Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet känslan. Upp 10 kg. Ner nästan 17 nu. På 4 månader. Gravidkilona borta på tre veckor. Ungen väger nästan 9 kg till sina 4,5 månader
Oj! Det va en liten rejäl bit till bebis! Vår äldste vägde 9kg på 1årskontrollen, han måste vuxit som en raket?
Vi ska få hembesök av bvc imorgon så då får vi reda på vikten, tror att Caspian är uppe i födelsevikten igen. (3265g när han föddes och gick ner till 3050g)

Vi har varit hos barnortopeden och på ultraljud idag för att kolla höfterna. Allt såg fint ut, inga avvikelser. Hon sov igenom båda undersökningarna. Helt i matkoma. ;) kommer kallelse till röntgen om ca 6 månader, men det är rutin på alla barn som blivit remitterade.

Oj! Det va en liten rejäl bit till bebis! Vår äldste vägde 9kg på 1årskontrollen, han måste vuxit som en raket?
Vi ska få hembesök av bvc imorgon så då får vi reda på vikten, tror att Caspian är uppe i födelsevikten igen. (3265g när han föddes och gick ner till 3050g)

Vet inte vad jag har för mjölk denna gång, bra kvalitet är det tydligen. Han var ju dock över 4 kg redan vid födsel.
Skiljer 18 månader i ålder men bara ett år i kläder på pojkarna mina. Storebror är däremot för ”kort” och vi har just börjat använda 86 och han blir två i december

Hembesök av bvc idag, Sammy tyckte det va toppen med tanter att showa för och Caspian sov som en stock:D 200g upp på en vecka så nu har han 15g kvar till födelsevikten:bow:
Jag själv sitter på vc och väntar på läkare, troligtvis en blodpropp i foten:down: Tydligen väldigt vanligt efter snitt så det är väl bra att kolla upp.

Hembesök av bvc idag, Sammy tyckte det va toppen med tanter att showa för och Caspian sov som en stock:D 200g upp på en vecka så nu har han 15g kvar till födelsevikten:bow:
Jag själv sitter på vc och väntar på läkare, troligtvis en blodpropp i foten:down: Tydligen väldigt vanligt efter snitt så det är väl bra att kolla upp.

Ingen propp:up: Inflammation i senorna efter att det blivit belastat av att vara gravid, så det blir voltarensalva men ändå lite koll på att det inte blir värre.

Besök hos bm idag och allt såg bra ut :up: Har ju haft allt mer molvärk och ganska mycket sammandragningar senaste veckan/veckorna och bm bedömde att bebis fixerat sig nu så det hänger väl ihop :)
Nästa besök till bm är den 8/11 så jag hoppas vi hunnit få vår bebis innan dess :eek::love:

Bjuder på magbild så här i vecka 40 :) Som vi längtar efter att han ska komma ut nu :love:

20181103084817-155.4.222.35.JPG

Lillasyster har fått ett namn..! Molly. Finns en historia bakom också. Jag välte ut och krossade en flaska mollipect på BB, så hon gick under namnet Molly i personalrummet redan då. :D

Idag har pappan och kusinernas pappa varit på svensexa, så jag och min lillasyster har roddat 4 kids under 5 års ålder. Phew, snart får vi äta choklad, 2 av 4 barn sover. :bump: Galet att folk väljer ha så många barn tätt frivilligt. Haha...!

Heja på och lycka till alla ni som fortfarande väntar på att bebis :)!

Här hemma har vikten gått ner ytterligare för mig och fortsatt uppåt i raketfart för lillebror Dunderklump. Stora sonen menade att jag inte behövde klä ut mig på Halloween - jag ser ju redan ut som ett skelett :cautious:. Ligger någonting i detta. Men jag mår bra och försöker ta det lugnt. Lär ju gå upp igen när lillebror blir äldre.

Heja på och lycka till alla ni som fortfarande väntar på att bebis :)!

Här hemma har vikten gått ner ytterligare för mig och fortsatt uppåt i raketfart för lillebror Dunderklump. Stora sonen menade att jag inte behövde klä ut mig på Halloween - jag ser ju redan ut som ett skelett :cautious:. Ligger någonting i detta. Men jag mår bra och försöker ta det lugnt. Lär ju gå upp igen när lillebror blir äldre.
Tack, här händer då inget..... :meh:

September
9/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
18/9 - aprilia (maybebaby), 30 år, första barnet.
19/9 - Omega, 28 år, andra barnet.

Oktober
11/10 madde_padde 33 år, andra barnet
14/10 amk, 31 år, andra barnet
19/10 Catrool, 33 år första barnet
23/10 Roxer, 32 år, andra barnet
28/10 Krystalline, 31 år, andra barnet
22/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
4/11 Zodium 31 år, Första barnet
4/11 Olina, 33 år, andra barnet
6/11 Trollunge, 29 år, första barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
27/11 Punakha1, 38år, första barnet

Födda:
31/8: Samsas, pojke 3700 g, 50 cm
4/9: Omega, pojke (Tage), 3260 g, 49,5 cm.
13/9: Okeydokey, pojke, 4078 gram, 54 cm.
14/9 Poison-heart, pojke, 4472g, 52 cm.
21/9 aprilia (maybebaby), flicka, 3730 g, 52 cm.
12/10 Catrool, flicka 4690g 51cm
19/10: Roxer, flicka, 3246 g, 50 cm
22/10: Lazy Lady, pojke 3265g, 52cm

Tar fram listan igen nu när vi är några som ska ha nu :)

Vardagen med spädbarn: Känner en unken lukt. Försöker finna orsaken. Inser att det är min fleecetröja som luktar ingrott bebiskräk. Nickar konstaterande, men byter inte kläder. :angel:

Känner igen mig.. Ingen vits att byta om, blir ju nerspydd lika fort igen :angel: Jäklar vad han kan spy alltså.. Men går stadigt upp i vikt, så han får nog i sig tillräckligt ändå.

Bjuder på magbild så här i vecka 40 :) Som vi längtar efter att han ska komma ut nu :love:

20181103084817-155.4.222.35.JPG
Slänger även in ett kort på mig taget i veckan :)

Vad fina ni är! :love: Som jag tror att jag skrev där i augusti någon gång, när jag var riktigt less på att vara gravid, ge det ett par månader så kommer jag sakna det! Trots alla krämpor man kan ha så är det ju himla fantastiskt med graviditeter!
(Man får vara less dock, och man måste verkligen inte njuta som alla andra jämt tycker att man ska göra ;))

--------------------------------------------

Idag blir lillebror 2 månader! :eek::heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu startar jag denna tråd även om de är lite tidigt. De måste ju finnas någon/några fler än bara jag som ska ha barn i höst :D...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
153 962
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar