Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle inte vilja ha min bebis sovandes på en uppblåsbar skötbädd! :crazy: Tänk om den vänder sig till mage eller blir liggandes med munnen mot kanten - det går ju inte att andas genom plasten! Barnet riskerar att kvävas!
Hoppar in från vårtråden. Plasten blir jäkligt svettig och varm om inte annat, tror inte det är nån bra idé alls att låta barnet sova på en sån.
 
Nää det där babynestet får kanske vänta lite om jag inte hittar något bra som inte kostar skjortan. BM som höll i en föreläsning vi var på igår menade att det går att rulla ihop en eller två handdukar och lägga runt som ett nest också. Så det finns nog alla möjliga lösningar:)

Det fanns väl inga Babynest och myspölar när vi var små och vi överlevde ju :angel:
 
Jag sydde ett nest till förra barnet (jätteenkelt att sy, det klarar alla) men vi använde det väldigt lite. Tänkte sy en sovorm nu ist, om jag hittar ork och tid.

En plastbädd skulle jag inte heller använda
 
Ikväll skulle vi på informationskväll på sjukhuset. Åkt tidigare från jobbet, lämnat sonen hos mormor, stressat dit några minuter sena, bråkat med parkeringsautomaten.

Väl framme var dörren till aulan stängd och låst.

6 september är visst imorgon :grin:
 
Nää det där babynestet får kanske vänta lite om jag inte hittar något bra som inte kostar skjortan. BM som höll i en föreläsning vi var på igår menade att det går att rulla ihop en eller två handdukar och lägga runt som ett nest också. Så det finns nog alla möjliga lösningar:)

Det fanns väl inga Babynest och myspölar när vi var små och vi överlevde ju :angel:
Det funkar absolut med handdukar men det är betydligt smidigare med ett nest. Speciellt eftersom det är så lätt att flytta runt på dem. Jag hade två stycken och tycker lätt att det var en av de sakerna som jag inte hade velat vara utan. Jag köpte båda mina på blocket (original) för en låg peng och fick ännu mer för det ena när jag sålde igen. I och med att man kan ta av klädseln och tvätta så blir de som nya igen.
 
Ikväll skulle vi på informationskväll på sjukhuset. Åkt tidigare från jobbet, lämnat sonen hos mormor, stressat dit några minuter sena, bråkat med parkeringsautomaten.

Väl framme var dörren till aulan stängd och låst.

6 september är visst imorgon :grin:
Åhhhh vad jag känner igen mig!!:angel: Som när jag skulle på ena hästens första tävling när den var liten, flätade och borstade, red bort till klubben (hade skrittavstånd som tur var) och så var det helt tomt när jag kom fram?!?:confused:
Ahhh är nog imorgon :up::banghead:
 
Kolla på säljgrupper på ex facebook efter ett begagnat. Köpt ett för en 50-lapp.
Har köpt i princip allt vi behöver till bebis jätte billigt i en lokal facebookgrupp :up:

Nää det där babynestet får kanske vänta lite om jag inte hittar något bra som inte kostar skjortan. BM som höll i en föreläsning vi var på igår menade att det går att rulla ihop en eller två handdukar och lägga runt som ett nest också. Så det finns nog alla möjliga lösningar:)

Det fanns väl inga Babynest och myspölar när vi var små och vi överlevde ju :angel:
 
Nää det där babynestet får kanske vänta lite om jag inte hittar något bra som inte kostar skjortan. BM som höll i en föreläsning vi var på igår menade att det går att rulla ihop en eller två handdukar och lägga runt som ett nest också. Så det finns nog alla möjliga lösningar:)

Det fanns väl inga Babynest och myspölar när vi var små och vi överlevde ju :angel:
Du har ingen sykunnig svärmor eller släkting som kan sy ett nest? Vi önskade oss ett i present av svärmor, som är duktig på att sy. Visst klarar man sig säkert utan (handdukar använde de på BB, funkade också), men iaf här hemma är babynestet topp 3 av de mest välanvända sakerna ihop med en yllefilt och snuttefiltar. :)
 
Du har ingen sykunnig svärmor eller släkting som kan sy ett nest? Vi önskade oss ett i present av svärmor, som är duktig på att sy. Visst klarar man sig säkert utan (handdukar använde de på BB, funkade också), men iaf här hemma är babynestet topp 3 av de mest välanvända sakerna ihop med en yllefilt och snuttefiltar. :)
Min mamma kan sy men har inte kvar symaskinen sedan de flyttade till lägenhet, tror inte det är någon annan som brukar sy.

Jag ska kika lite efter begagnade, det verkar som om många tycker det är en bra grej :up:
 
Glukosbelastning idag, jeeiijj!:angel:
Jag som aldrig brukar vara hungrig på morgonen är såklart superhungrig...
Fick i mig sockerblandningen i alla fall, var ett himla bra tips att ha med lite citron, gjorde det genomlidligt ;)
Nu får jag sitta här och svälta och drömma om mat :angel:
 
Glukosbelastning idag, jeeiijj!:angel:
Jag som aldrig brukar vara hungrig på morgonen är såklart superhungrig...
Fick i mig sockerblandningen i alla fall, var ett himla bra tips att ha med lite citron, gjorde det genomlidligt ;)
Nu får jag sitta här och svälta och drömma om mat :angel:

Usch, det lät verkligen inte kul :crazy: Hoppas det går bra!

På tal om babynest hade vi inte tänkt köpa en utan hade nöjt oss med en större kudde/filtar/handdukar. Jag tycker de är ohyggligt dyra och många är så puttinuttiga med rosetter och det klarar jag inte av :o Nu fick vi en i present så det ska bli intressant att se om vi blir glatt överraskade, hoppas det :)

Igår köpte vi ett nytt babyskydd, känns bra! Nu behöver vi inte fundera på om det vi hade var tillräckligt stabilt och säkert. Tack alla som gav tips och råd :bow:
 
Jag syr babynests, det är inte speciellt svårt men lite pilligt bitvis.
Det jag överlag tycker är skrämmande när man ser "hemsydda" nests är att folk generellt snålar på stoppningen. Vilket gör kanterna/botten väldigt mjuka och fluffiga = kvävningsrisken ökar avsevärt! :nailbiting:
Så oavsett om ni syr själva eller köper av någon, se till att dom är välstoppade! (Samma med sovormar) :up:
 
Usch, det lät verkligen inte kul :crazy: Hoppas det går bra!

På tal om babynest hade vi inte tänkt köpa en utan hade nöjt oss med en större kudde/filtar/handdukar. Jag tycker de är ohyggligt dyra och många är så puttinuttiga med rosetter och det klarar jag inte av :o Nu fick vi en i present så det ska bli intressant att se om vi blir glatt överraskade, hoppas det :)

Igår köpte vi ett nytt babyskydd, känns bra! Nu behöver vi inte fundera på om det vi hade var tillräckligt stabilt och säkert. Tack alla som gav tips och råd :bow:
Jag överlevde och hade godkänt glukosvärde efteråt (6 komma någonting):up: Även Hb stiger långsamt upp mot det normala vilket känns väldigt skönt!

Nej det gillar inte jag heller, en massa rosetter och små gulliga mönster osv. Vill ha något enkelt och mer neutralt.

Skönt att ha fixat babyskydd, alltid skönt att pricka av sådana "stora" punkter på checklistan :)
 
Måste köpa foglossningsbälte, håller på att avlida på jobbet:meh: Ikväll tog jag jobbkoftan och drog åt runt höfterna för att lindra lite, börjar göra ont så fort jag blir kvar för länge i en position:down:

Har ni några favoriter? Något att tänka på? Tänkte försöka hitta begagnat så det går att testa utan att det blir så dyrt. Är det bättre med ett bredare eller fungerar de som är mer som ett vanlig skärp i bredd?
 
Här hemma händer det nånting spännande, frågan är bara vad? Har legat och slumrat i soffan ca två timmar och fått en smärta långt ner i magen, ungefär vid venusberget. Håller i typ 10 sekunder och försvinner sen, återkommer med några minuters mellanrum.

Gick och la mig i sängen och nu gör det samtidigt ont i ryggen och lite kraftigare smärta, kanske lite sammandragningar samtidigt men inget extremt.

Väldigt spännande! Förvärkar kanske? Eller förlossning på gång? Är i v.40 + 2 ( +3 om 20 minuter :D) så bebis är mer än gärna välkommen om den försöker säga att den vill ut nu!
 
Här hemma händer det nånting spännande, frågan är bara vad? Har legat och slumrat i soffan ca två timmar och fått en smärta långt ner i magen, ungefär vid venusberget. Håller i typ 10 sekunder och försvinner sen, återkommer med några minuters mellanrum.

Gick och la mig i sängen och nu gör det samtidigt ont i ryggen och lite kraftigare smärta, kanske lite sammandragningar samtidigt men inget extremt.

Väldigt spännande! Förvärkar kanske? Eller förlossning på gång? Är i v.40 + 2 ( +3 om 20 minuter :D) så bebis är mer än gärna välkommen om den försöker säga att den vill ut nu!
Heja dig och bebis!! Håller tummarna för att han vill ut :up:
 
Då har vi beställt ett gäng grejer inför kommande bebis :D
Bla Troll hängvagga, flaskvärmare, Dr Brown's antikolikflaskor m.m, ska skaffa en sån där steriliseringsgrej för micron också.
Lärde oss med senaste bebis att stå och koka flaskor, låta svalna, värma ersättning till rätt temp osv mitt i natten är ingen hit.. Så nu ska väl allt bli smidigare. Beställde även Braun ntf 3000 panntermometer, hoppas den funkar så man slipper bråka med att sticka tempen i rumpan. Vår son avskyr det och han vägrar även örontemp så denna kanske funkar bra till både honom och kommande bebis. Hoppas! :)
 
Min mamma kan sy men har inte kvar symaskinen sedan de flyttade till lägenhet, tror inte det är någon annan som brukar sy.

Jag ät tjuvläsare ffrån en annan tråd :p Men förutsatt att mamman tycker om att sy: Jag skulle ge henne en symaskin för framtida behov :D:o

Det finns billiga begagnade symaskiner å det mor har sytt åt mig har spart in vad en symaskin kostar många gånger om.

Vad gäller babynest så är det inget vi har saknat här hemma. Men vi kanske bara inte förstått hur bra det är.
 
Här hemma händer det nånting spännande, frågan är bara vad? Har legat och slumrat i soffan ca två timmar och fått en smärta långt ner i magen, ungefär vid venusberget. Håller i typ 10 sekunder och försvinner sen, återkommer med några minuters mellanrum.

Gick och la mig i sängen och nu gör det samtidigt ont i ryggen och lite kraftigare smärta, kanske lite sammandragningar samtidigt men inget extremt.

Väldigt spännande! Förvärkar kanske? Eller förlossning på gång? Är i v.40 + 2 ( +3 om 20 minuter :D) så bebis är mer än gärna välkommen om den försöker säga att den vill ut nu!

Men det går ju inte att skriva så här och sen inte skriva något meeeeer. Hur går det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 275
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 097
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp