Monkie
Trådstartare
Den största skillnaden nu mot då tror jag att det är mycket mer bra information tillgänglig. När sonen föddes hade jag Anna Wahlgrens bok som enda referens typ . Det var inte alls samma fokus på anknytning, nära föräldraskap eller på barnens känslor som det är nu. Sen tekniken är en jättestor skillnad!! Mina barn har växt upp tillsammans med att teknologin utvecklas och det har varit svårt att hänga med och ta ställning till vad som är okej och inte i och med det tycker jag. Snapchat, Instagram och tiktok har påverkat mina barn extremt mycket, ganska negativt.Viss oro tyder väl på att man bryr sig om sin bebis Vad har ändrats sen du fick dina första barn? Hur tycker du att du ändrats som förälder? (kan tänka mig att det skiljer sig en del att få barn i 20- års åldern och när man är runt 40. Du behöver inte svara om du inte vill, bara jag som är nyfiken
Som lite äldre förälder är jag tryggare i mig själv (märks i inlägget ovan va ), i livet med jobb, förhållande, ekonomi.. Mer livserfarenhet. Förr uppskattade jag inte småbarnsåren, tyckte det var jobbigt och krävande, kände ofta att barnen var i vägen för det jag egentligen ville göra och längtade efter att de skulle växa upp. Nu är det småbarnsåren jag längtar efter och det är det jag vill prioritera.
Jag har alltid sagt att det är bra att vara ung förälder och ha barnasinnet kvar, fast jag märker nu att det ju inte är försvunnet. Ge mig en klätterställning eller en fotboll så leker jag gärna, fast att jag är gammal.
Tror också att jag har bättre tålamod nu, och har förmågan att mer kunna stå tillbaka för barnets skull utan att må dåligt.
Sorry för uppsatsen . Intressant ämne! Ska lägga till att jga inte tycker att jagr en bättre förälder än en ung förälder, men bättre än mig själv som ung.