Vad har ni för babyskydd allihop? Vi är inne på att köpa ett nytt.
Maxi-Cosi Pebbles med Isofixbas till. Vi var jättenöjda med det sist
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom vagnen blev Britax köpte vi även babyskydd därifrån då det är enkelt att klicka i vagnen. Primo tror jag modellen hette + bas med både isofix och möjlighet att bälta om vi skulle behöva åka i bil utan isofix någon gångVad har ni för babyskydd allihop? Vi är inne på att köpa ett nytt.
Tack för alla snabba svar om babyskydd Vi tittade på BeSafe izi go, nånting nånting... igår. Babyskydd + isofix bas plus att man kunde använda samma bas sen till stol nr 2.
Angående babyskydd så är tipset vi fått överallt att det är den bilbarnstol som används absolut kortast tid. Varför det inte är det som vi behöver lägga allra mest pengar på. Men bra en bas som sedan fungerar även till större stolar, vilket inte alla baser gör
Så tänkte vi också, att grejerna troligen kommer användas en gång till och därför är det värt att ha egna. Speciellt eftersom vi fick både babyskydd och bas för 1500 kr@Guldaskig Vi köpte Maxi Cosi Cabriofix med easyfixbas då den basen kan spännas fast både med bälte och isofix. Jag saknar isofix i min bil tyvärr Dessutom kan jag med adapter sätta babyskyddet på barnvagnen. Kan också tillägga att hade vi inte planerat för fler barn i framtiden hade vi hyrt babyskydd istället för att köpa.
Vi har Besafestol till sonen nu som vi är jättenöjda med! (Men den tar stor plats i bilen så det får man kolla upp). Men hade vi inte redan haft ett babyskydd så hade vi nog kört på Izi go den här gången
@Lakritsnapp Vi har också funderat på att hyra, ringde till dem som hyr ut och där ingick det ingen bas vilket jag tycker känns skönt att ha.
Det sägs att det ska gå att hyra bas till babyskydden från vissa butiker som säljer babyskydd. Men då kostar det ungefär lika mycket, om inte mer, för bara basen än babyskyddet. Och då är kostnaden redan uppe i ca 1000 kr...
Vi har nyligen köpt en Passat, känns som att en stol borde passa i den...? Izi go är, vad jag förstod, själva grejen att man kan använda samma basplatta?
Vi har Skoda Octavia och det är ju i princip samma bil som Passat. Där är det inga problem att få plats med sonens stol
Ja exakt om jag har förstått det rätt så är Izi go och sedan stol 2 Izi modular RF i-size samma bas som man forstätter använda sen. Vi har Besafe izi kid x2 i-size som stol 2.
Det man däremot ska tänka på om man väljer en i-size stol är att de bara är godkända tills barnen är 105 cm långa. Så man behöver antagligen byta stol en gång till innan det är dags att åka framåtvänt.
När det är dags för bebis att byta till stol 2 kommer vi att köpa en ny stol till storebror (utan bas som är godkänd för större barn) och bebis kommer att få överta besafen.
Hur långa får barnen vara i de övriga stolarna som finns på marknaden? Om du har koll På tjejen i affären lät det som att man kunde höja upp stol nr 2 så att barnet kunde växa i den och på sätt ha den tills det var dags för en framåtvänd. Men så är hon ju försäljare också