Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tösen har haft ont i magen hela dagen och endast sovit korta stunder åt gången, på mig. För att nu. 10 min innan jag tänker gå och lägga mig lägga en högljudd bajs i blöjan och tvärslockna i soffan :banghead: så nu måste jag alltså väcka henne och byta blöja. Livet alltså.

Det KAN gå att byta sovandes, lycka till! :D

Puh, efter flera nätter på rad med typ ingen sömn alls lyckades vi imorse få dem att somna om efter morgonmatningen kl 6 så vi alla sov till kl 10! Vilken dröm, känner mig som en ny människa!
Idag firar de sju veckor och vi tror att vi precis fick ett äkta leende från lilla S ❤️❤️.

Puh, efter flera nätter på rad med typ ingen sömn alls lyckades vi imorse få dem att somna om efter morgonmatningen kl 6 så vi alla sov till kl 10! Vilken dröm, känner mig som en ny människa!
Idag firar de sju veckor och vi tror att vi precis fick ett äkta leende från lilla S ❤❤.
Innan graviditet och barn var jag inte ett dugg pigg om jag sovit 4 timmar i rad på natten bara. Men nu...man är utvilad som aldrig förr då.

Här hemma provar vi lite olika grejer vad det gäller sömnen. Går att söva i famnen men då ska man stå upp och helst aldrig sätta sig. Tungt att gå omkring med 9 kilo-ish. Går inte att lägga ner om man sövt i famnen heller. Somnar absolut bäst i vagnen och sover oftast rätt bra där även om man får springa och gunga lite då och då, meeen vår hall ligger en halv trappa ner och jag tycker det är lite småjobbigt att ha honom så långt borta :laugh: Så nu har vi tagit in sulkyn till vardagsrummet så kan man stå framför TVn och gunga :up: Verkar som att han tycker det är mysigt i vagnen. Nestet gillar han inte alls att sova i.

IMG_20201212_183321.webp

La upp hans fötterna på en kudde för det såg så obekvämt ut när dom bara hängde utanför :D

Här hemma provar vi lite olika grejer vad det gäller sömnen. Går att söva i famnen men då ska man stå upp och helst aldrig sätta sig. Tungt att gå omkring med 9 kilo-ish. Går inte att lägga ner om man sövt i famnen heller. Somnar absolut bäst i vagnen och sover oftast rätt bra där även om man får springa och gunga lite då och då, meeen vår hall ligger en halv trappa ner och jag tycker det är lite småjobbigt att ha honom så långt borta :laugh: Så nu har vi tagit in sulkyn till vardagsrummet så kan man stå framför TVn och gunga :up: Verkar som att han tycker det är mysigt i vagnen. Nestet gillar han inte alls att sova i.

Visa bifogad fil 61534

La upp hans fötterna på en kudde för det såg så obekvämt ut när dom bara hängde utanför :D
Toppen att hitta något som funkar!!

Det där nestet... "alla" sa att man måste absolut ha ett sådant till bebis. Det enda vi gör med det är att flytta runt det för att det är i vägen överallt.

Det där nestet... "alla" sa att man måste absolut ha ett sådant till bebis. Det enda vi gör med det är att flytta runt det för att det är i vägen överallt.
Ja, ”alla” sa att man måste ha ett sånt. Visst har vi haft det i vagnen, men båda våra barn har ju bara sovit nära så på natten har vi ju inte haft så mycket nytta av det...

Samma här typ 😂 Nu använder vi det dock till att lägga honom i i soffan när han är vaken, istället för att lägga kuddar runt honom så han inte ramlar ner.

Igår natt sov min bebis mellan 01 och 03.45. Gissa vem som inte sov... 🙋. Låg nämligen och var upptagen med att upprepa mantrat i huvudet: sov när bebis sover, sov när bebis sover 😫. Sen vaknade hon och jag blev jättetrött 🤣.

Kan verkligen relatera, så gör jag också jätteofta! Verkligen produktivt... :D

I natt sov tvillingarna över fyra timmar i sträck, det var fantastiskt! Tror Sixten hade kunnat sova längre om det inte var för att vi gjorde iordning mat till dem båda när Harry vaknade och jag därför blev stressad över att den skulle bli kall och satt och stirrade på S tills han gnydde till så jag med gott samvete kunde ta upp honom 😅. Hade varit bättre att sova.

Efterkontroll idag. Underkänt på knipet, trots att jag själv känner skillnad mot tidigare :(. Men är bara fortsätta knipa.

Annars gick det fort.
"Är du nöjd med förlossningen?"
"Ja"

Och koll blodtryck, Hb.
Och spiralen sitter på plats nu, var inga problem och kändes inte heller när den sattes.

Man gör verkligen bra prioriteringar! Som när de sover på dagen och man ägnar sig åt att sitta och titta på dem istället för att vila.
Men det är verkligen fridfullt att stirra drömskt på dom när de sover. Man förundras liksom över att det där lilla knytet har legat i ens mage. Och kommit ut. Och att det inte är så länge sen, men ändå känns som för en evighet sen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 019
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 548
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 194
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar