Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag fick ett sms (eller var det mail?🤔) med en länk ganska strax efter förlossningen tror jag.
Har inte fått nåt än :(

Man ska få om man är efter graviditetsvecka 25 8 veckor efter förlossning eller 1 år efter förlossning (om jag minns rätt).
Lillasyster blir 8 veckor imorgon.

Ja, jag fick ett sms (eller var det mail?🤔) med en länk ganska strax efter förlossningen tror jag.
Aha, jag har inte fått något och det är ju 15 veckor sedan förlossningen för min del. Vad konstigt att det skiljer sig så om det är meningen att alla skall få den.

Hos oss tror jag att man får gå in på 1177 och typ beställa den. De kan ju inte få många svar då? Förra gången fick man fylla i sin mail på bb och då kom den dit. Jag är långt ifrån nöjd med min förlossning och ffa vistelsen på bb så hade gärna fyllt i, men har inte orkat gå in och beställa den.

Ni som har mer än ett barn. Är ni ensamma på kvällen nångång och hur gör ni då med nattning? Vi har ju storebror som snart blir två. Han kräver att man ligger bredvid honom när han somnar. Lillasyster sover ju bara i bärsele. Just nu känns det som en omöjlig uppgift att vara själv på kvällen. Samtidigt som det ju hade varit skönt om man kunde fixa det själv och få lite mer egentid...

Ni som har mer än ett barn. Är ni ensamma på kvällen nångång och hur gör ni då med nattning? Vi har ju storebror som snart blir två. Han kräver att man ligger bredvid honom när han somnar. Lillasyster sover ju bara i bärsele. Just nu känns det som en omöjlig uppgift att vara själv på kvällen. Samtidigt som det ju hade varit skönt om man kunde fixa det själv och få lite mer egentid...
Skickar min stora till lådan för att handla godis åt mig när han kommer hem från jobbet. Sen spelar han tv spel tills han somnar 😅

Sorry, kunde inte låta bli🙈 Låter tufft att ha en liten till. Jag har händerna fulla med bara en bebis att ta hand om!!!

Hoppas du får något smartare svar också 🥰

Har inte varit ensam på kvällen med båda än och vette tusan hur jag skulle göra heller 🙈 Storebror är inne i nån fas nu, nattningen tar evigheter och han sover dåligt. Skulle jag behöva vara själv skulle jag troligtvis låta honom vara vaken och lägga oss allihopa samtidigt 😅

var ju ensam en hel del med de äldre då maken jobbade 2 skift. Och den äldre var hopplös att lägga. Och bara 18 månader mellan den så han sov också i spjälsäng ännu. Men gjorde så att jag stoppade honom i sängen och lillebror på andra sidan om mig i ”vuxensängen” (hade bådas sängar som bedside crib) sedan låg jag där och läste böcker och sjöng sånger. Läggningen tog ofta en timme. När storebror väl somnat flyttade jag över mig och lillebror till soffan i vardagsrummet för att slippa springa fram och tillbaka med risk att storebror vaknade.

denna gången har jag bättre ”tur” då maken bytt jobb. Tar till februari/mars innan han kan börja ta kvällar på nya jobbet då han skall läras in på alla arbetspunkter. Inte ensam med en 18 månaders och en 18 dagars 😅

Har turen att lillasyster är lätt att ha att göra med än så länge. Hon är nöjd att ligga vid bröstet, så brukar ha henne där (antingen att jag halvsitter, eller så ligger jag på sidan).
Skulle behöva en extra arm dock för sonen vill gärna att man massera en fot när han ska somna och om jag ligger med ryggen mot honom får jag typ vrida armen ur led :p.

Hos oss tror jag att man får gå in på 1177 och typ beställa den. De kan ju inte få många svar då? Förra gången fick man fylla i sin mail på bb och då kom den dit. Jag är långt ifrån nöjd med min förlossning och ffa vistelsen på bb så hade gärna fyllt i, men har inte orkat gå in och beställa den.
Jag hittar ingenstans om att beställa, står bara på lappen jag fick av bm idag att man ska gå in på inställningar och fylla i telefonnummer och/eller mail.
Jaja, visar sig väl om jag får den.

Tack för alla svar. Just nu känns det omöjligt att natta båda själv men det är väl som med allt annat, det blir bättre tids nog. Sambon har fått dispens av sin chef att bara jobba dagtid under hösten men from februari blir det helg och kväll igen (men mest dag såklart). Blir nog till att ta hjälp av våra föräldrar tills vi fått bättre rutiner

Jag hittar ingenstans om att beställa, står bara på lappen jag fick av bm idag att man ska gå in på inställningar och fylla i telefonnummer och/eller mail.
Jaja, visar sig väl om jag får den.
Det är för att få avisering ftpn 1177 att man fått något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 031
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 550
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 194
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar