Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har redan gått upp lika mycket nu i 19+ som jag gjorde totalt med sonen. Känner mig som en vandrande boll, särskilt när vi ätit gott :o.
Undrar hur det här slutar...
Har känt henne mycket senaste dagarna, så mysigt :love: .
 
När man ligger och försöker vakna (hej morgonpigga barn) och känner hur det plötsligt blir alldeles vått under baken på en :nailbiting:

visade sig att ett barn skulle dricka vatten ur min sportflaska jag hade i sängen, glömt stänga korken och bara lämnat den bredvid mig. Så rann ut ett par dl vatten
 
Nån som vet om summan för hur mycket man får i föräldrapenningguiden på Försäkringskassans sida är före eller efter skatt?
Är det i den där kassakollen? Tror också att det är före. Men du kan gå in på sidan om föräldrapenning där när du loggar in och lägga in dagar på låtsas o se vad det blir. Då står summan efter skatt :) lite lättare att se vad det blir då.
 
Är det i den där kassakollen? Tror också att det är före. Men du kan gå in på sidan om föräldrapenning där när du loggar in och lägga in dagar på låtsas o se vad det blir. Då står summan efter skatt :) lite lättare att se vad det blir då.
Ja den sidan med föräldrapenningsolanering är det! Så det är efter skatt där då?
 
Tydligen skall man inte säga nått. Gick på wc och så blev pappret rosa. Känner dock tydliga rörelser och mår bra (kom bara en gång) Så gissar på ett sprucket blodkärl kanske, hade de förra gången och då kom det betydlig mer.

så kommer nog att avvakta ett tag
 
Tydligen skall man inte säga nått. Gick på wc och så blev pappret rosa. Känner dock tydliga rörelser och mår bra (kom bara en gång) Så gissar på ett sprucket blodkärl kanske, hade de förra gången och då kom det betydlig mer.

så kommer nog att avvakta ett tag
Jag är absolut ingen expert, men
det låter som en ofarlig liten blödning 🤗
 
En till som har en jobbigare graviditet denna gång, eller iofs så var det tufft förra också eftersom jag var dålig i överstimulering efter ivf och var inlagd på sjukhus och fick ta blodförtunnande sprutor dagligen till v 14.

Men nu. Ryggen hugger som bara den när jag sträcker mig fram. Är inte så mycket tyngre än förra gången, men har svullna fötter och ondare än vanligt av min hälsporre. Har meddelat sambon att från och med nu tar jag inte vår son hela dagar längre för jag orkar inte 😔
 
Här är största bekymret just nu att jag är så TRÖTT. Det är riktigt jobbigt att ens lyfta armen. Vet inte om jag kanske kan ha järnbrist. Jag har gjort försök med Niferex men förutom ont i magen jag mår illa av dem, äter istället två stycken Aco Gravidvitamin.
 
Här är största bekymret just nu att jag är så TRÖTT. Det är riktigt jobbigt att ens lyfta armen. Vet inte om jag kanske kan ha järnbrist. Jag har gjort försök med Niferex men förutom ont i magen jag mår illa av dem, äter istället två stycken Aco Gravidvitamin.

Blutsaft funkar för mig. Påverkar inte magen och jag har hållit blodvärdet hittills.
 
Blutsaft funkar för mig. Påverkar inte magen och jag har hållit blodvärdet hittills.
Kollade lite på det, det står att dagsdosen innehåller20 mg järn, jag äter i och med ACOS-gravid tabletter redan 30 mg, så det kanske hade varit bra att lägga till! Lättillgängligt också!
 
  • Gilla
Reactions: Eli
Detta med knip! Har kollat lite på knipkulor, det verkar finnas någon väldigt spacad grej med sensor som man kopplar upp mot en app och spelar spel med :laugh:... Nån som testat sån? Jag köpte knipkulor efter mina andra barn, men det var ju inte så kul och därmed blev de inte använda.

Funderar också på om knipträning nu kan försvåra förlossningen? Eller hjälper det till om man har starkare muskler down there?
 
Här är största bekymret just nu att jag är så TRÖTT. Det är riktigt jobbigt att ens lyfta armen. Vet inte om jag kanske kan ha järnbrist. Jag har gjort försök med Niferex men förutom ont i magen jag mår illa av dem, äter istället två stycken Aco Gravidvitamin.

När jag var som tröttast runt v 18-19 så började jag med niferex typ varannan dag. Min mage klarar det och jag kände mig mindre trött men min bm sa att jag hade så bra hb att det inte borde vara det som gör mig trött. Jag är tacksam bara jag inte är så trött oavsett om det inte var orsaken. Det är ju jättejobbigt. För mig hjälper vila och lagom med aktiviteter dvs inte vila hela dagen utan kanske en stund vid lunch och sen hitta på ngt eller så.
 
Här är största bekymret just nu att jag är så TRÖTT. Det är riktigt jobbigt att ens lyfta armen. Vet inte om jag kanske kan ha järnbrist. Jag har gjort försök med Niferex men förutom ont i magen jag mår illa av dem, äter istället två stycken Aco Gravidvitamin.
Vissa dagar är jag också så dödligt trött. Funderar på om jag ska börja med järn. Inte nästa besök hos bm förrän i början av juli...
Förra gången fick jag order att börja vid v.20 trots bra hb, så borde väl inte skada, tänker jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 397
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 122
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 570
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp