Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ballong i storlek tennisboll inne vid bebis huvud är ingen höjdare vill jag bara påpeka :p.

Kan inte sitta upp för då trycker det. Lite orolig hur jag ska klara smärtan när själva förlossningen drar igång, tycker det här är jobbigt nog (som rejäl mensvärk).

Usch, låter jobbigt! Jag är också orolig inför hur jag ska klara av igångsättningen, räknar med att det kommer ta tid pga förstagångsföderska... Men är du inlagd nu alltså? Spännande ändå!

Usch, låter jobbigt! Jag är också orolig inför hur jag ska klara av igångsättningen, räknar med att det kommer ta tid pga förstagångsföderska... Men är du inlagd nu alltså? Spännande ändå!
Ja precis, på antenatal-avdelningen. Just nu har även sammandragningarna avtagit. Känns lite hopplöst men skönt det inte gör ont i och för sig :p.

Rätt stor risk det slutar i snitt sa läkaren, överlag alltså. Men ballongen får sitta 12-18 timmar i alla fall innan man beslutar om nåt.

Ja precis, på antenatal-avdelningen. Just nu har även sammandragningarna avtagit. Känns lite hopplöst men skönt det inte gör ont i och för sig :p.

Rätt stor risk det slutar i snitt sa läkaren, överlag alltså. Men ballongen får sitta 12-18 timmar i alla fall innan man beslutar om nåt.

ballong är verkligen otroligt obekvämt (om nu nått med förlossning kan vara bekvämt 🤣🤐🙈)

Men har haft ballong tre gånger och har kommit ut efter 3-5h. Dock har de inte startat någon förlossning tyvärr

Tog 8-9 timmar för min!
Drog dom i den emellanåt? Och ramlade den ut av sig själv?
Har läst på så många ställen nu att dom gjort så, men här har dom inte rört den sen den sattes. Så nu spände jag och sambon den lite själva och genast började det mola igen :angel: .

Drog dom i den emellanåt? Och ramlade den ut av sig själv?
Har läst på så många ställen nu att dom gjort så, men här har dom inte rört den sen den sattes. Så nu spände jag och sambon den lite själva och genast började det mola igen :angel: .
Hon sa att jag kunde testa att dra lite i den, att den ibland ramlade ut då, och det gjorde den. Fick Angustatabletyer resten av natten, sen gick vattnet 05 åå morgonen varpå sambon fick komma och jag fick värkstimulerande dropp och hon föddes 13.40.

Hon sa att jag kunde testa att dra lite i den, att den ibland ramlade ut då, och det gjorde den. Fick Angustatabletyer resten av natten, sen gick vattnet 05 åå morgonen varpå sambon fick komma och jag fick värkstimulerande dropp och hon föddes 13.40.
Vad var det för tabletter?
Här säger de att när den trillar ut, förhoppningsvis, så ska de ta hål på fosterhinnan och sätta värkstimulerande dropp.
Sambon har dock fått vara med här sen jag kom ut från spec.mvc där de satte ballongen.

Vad var det för tabletter?
Här säger de att när den trillar ut, förhoppningsvis, så ska de ta hål på fosterhinnan och sätta värkstimulerande dropp.
Sambon har dock fått vara med här sen jag kom ut från spec.mvc där de satte ballongen.
Vad skönt att han får vara med!! Så fantastiskt att ni snart kommer gå träffa lilltjejen ❤️

Tror de var till för att mogna tappen ytterligare. Min tapp var fortfarande för omogen och pekade bakåt när ballongen ramlat ut. "sov" hela natten med tablettintag och undersökningar och bedömningar om nästa tablett skulle skjutas upp eller tas som planerat.

Hade lite sammandragningar bara så blev förvånad när jag reste mig och vattnet gick!

Vad skönt att han får vara med!! Så fantastiskt att ni snart kommer gå träffa lilltjejen ❤

Tror de var till för att mogna tappen ytterligare. Min tapp var fortfarande för omogen och pekade bakåt när ballongen ramlat ut. "sov" hela natten med tablettintag och undersökningar och bedömningar om nästa tablett skulle skjutas upp eller tas som planerat.

Hade lite sammandragningar bara så blev förvånad när jag reste mig och vattnet gick!
Ok. Kan inte få såna pga tidigare snitt har dom sagt.
Känner dock att det är svårare kissa nu, som att nåt är i vägen. Och så blir slangen mindre spänd när jag varit på toa, så kanske det händer nåt ändå trots att det inte gör ont längre.

Ok. Kan inte få såna pga tidigare snitt har dom sagt.
Känner dock att det är svårare kissa nu, som att nåt är i vägen. Och så blir slangen mindre spänd när jag varit på toa, så kanske det händer nåt ändå trots att det inte gör ont längre.
Så blev det för mig också med slangen! Kroppen jobbar nog på ändå!

Igår kväll 21.08 kom lillasyster äntligen ut till oss. Stundom intensivt och känns som en avlägsen dröm nu att ens ha varit gravid och nu gått igenom en vaginal förlossning, som överlag ändå varit bra. Några skråmor men inget att sy!

3514 gram och 50 cm perfekt kärlek :heart.

Återkommer med förlossningsberättelse när vi landat lite mer i allt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 367
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 181
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar