Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså hur ofta kissar ni? Jag tycker jag kissar extremt mycket nu, säkert en gång i timmen på dagarna och 2-3 gånger på nätterna. Har aldrig haft uvi så vet inte riktigt hur det känns. När jag reser mig upp och går så tränger det på så att säga och jag har tänkt att bebisen ligger och trycker mot urinblåsan men han ligger ju i tvärläge och borde inte trycka på så hemskt tycker jag :confused:
Inte alls så ofta, ibland inte alls på nätterna och bara några gånger på dagarna. Det är väl iofs inte omöjligt att bebben trycker på, men kanske ändå säkrast att kolla upp?
 
Vecka 34 idag och bm-besök. Magen hade växt 1 cm på 2 veckor så inga konstigheter där. Sen ville han känna hur bebisen låg och misstänkte direkt tvärläge. Fick göra ett snabbt ultraljud som bekräftade det. Fick ett varningens finger pga det eftersom jag har mycket sammandragningar. Fortsätter sammandragningarna när jag vilar SKA jag ringa Förlossningen, och jag måste försöka ta det lugnt för går vattnet när bebis ligger i tvärläge finns det risk att navelsträngen kläms. Usch jag hoppas han vänder sig snart så jag slipper oroa mig för det O_o
Blev det någon sjukskrivning? Kollar de snart igen nu för att se om han vänder sig?
 
Alltså hur ofta kissar ni? Jag tycker jag kissar extremt mycket nu, säkert en gång i timmen på dagarna och 2-3 gånger på nätterna. Har aldrig haft uvi så vet inte riktigt hur det känns. När jag reser mig upp och går så tränger det på så att säga och jag har tänkt att bebisen ligger och trycker mot urinblåsan men han ligger ju i tvärläge och borde inte trycka på så hemskt tycker jag :confused:
Jag kanske kissar 1-2 ggr per natt och annars var 3-4 timme (om jag inte druckit kaffe). Jag kan ha ont om jag inte kissat på ett tag (känns som kisset inte får plats liksom) 😂
 
Förstår det. Visst, på sommarn får man ju räkna med att byta när ordinarie är på semester, men tre olika. Ja, jag förstår att det känns rörigt.
Jaa.... Hon som hade tiden efter mig var uppenbarligen en kändis för det var heeeej och ååååh och vad fiiin du är idag och hur mååår du. Alltså, jag blir lite sotis tror jag helt enkelt! Typ som att jag inte känner att någon direkt bryr sig om MIG. Bor också långt från min mamma och har bra men inte nära kontakt med svärmor. Kompisarna är också i helt andra skeden i sina liv just nu så jag kan känna mig ganska ensam i min graviditet.
 
Blev det någon sjukskrivning? Kollar de snart igen nu för att se om han vänder sig?

Alltså jag ska ju känna efter själv och just nu tycker jag att det är skönare att vara på jobbet än hemma faktiskt :angel: Maken och sonen är lediga och vi håller på att renovera så direkt vilsamt hemma är det inte.

Nästa besök är om 2 veckor så får se om han vänt sig då, men jag tycker han snurrar runt mest hela tiden så han kan ju lika gärna vända sig ikväll, och snurra tillbaka igen :D
 
Jaa.... Hon som hade tiden efter mig var uppenbarligen en kändis för det var heeeej och ååååh och vad fiiin du är idag och hur mååår du. Alltså, jag blir lite sotis tror jag helt enkelt! Typ som att jag inte känner att någon direkt bryr sig om MIG. Bor också långt från min mamma och har bra men inte nära kontakt med svärmor. Kompisarna är också i helt andra skeden i sina liv just nu så jag kan känna mig ganska ensam i min graviditet.

Förstår dig absolut. Man behöver bli lite omhuldad när man är gravid faktiskt.
 
Jag har ju planerat att jobba augusti ut. Har förvarnat chefen om att rekommendationen är att jobba hemifrån från v.35. Så jag har faktiskt bokat telefon eller digitalt Vårdmöte med de patienter som det känns rimligt med. Övriga får vikarien ta 🙄 Chefen sa att han möjligen kan hitta nån administrativ syssla till mig sista veckan. Han är schysst 👍🏻Gå hem på fl innan sambon vill jag helst undvika eftersom jag då får ha sonen hemma typ heltid och även om jag älskar honom så kommer jag inte orka det. Då jobbar jag hellre faktiskt.

Skulle sambon mot förmodan inte kunna vara med på förlossningen så hoppas jag att det blir snitt direkt (har ju snittkontrakt), men ska ta upp det med barnmorskan så kanske de kan skriva till det i planen. Hade jag inte varit så orolig inför förlossningen så har jag en kompis jag skulle kunna tänka mig att ha med.
Kan du inte ta ut några dagar för kommande bebis, då får väl sonen gå på förskolan som vanligt dom timmarna?
 
Jaa.... Hon som hade tiden efter mig var uppenbarligen en kändis för det var heeeej och ååååh och vad fiiin du är idag och hur mååår du. Alltså, jag blir lite sotis tror jag helt enkelt! Typ som att jag inte känner att någon direkt bryr sig om MIG. Bor också långt från min mamma och har bra men inte nära kontakt med svärmor. Kompisarna är också i helt andra skeden i sina liv just nu så jag kan känna mig ganska ensam i min graviditet.
Känner igen mig. Tur vi har buke :D.
Verkar btw inte kunna pma dig. Tänkte om vi mot förmodan finns i samma område så kunde vi ta en fika på corona-avstånd.
 
Coolt! Läste nånstans att det typ finns 30 eller nåt i hela landet. Känn dej unik 😜

Jaså, där ser man 😄 Har tyvärr hört att det är många som väljer bort honom på MVC innan de ens träffat honom, vilket är synd för han är otroligt duktig och påläst. Tog ett cellprov hos honom i höstas innan jag blev gravid och det tycker jag brukar nypas till lite, men när han tog det kände jag nada.
 
Känner igen mig. Tur vi har buke :D.
Verkar btw inte kunna pma dig. Tänkte om vi mot förmodan finns i samma område så kunde vi ta en fika på corona-avstånd.
Skönt med igenkänning men trist att nån mer känner igen sig ändå! Jag tycker att jag försöker ha en positiv inställning och försöker njuta av graviditeten, men ibland tränger de jobbiga tankarna fram ändå.

Vad konstigt att det inte går att PM:a mig, ska försöka se om det är någon inställning!

Det hade varit trevligt! Jag bor i södra Halland, är det nära? :)
 
Alltså hur ofta kissar ni? Jag tycker jag kissar extremt mycket nu, säkert en gång i timmen på dagarna och 2-3 gånger på nätterna. Har aldrig haft uvi så vet inte riktigt hur det känns. När jag reser mig upp och går så tränger det på så att säga och jag har tänkt att bebisen ligger och trycker mot urinblåsan men han ligger ju i tvärläge och borde inte trycka på så hemskt tycker jag :confused:

en gång på natten. Troligen för att jag alltid lyckas dricka en massa vatten innan läggdags. På dagen ungefär lika som innan.
 
en gång på natten. Troligen för att jag alltid lyckas dricka en massa vatten innan läggdags. På dagen ungefär lika som innan.

Hm, då kanske det ligger nån uvi och lurar hos mig :cautious: Har bett en sköterska ta en urinsticka på mig så ska bara hålla mig så länge jag kan först :laugh:
 
Kan du inte ta ut några dagar för kommande bebis, då får väl sonen gå på förskolan som vanligt dom timmarna?
I vår kommun får syskon till föräldralediga vara på fsk tis-tors 9-14 och de dagarna är det ju bra avlastning men mån och fredag blir jag ju själv 7-17 och då jobbar jag hellre faktiskt.
 
Jaså, där ser man 😄 Har tyvärr hört att det är många som väljer bort honom på MVC innan de ens träffat honom, vilket är synd för han är otroligt duktig och påläst. Tog ett cellprov hos honom i höstas innan jag blev gravid och det tycker jag brukar nypas till lite, men när han tog det kände jag nada.
Ja, synd att man väljer bort nån man inte ens har träffat. 👎🏻 Rätt diskriminerande faktiskt (även om jag såklart kan förstå det om man har en historik av övergrepp eller liknande).

Jag har träffat typ 3-4 olika manliga gyndoktorer under vår ivf och förra graviditeten och alla har varit toppen faktiskt. Både bemötandemässigt och kompetensmässigt. Var lite anti innan men nu har jag inget emot det alls.
 
  • Gilla
Reactions: Eli
Skönt med igenkänning men trist att nån mer känner igen sig ändå! Jag tycker att jag försöker ha en positiv inställning och försöker njuta av graviditeten, men ibland tränger de jobbiga tankarna fram ändå.

Vad konstigt att det inte går att PM:a mig, ska försöka se om det är någon inställning!

Det hade varit trevligt! Jag bor i södra Halland, är det nära? :)
Inte det minsta nära tyvärr :meh: :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 394
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 567
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp