt och idag. Nu är det som en knivskarp smärta som strålar ner i låren. Fruktansvärt!

Har ett bälte men det hjälper ju inte ett skvatt så nu vet jag inte vad jag ska göra. Ska till bm på måndag, får bolla lite med henne om det.

Dessutom läcker jag mjölk också. Den här graviditeten är verkligen så olik min första. Inte en sammandragning eller ens lite smärta på nio månader. Får väl igen allt denna gång.
 
Foglossningen tog nya höjder inatt och idag. Nu är det som en knivskarp smärta som strålar ner i låren. Fruktansvärt!

Har ett bälte men det hjälper ju inte ett skvatt så nu vet jag inte vad jag ska göra. Ska till bm på måndag, får bolla lite med henne om det.

Dessutom läcker jag mjölk också. Den här graviditeten är verkligen så olik min första. Inte en sammandragning eller ens lite smärta på nio månader. Får väl igen allt denna gång.
Usch, har också foglossning denna graviditet. Något jag inte alls hade förra. Mitt är värst i ljumsken, kan knappt gå på kvällen om jag rört på mig för mycket under dagen.
 
Usch, har också foglossning denna graviditet. Något jag inte alls hade förra. Mitt är värst i ljumsken, kan knappt gå på kvällen om jag rört på mig för mycket under dagen.

Tråkigt att höra att du också har så pass ont. Det är så jobbigt att inte kunna göra det jag brukar kunna, tex plocka svamp. Sörjer lite nu att jag får plocka vid mina enkla ställen och lämna alla de andra pga besvärlig terräng.

Idag kan jag även lägga till ett par smärtsamma sammandragningar. De skrämmer mig lite ändå. Fortsätter de att komma blir det en tur till förlossningen. Nu har jag lagt mig horisontellt och lär förbli så resten av kvällen.
 
Vad jobbigt för er med så mycket foglossning! Jag fick känningar redan i v 14 och fick lätt panik, köpte foglossningsbälte och allt. Men hade sen sån tur att det bara försvann och inte kommit tillbaka. Jag håller tummarna för att jag fortsätter slippa eller i alla fall att det dröjer så länge som möjligt.

Har dock också haft det lite kämpigt med svampplockningen, magen är ivägen och kondisen obefintlig. Vi behöver dessutom plocka fallfrukt på gräsmattan typ tre gånger om dagen och det är inte roligt med mage som i hopvikt tillstånd trycker ihop lungorna och magsyra som passar på att åka upp i halsen.
 
Trots att kroppen gör ont så försöker jag ändå göra nåt litet varje dag. Idag tog vi bilen upp till en magisk skog med mysig bäck så barnet fick ut och göra av med energi. Då kunde jag vagga runt som en pingvin i långsam takt och kolla på svamp i stället och bara njuta av skogen.

I morgon är det besök hos bm igen.
 
Jobbar ni fortfarande?
Jag börjar jobba på söndag, första gången efter 6 veckors semester. Men med den här foglossningen vet jag inte riktigt hur det ska gå. Jobbar dock bara en natt då så har möjlighet att känna efter, sedan ledig ytterligare en vecka.
 
Jobbar ni fortfarande?
Jag börjar jobba på söndag, första gången efter 6 veckors semester. Men med den här foglossningen vet jag inte riktigt hur det ska gå. Jobbar dock bara en natt då så har möjlighet att känna efter, sedan ledig ytterligare en vecka.
Jag är arbetslös och är på ett sätt mycket glad åt det. Hade aldrig kunnat jobba med denna foglossning :arghh:

Nu tyckte barnmorskan jag skulle ta det lugnt med svampplockningen för i år. Gå lugna promenader och följa dottern till skolan var okej men inget värre.
 
Besöket hos BM idag gick bra. Hon hade lite besvärligt med att hitta hjärtljud så jag hann bli lite nervös trots att jag känt honom en stund innan. Är absolut oroligare nu än jag var med dottern, där tvekade jag aldrig på att jag skulle få en bebis. Nu å andra sidan tar jag inte det för givet och är betydligt oroligare över att förlora honom. Jobbiga känslor.
 
Jag har gått tillbaka till jobbet efter en längre sommarledighet. Skönt att gå tillbaka till lite rutiner igen. Kroppen känns fortfarande väldigt bra, visst är det lite flåsigt och uffigt och puffigt ibland, men har inga krämpor.
Har varit i simhallen några gånger senaste veckan och guppat runt, skönt och avkopplande.
Min plan är att jobba ca 6 veckor till, just nu känns det inte som något hinder alls.

Det är flera som kommenterat att jag fortfarande ser "liten ut" i min graviditet, själv har jag aldrig känt mig större än nu 😅 Men i jämförelse med en kollega som är några veckor efter mig kan jag erkänna att jag är märkbart mindre om magen. Inte mig emot 😉
 

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 855
Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
1 336
Senast: enough
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
8
· Visningar
530
Senast: Gabby_Ossi
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 515
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp