Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur tänker man. Blev trött på alla dammråttor så släpade fram dammsugaren. Kan ju inte ens göra de i normala fall utan att få ont i ryggen. Är mannens uppgift men han har jobbat så mycket senaste tiden att han inte orkat/hunnit
 
Fått en ny tid på måndag, yes! :)

Frågade om jag ska göra glukosbelastning, men det ska jag inte. Det görs inte på rutin i min region utan bara om några kriterier är uppfyllda eller högre blodsockervärden.

Tydligen ska inga fler blodprover tas under graviditeten, förutom ett immunitetsprov nästa gång. Jag frågade specifikt om Hb, men nä inget mer alls nu!
 
Hur tänker man. Blev trött på alla dammråttor så släpade fram dammsugaren. Kan ju inte ens göra de i normala fall utan att få ont i ryggen. Är mannens uppgift men han har jobbat så mycket senaste tiden att han inte orkat/hunnit
Jag ska önska mig en robot i julklapp, kanske något för er också? Hatar att dammsuga, vi har dessutom mörka trägolv så allt damm syns direkt.
 
Jag ska önska mig en robot i julklapp, kanske något för er också? Hatar att dammsuga, vi har dessutom mörka trägolv så allt damm syns direkt.

jag vill ha en robotdammsugare man mannen är inte så tänd på den (lite oklart varförO_o) så då får han dammsuga i stället. Men ibland tröttar jag på dammet, som nu när han jobbat 4 helger i rad och hans lediga dagar varit fulla med annat
 
Fått en ny tid på måndag, yes! :)

Frågade om jag ska göra glukosbelastning, men det ska jag inte. Det görs inte på rutin i min region utan bara om några kriterier är uppfyllda eller högre blodsockervärden.

Tydligen ska inga fler blodprover tas under graviditeten, förutom ett immunitetsprov nästa gång. Jag frågade specifikt om Hb, men nä inget mer alls nu!

Jag tar hb varje gång jag är hos barnmorskan? Skönt att det löst sig med ny tid!
 
Kontroll hos bm idag. Min vanliga som var tillbaka från semestern. Åh vad jag gillar henne.❤️ Det är som att komma till en gammal vännina (på ett bra sätt alltså, hon är fortfarande proffsig). SF måttet hade inte ökat knappt ngt sen senaste mätningen så det blir extra kontroll om en vecka. Hon ska försöka få till ett läkarbesök med ultraljud också eftersom jag har så mkt sammandragningar plus att magen inte växt riktigt. Men, alla andra värden såg bra ut. Hon skulle försöka återkomma i början av nästa vecka. Hoppas på att de hittar en tid snart.
Usch, hon säger att jag inte ska oroa mig men det gör jag ju ändå 😩 Min bästa kompis förlorade sitt barn interutivt i v 39 sommaren 18 så nånstans är jag ju medveten om att det faktiskt kan vara så att allt inte alltid går som man hoppas.
 
Kontroll hos bm idag. Min vanliga som var tillbaka från semestern. Åh vad jag gillar henne.❤ Det är som att komma till en gammal vännina (på ett bra sätt alltså, hon är fortfarande proffsig). SF måttet hade inte ökat knappt ngt sen senaste mätningen så det blir extra kontroll om en vecka. Hon ska försöka få till ett läkarbesök med ultraljud också eftersom jag har så mkt sammandragningar plus att magen inte växt riktigt. Men, alla andra värden såg bra ut. Hon skulle försöka återkomma i början av nästa vecka. Hoppas på att de hittar en tid snart.
Usch, hon säger att jag inte ska oroa mig men det gör jag ju ändå 😩 Min bästa kompis förlorade sitt barn interutivt i v 39 sommaren 18 så nånstans är jag ju medveten om att det faktiskt kan vara så att allt inte alltid går som man hoppas.
Håller tummarna att allt är som det ska.

Minns fortfarande när två bukefalister i samma tråd förlorade varsitt barn i slutet av graviditeten :(. Min fasa, verkligen.
 
Kontroll hos bm idag. Min vanliga som var tillbaka från semestern. Åh vad jag gillar henne.❤ Det är som att komma till en gammal vännina (på ett bra sätt alltså, hon är fortfarande proffsig). SF måttet hade inte ökat knappt ngt sen senaste mätningen så det blir extra kontroll om en vecka. Hon ska försöka få till ett läkarbesök med ultraljud också eftersom jag har så mkt sammandragningar plus att magen inte växt riktigt. Men, alla andra värden såg bra ut. Hon skulle försöka återkomma i början av nästa vecka. Hoppas på att de hittar en tid snart.
Usch, hon säger att jag inte ska oroa mig men det gör jag ju ändå 😩 Min bästa kompis förlorade sitt barn interutivt i v 39 sommaren 18 så nånstans är jag ju medveten om att det faktiskt kan vara så att allt inte alltid går som man hoppas.

Håller tummarna för att det inte är något konstigt alls :heart
 
Kontroll hos bm idag. Min vanliga som var tillbaka från semestern. Åh vad jag gillar henne.❤ Det är som att komma till en gammal vännina (på ett bra sätt alltså, hon är fortfarande proffsig). SF måttet hade inte ökat knappt ngt sen senaste mätningen så det blir extra kontroll om en vecka. Hon ska försöka få till ett läkarbesök med ultraljud också eftersom jag har så mkt sammandragningar plus att magen inte växt riktigt. Men, alla andra värden såg bra ut. Hon skulle försöka återkomma i början av nästa vecka. Hoppas på att de hittar en tid snart.
Usch, hon säger att jag inte ska oroa mig men det gör jag ju ändå 😩 Min bästa kompis förlorade sitt barn interutivt i v 39 sommaren 18 så nånstans är jag ju medveten om att det faktiskt kan vara så att allt inte alltid går som man hoppas.

Det är säkert inget alls att oroa sig för :heart
 
Håller tummarna att allt är som det ska.

Minns fortfarande när två bukefalister i samma tråd förlorade varsitt barn i slutet av graviditeten :(. Min fasa, verkligen.
Jag minns det också. Helt sjukt var det. Två under samma vår.
Även om det inte var mitt eget barn utan ”bara” min bästis barn har jag på olika sätt blivit påverkad av det. Jag gråter oftare till filmer som handlar om barn som är sjuka och tänker dels på sonen om vad som skulle hända om han blev allvarligt sjuk plus att jag oroar mig för om kommande barn ska vara friskt och tänker ofta på när jag sist kände rörelser osv. Nånstans är jag liksom smärtsamt medveten om hur skört livet är, även i magen.
 
Jag minns det också. Helt sjukt var det. Två under samma vår.
Även om det inte var mitt eget barn utan ”bara” min bästis barn har jag på olika sätt blivit påverkad av det. Jag gråter oftare till filmer som handlar om barn som är sjuka och tänker dels på sonen om vad som skulle hända om han blev allvarligt sjuk plus att jag oroar mig för om kommande barn ska vara friskt och tänker ofta på när jag sist kände rörelser osv. Nånstans är jag liksom smärtsamt medveten om hur skört livet är, även i magen.
Förstår vad du menar. Och då har jag tack och lov ingen i min närhet som varit drabbad.
Men är också betydligt känsligare för film och tom reklam sen jag fick barn.
 
Det är verkligen stor skillnad för mig att ha moderkakan bak denna gång, med sonen var den fram.
Lillasyster lever om därinne som sonen gjorde på slutet innan han kom ut, typ. Och hon tar sån plats. Sparkar allt från nere vid bikini-linjen till upp mot lungorna. Sonen var aldrig uppe och sparkade vid lungorna och hon gör det redan nu i 24+6...
Och sambon kan lätt både se och känna hur hon rör sig.
 
Det är verkligen stor skillnad för mig att ha moderkakan bak denna gång, med sonen var den fram.
Lillasyster lever om därinne som sonen gjorde på slutet innan han kom ut, typ. Och hon tar sån plats. Sparkar allt från nere vid bikini-linjen till upp mot lungorna. Sonen var aldrig uppe och sparkade vid lungorna och hon gör det redan nu i 24+6...
Och sambon kan lätt både se och känna hur hon rör sig.

Känner igen det där! Har moderkakan bak denna gången, med dottern hade jag fram. Så tycker också det känns mer denna gång, det synts redan utanpå och både sambon och svärmor har redan hunnit känna 🙃 slapp karatesparkar i revben/lungor som många pratar om förra gången, kanske inte blir så denna gång 😅
 
Det är verkligen stor skillnad för mig att ha moderkakan bak denna gång, med sonen var den fram.
Lillasyster lever om därinne som sonen gjorde på slutet innan han kom ut, typ. Och hon tar sån plats. Sparkar allt från nere vid bikini-linjen till upp mot lungorna. Sonen var aldrig uppe och sparkade vid lungorna och hon gör det redan nu i 24+6...
Och sambon kan lätt både se och känna hur hon rör sig.

Jag har ju precis tvärtom, haft moderkakan bak båda tidigare och nu är den fram... känner ju ingenting och tycker det går vääääldigt länge mellan gångerna. Har ju inte känns så mycket tidigare barn heller, gissar att de sparkat mer "inåt". Men tex när jag låg med ctg i måndags så försvann kontakten med jämna mellanrum pga sparkar, som jag inte kände
 
Fått en babyshower idag 😍
Hade verkligen inte räknat med det... hade aldrig en med dottern, och beklagade mig till sambon för några månader sen att det blir ju svårt att få en denna gång pga Corona....

men då har han minsann planerat i smyg bara för det, vi är ju på semester just nu i hans föräldrars stuga uppe i norr. Så blev svärföräldrarna, svåger med familj osv som planerat och fixat 😌 så tacksam! Speciellt då jag hade en jobbig kväll häromdan när det var lite mer fest stämning här med främmande som drack och man kände sig lite utanför..
 
Jag är så trött. Helt sjukt hur denna graviditeten typ drar musten ur mig. Det är på den nivån att jag ibland önskar att jag kunde bli inlagd på sjukhus ett par dagar för att få vila upp mig.
Sambon tar de flesta nätter och mornar och dagtid skulle jag säga att han tar sonen till 70% ( och den tiden han inte tar sonen fixar han med saker hemma) men jag är ändå helt slut 😢

Mina föräldrar avlastar en del men jag känner också att de måste få ha sin semester ifred ibland plus att de har fler barnbarn.

Sambon har tre syskon varav två har barn. Hans syster kommer hem och bor hemma hos hans föräldrar med sina barn en hel månad på sommaren. Det är så varje år. Hans mamma hjälper henne jämt och har så gjort i typ 8 år. Men hon har typ aldrig tid tig hjälpa oss. Jag tänker att det hade varit fint om hon kunnat avlasta lite för sambons skull så han också får vila. De skulle haft sonen igår kväll men då hade de glömt att de lovat och bjudit hem vänner istället .

Slut på klagandet. Börjar jobba om två veckor så då får jag iaf avlastning på dagen 😔 Har ångest varje dag för hur vi ska orka med ett barn till.
 
Jag är så trött. Helt sjukt hur denna graviditeten typ drar musten ur mig. Det är på den nivån att jag ibland önskar att jag kunde bli inlagd på sjukhus ett par dagar för att få vila upp mig.
Sambon tar de flesta nätter och mornar och dagtid skulle jag säga att han tar sonen till 70% ( och den tiden han inte tar sonen fixar han med saker hemma) men jag är ändå helt slut 😢

Mina föräldrar avlastar en del men jag känner också att de måste få ha sin semester ifred ibland plus att de har fler barnbarn.

Sambon har tre syskon varav två har barn. Hans syster kommer hem och bor hemma hos hans föräldrar med sina barn en hel månad på sommaren. Det är så varje år. Hans mamma hjälper henne jämt och har så gjort i typ 8 år. Men hon har typ aldrig tid tig hjälpa oss. Jag tänker att det hade varit fint om hon kunnat avlasta lite för sambons skull så han också får vila. De skulle haft sonen igår kväll men då hade de glömt att de lovat och bjudit hem vänner istället .

Slut på klagandet. Börjar jobba om två veckor så då får jag iaf avlastning på dagen 😔 Har ångest varje dag för hur vi ska orka med ett barn till.
Jag förstår verkligen hur du känner dig. Och besvikelsen på släkt som inte hjälper till ett dugg förstår jag med. Har känt den besvikelsen över mina föräldrar.
Men när du känner att du har ångest över hur ni ska klara ett barn till, tänk då att då är du inte längre gravid och allt som hör det till ❤️ Jag tror vi alla känner emellanåt att hur fasen ska vi klara av detta. Jag hoppas ni får hjälp med avlastning och får vilar upp er båda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 397
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 121
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 567
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp