Vad tänker ni använda/använder för ytterkläder till bebis nu i höst? Typ att ha i vagnen eller bilbarnstolen? Jag köpte en vindfleeceoverall från POP nu, begagnad, tänkte att den borde passa fint i höst
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad tänker ni använda/använder för ytterkläder till bebis nu i höst? Typ att ha i vagnen eller bilbarnstolen? Jag köpte en vindfleeceoverall från POP nu, begagnad, tänkte att den borde passa fint i höst
Jag tänkte först köpa stl 50 för POP brukar vara väldigt stora i storleken. Men blev visst en i 56 nu och tänker att den kommer bebis kunna ha ganska länge sen förväntar jag mig en bebis i samma storlek som sonen och han vägde 4,5 kg vid födseln.Jag tänkte nog också köra på nåt liknande men tycker det är svårt att veta vilken storlek man ska köpa innan de kommit? Hur gjorde du?
Jag funderar på 62. Tänker hellre för stort än för litet .Jag tänkte nog också köra på nåt liknande men tycker det är svårt att veta vilken storlek man ska köpa innan de kommit? Hur gjorde du?
Jag bor utmed kusten i södra Halland så har samma klimat som dig. Just blåsten känns svår!På tal om väder där man bor, var i landet finns ni egentligen, om ni vill berätta? Jag bor i Göteborg så här känns det inte som att det behövs jättevarma kläder men däremot är det ju ofta snålblåst och horisontalt regn så kan kännas rätt rått.
Samma här vädermässigt vi bor i norra Bohuslän, nära norska gränsen. Här är det sällan kalla vintrar.På tal om väder där man bor, var i landet finns ni egentligen, om ni vill berätta? Jag bor i Göteborg så här känns det inte som att det behövs jättevarma kläder men däremot är det ju ofta snålblåst och horisontalt regn så kan kännas rätt rått.
Ja det är egentligen smartast, att avvakta med de flesta klädinköp tills man vet mer vad man kommer behöva, storlek osv. Ja, det finns mycket begagnat! POP är ju rätt dyra också så känns lite meningslöst att köpa allt nytt när bebis växer ut storlekarna snabbt.Vi har lånat en vindfleeceoverall i 56 och har en liten teddyoverall i 50 som sonen hade i början. Mycket handlar ju om hur stor bebis är vid födseln... Tänker att jag avvaktar och ser lite kring vad som behövs. Känns som det finns mängder med begagnat på marketplace.
Ja. Och så råkade vi köpa barnvagn idag. Var inte alls meningen. Skulle in och kolla lite då jag varit inne på Emmaljunga nxt90. Men blev besviken när jag testade den. Tydligen har de kommit en uppgradering bara för ett par veckor sedan så numera finns de inte med lufthjul.
visade sig att viking modellen tydligen skall sluta tillverkas (?) så affären hade vara ett ex med liggdel. Till över halva priset. Så i stället för att lägga över 1000€ på barnvagn som var tänk landade vi på 400€. Vi har ju dubbelmodellen sedan innan så sittdel finns om vi inte hittar den ny
Kontroll på specialmödrar idag. Allt såg bra ut, dippat lite på tillväxtkurvan så ligger nu strax under i stället för strax över. Beräknad vikt vid födsel på 3200-300g, så minst av alla barn.
fick även tid till igångsättning så den 1.10 skall vi vara där. Blir i vecka 39+5
Ja, det här att de tar bort vikingmodellen har jag så svårt att förstå! De har bytt ut dubbelvagnen i vikingserien mot en som är 90 cm bred istället för 73,5, det är ju helt obegripligt.