Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller hur, så känner jag med. Den här grabben är sällan nöjd någon längre stund med någon annan än mig men jag vet att snart vill han knappt ge mamsen en kram så jag suger i mig allt gos jag kan få 😅 Men ibland blir man ju mätt och behöver få vara själv en stund. Skillnaden är att förra gången kämpade jag på själv tills jag inte orkade mer och bad om hjälp först då. Nu lämnar jag över ansvaret till pappa på kvällen och tar en lång dusch för mig själv. Bebis är inte jättenöjd men bara jag vet att han är mätt och torr så får han stå ut med pappsen en stund. Ringer hit mamma ibland också så får hon bära lite.

Det är så himla fint väder här idag men jag oooorkar inte gå ut. Är det ok att sitta inne och kolla på film och äta choklad? 😂
Idag blir lillebror 1 vecka gammal.. Känns som han har funnits här hur länge som helst och ändå är det ingen till alls.. O_o

Storasyskonen är så förtjusta i honom, men det märks att det är en enorm förändring för dom också.. Särskilt för 3 åringen, han har redan så mycket som händer och så kommer en bebis och ändrar på allt.. Det ger sig nog men jag är så glad att sambon är hemma två veckor till.. :grin:
Idag kommer BVC på hembesök, ska bli spännande att se vad han väger nu, han som ammar nästan hela tiden..

Här blir detta också sista bebisen så jag försöker verkligen att njuta av alla små sista stunder.. Känns dock lite vemodigt, jag förstår och respekterar att sambon inte vill ha fler, men nu ska han till vc för en remiss gör en vasektomi och det känns så definitivt, så absolut.. Men men.. Nu får man gosa så mycket det bara går med lillebror innan han plötsligt är stor.. 😅

här tänker också gubben fixa sig. Efter senaste graviditeten och förlossningen är jag nog klar (han var nöjd med två barn) men önskar ändå på nått sätt att jag kanske börjar tidigare, är 36 nu. Dock har vi tre barn på 3 år och 10 månader så full rulle. Totalt 5 graviditeter på 5 år så kroppen är nog sliten

Bm besök idag, 37+3 och fortfarande hrltrörlig bebis och fick känna extra för att vara helt 100 på att huvudet är neråt

fick order om att höra av oss om jag känner att han gör en kullerbytta

någon mer som haft rörlig skalle så pass ”sent”

Känns ju som han aldrig ska komma ut trots att jag får sammandragningar vid minsta ansträngning

här tänker också gubben fixa sig. Efter senaste graviditeten och förlossningen är jag nog klar (han var nöjd med två barn) men önskar ändå på nått sätt att jag kanske börjar tidigare, är 36 nu. Dock har vi tre barn på 3 år och 10 månader så full rulle. Totalt 5 graviditeter på 5 år så kroppen är nog sliten
Förstår att ni har full rulle med era tre, det har vi med en 7-åring och en 3-åring utöver lillebror.. Ja, jag känner mig väl också färdig så att säga men det är nog det absoluta och definitiva som gör mig lite ambivalent.. :grin:
Bm besök idag, 37+3 och fortfarande hrltrörlig bebis och fick känna extra för att vara helt 100 på att huvudet är neråt

fick order om att höra av oss om jag känner att han gör en kullerbytta

någon mer som haft rörlig skalle så pass ”sent”

Känns ju som han aldrig ska komma ut trots att jag får sammandragningar vid minsta ansträngning
Min son var helt rörlig fram tills i mitten av förlossningen, vilket var i vecka 40+6.. 😅 Hoppas att din kille kommer ut snart.. :heart

Min son var helt rörlig fram tills i mitten av förlossningen, vilket var i vecka 40+6.. 😅 Hoppas att din kille kommer ut snart.. :heart

förstfödda var tydligen fram till v 39, kom sen i 40+6, men hoppas lillebror vill komma liiite tidigare för är lite drygt med alla sammandragningar och sånt speciellt med en 2,5 åring att hålla koll på

förstfödda var tydligen fram till v 39, kom sen i 40+6, men hoppas lillebror vill komma liiite tidigare för är lite drygt med alla sammandragningar och sånt speciellt med en 2,5 åring att hålla koll på

Hoppas lillsyskonet vill komma tidigare än storasyster gjorde med, hon föddes i v 41+4 😶 Har ju inte riktigt samma ork att underhålla henne just nu... båda har fixerat sig runt v36 men det verkar ju inte haft nån större betydelse 😬

Här blev det hinnsvepning idag och om det inte kommit igång under helgen så blir det igångsättning på måndag.
Skönt, spännande och läskigt på samma gång.

Bebis mår bra, nu var hon fint på kurvan igen så ev att det var för att det var annan maskin förra gången som det skiljde sig.
Igångsättning är för mitt måendes skull.

Herregud vilken pärs det blev. Men i eftermiddags föddes till slut en underbar flicka ❤. Jag är tagen men vi mår jättebra nu och det räckte med några stygn trots allt strul.

Nu är vi på BB och jag har gråtit av lycka i fem timmar 🤩
Stort grattis till flickan ❤️ Så jobbigt att det blev struligt, ni får vila och mysa så gott på BB ❤️❤️

Herregud vilken pärs det blev. Men i eftermiddags föddes till slut en underbar flicka ❤. Jag är tagen men vi mår jättebra nu och det räckte med några stygn trots allt strul.

Stort grattis och väl kämpat :heart

Stort grattis och bra kämpat! Njut nu av din dotter! :love::heart

Illamående och konstig i magen. Frågan är om det är ett virus eller kroppen som reagerar på hormoner.
Inte minsta hungrig heller, fick i mig en halv macka till frukost. Vätska gick ner dock.

Illamående och konstig i magen. Frågan är om det är ett virus eller kroppen som reagerar på hormoner.
Inte minsta hungrig heller, fick i mig en halv macka till frukost. Vätska gick ner dock.

Usch, jag har också mått väldigt illa det senaste och haft svårt att få i mig riktig mat, lite som i början av graviditeten igen. Det enda jag vill äta är yoghurt så det äter jag ungefär fyra gånger per dag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 364
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 176
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar