Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte försöka få tag i begagnat. Men precis som du säger är ju 50 inte aktuellt eftersom de växer så fort. Tänkte också att 62 kanske är bra, men undrar lite om hon inte kommer drunkna i den första tiden?

Hur är det med er? :)

Det är bra med oss, vi verkar ha fått världens mysigaste bebis. :love: Hon är lugn och gosig, har många små ljud och läten, och tar det här med att födas och leva med ro.

John är ju född i januari fick några små fleeceoveraller i storlek 50-56 och de var verkligen små, det tog en evighet att få på honom. Vi använde nästan bara en i påsmodell, alltså utan ben. Den hade hål för babyskyddet, var enkel att klä på och väldigt smidig att ha i vagnen. Vill du ha ytterkläder i liten storlek är det helt klart en bra modell.
 
Det är bra med oss, vi verkar ha fått världens mysigaste bebis. :love: Hon är lugn och gosig, har många små ljud och läten, och tar det här med att födas och leva med ro.

John är ju född i januari fick några små fleeceoveraller i storlek 50-56 och de var verkligen små, det tog en evighet att få på honom. Vi använde nästan bara en i påsmodell, alltså utan ben. Den hade hål för babyskyddet, var enkel att klä på och väldigt smidig att ha i vagnen. Vill du ha ytterkläder i liten storlek är det helt klart en bra modell.

Låter så mysigt :love:

All right, tack för tipset!
 
Hur gammal är sonen? Det får väl kanske bli lite konstiga vanor för sonen och barnvakten ifall bebis skulle titta ut på natten. Titta på film i soffan natten lång fungerar ju också ifall det skulle knipa :) Eller om han kanske kan somna på promenad i vagn eller i bil eller liknande?

Han blir 2 år om 4 månader.
Ja det får det nog bli, men jag är ändå orolig då jag vet hur känslig han blir när han är trött. Och den enda barnvakt vi skulle kunna ha är svärmor och intresset för att ses mer innan för att göra sonen tryggare med henne verkar inte finnas. Men får vara tacksam att hon kan tänka sig att ställa upp antar jag. Men ja, går det för dåligt så får maken helt enkelt åka hem. Kan ju inte vara alltför ovanligt att föda ensam.
 
Låter så mysigt :love:

All right, tack för tipset!

Vår dotter föddes i november (26e) och vi använde fleeceoveraller (tunna) + åkpåse i vagnen. Vi använde strl 50 väldigt mycket, strl 50 var för stort rätt länge. Så jag hade köpt både i strl 50 och 56, 62 hade vår dotter först när hon var typ 6 månader.
 
I knoooow.
Så himla tråkigt.

Jag tror och hoppas att det är bättre och enklare andra gången, det verkar lite så. Det kompenseras dock med eftervärkarna from hell, de är MYCKET värre nu än sist. Jag går på smärtstillande för att palla.

Jag har inte haft farliga eftervärkar alls men har hört att ju fler barn man får desto värre eftervärkar. :nailbiting:
 
Den här dagen kan sammanfattas med ett ord: sammandragningar:meh:
Första veckan efter semestern och jag har jobbat sex dagar, det var nog lite för mycket. Försökte pyssla lite hemma i förmiddags innan jag skulle jobba. Började med lite tvätt och städa så smått men det gick sådär. Sambon fick ta dammsugaren ifrån mig där jag gick och stånkade. Satte mig istället och räknade på föräldraledigheten, blää höll på att bryta ihop totalt. Känner mig stressad över att knappt få ut några pengar, men vill ju samtidigt vara hemma så länge som möjligt för bebisens skull.
Haft sammandragningar precis hela dagen, magen är hård som en kanonkula och det spänner och spänner... Tur eftermiddagen på jobbet har varit hyffsat lugn.
Blir direkt i säng med min vetekudde när jag kommer hem ikväll, jobbar redan kl 7 imorgon bitti. Dock lite kortare dag men vi ska på föräldrarutbildning mellan 15-17 så blir ändå många timmar hemifrån. De kanske har madrasser eller soffor för de blivande föräldrarna att vila i på föräldrarutbildningen?:angel:

Läste dessutom att nu i månad 7-9 bör en förutom tre måltider äta två matiga mellanmål och en frukt. Jag får knappt i mig tre vanliga mål om dagen:cautious: Dessutom är bakfogen mindre glad över att vara tillbaka på jobbet:arghh:

Så lite gnäll från mig :D
 
Tips och råd!

Kom på att vi kanske behöver någon form av ytterplagg till knodden. Tänker t.ex.vindfleece eller liknande att ha ute i vagnen. Men vilken storlek ska man välja? 50 känns dumt men ska man ta 56 eller 62? @Blueberry och @Imogen kanske har några input eller tips på andra bra förslag? :) BF i slutet av september om det är relevant.
Hoppar in från vårtråden lite.
Sammy är en sån liten plutt som fortfarande kan ha 56 i vissa kläder (framförallt byxor, men även kappahls/newbies bodys) och han är 4,5mån nu och liten och späd i modellen. Man vet ju inte hur bebisen är byggd:) Strl 50 va gigantiskt när han kom ut. Men 56 har han kunnat ha länge:up:
 
Hoppar in från vårtråden lite.
Sammy är en sån liten plutt som fortfarande kan ha 56 i vissa kläder (framförallt byxor, men även kappahls/newbies bodys) och han är 4,5mån nu och liten och späd i modellen. Man vet ju inte hur bebisen är byggd:) Strl 50 va gigantiskt när han kom ut. Men 56 har han kunnat ha länge:up:

Ja ungefär så var vår son också. Han drunknade i pyjamaser i stl 44 när han föddes. Så vi vår väl se hur det går med overall i stl 60 för denna bebis. Men vi tänker att den kommer ju definitivt kunna ha 60 innan vintern är slut och i värsta fall får vi väl komplettera med ngt i minsta storleken i början :)
 
@BernT @Lazy Lady Tusen tack för era svar! Ja det är ju helt omöjligt att veta hur stor bebisen kommer vara. Kanske helt enkelt får avvakta tills hon är här och se vad som funkar bäst.

Vår dotter är nog iofs rätt liten, hon har fortfarande strl 80 (är 1 år och snart 10 månader) och jag tror det står typ 9-12 månader för strl 80 :p hon är normallång men smal. Har börjat köpa 86 för tänker att hon säkert gör ett riktigt växtryck snart.
 
Den här ongen har redan sovregler för nätterna:

I sängen, på sidan, längst mammas eller pappas bröstkorg. Gärna med huvudet i brösthöjd så att det bara är att gapa och liggamma.

(Alternativ bröst mot bröst och att alltså hon sover på någon av oss.)

På rygg? I babynest? På ett mer "säkert" sätt? Åh nä, glöm det.
 
Den här ongen har redan sovregler för nätterna:

I sängen, på sidan, längst mammas eller pappas bröstkorg. Gärna med huvudet i brösthöjd så att det bara är att gapa och liggamma.

(Alternativ bröst mot bröst och att alltså hon sover på någon av oss.)

På rygg? I babynest? På ett mer "säkert" sätt? Åh nä, glöm det.

Låter som någon som vet vad hon vill ;) :love:
 
Vecka 39 nu och på tisdag nästa vecka kommer bebisen varken den vill det eller inte! Lite märklig känsla att ha ett planerat snitt eftersom oavsett vad som händer så kommer bebisen då.

Själv börjar jag bli såååååå trött på det här och igår kväll trodde jag nästan att något var på gång - väldigt ont i nedre delen av magen, speciellt på ena sidan av magen. Kom och gick med mer och mer smärta, fast det höll i sig lite längre än vad mina värkar gjorde sist. Hjälper att ta en dusch i vanliga fall men det fortsatte bara men sen slutade det och nu känner jag inte ett dugg. Skumt att vara gravid!!
 
Här har det hunnit bli v 38 nu och var hos BM idag där allt var bra. Hade ytterliggare en ny BM idag (och får en fjärde nästa gång) och idag var det dessutom dags att "sammanfatta graviditeten", haha. Hon hade ju inte mkt att säga, såklart, men jag har ju haft en väldigt enkel graviditet så fanns inte så mycket att sammanfatta heller.
Jag fick med babyskyddet som vi ska hyra också, himla smidigt att kunna göra det tycker jag! Skönt att ha det på plats i bilen nu också när det närmar sig :)
 
Mindre än 3v till BF nu = 2-ish veckor kvar till planerat KS och prinsens ankomst! :nailbiting:
Liksom Wtf?! Ett barn? Ett skrynkligt, skrikande, bajsande litet barn.. vad ska jag göra av det?! O_o
Tusen tankar.
Hälften vill att han ska komma nu, hälften vill att han ska stanna i magen där jag har koll på läget nu.. :up:
Sambon är otålig som satan och vill ha beeeeebis nu! :rofl::love::heart
 
Liksom Wtf?! Ett barn? Ett skrynkligt, skrikande, bajsande litet barn.. vad ska jag göra av det?! O_o
Tusen tankar.
Hälften vill att han ska komma nu, hälften vill att han ska stanna i magen där jag har koll på läget nu.. :up:

Känner igen det där... Varannan dag är jag lugn inför förlossning och framtiden med barn för att nästa dag ha halv panik för hur jag ska klara av det. Tur att maken håller sig lugn iallafall :angel:
 
Känner igen det där... Varannan dag är jag lugn inför förlossning och framtiden med barn för att nästa dag ha halv panik för hur jag ska klara av det. Tur att maken håller sig lugn iallafall :angel:

Skönt att jag inte är ensam! :rofl: Sambon har en son sedan tidigare, 5,5år, så han är ju betydligt mer chill och bara "alltså du fattar inte, så fort han är ute så kommer allt att falla på plats. Sniffa bebis och mysa! Det går inte att beskriva :love:!"
Och jag känner mest att, "vadå falla på plats? Inget löser sig av sig självt! :cautious:/Mvh OCD-person med kontrollbehov" :rofl:
 
Jag är 1 dag på övertid nu. Jag längtar! Det händer ju ingenting här. Herregud. Trodde inte att jag hade så lite tålamod :o Jag orkar inte göra nånting nu. Ryggen och bäckenet är ont, humöret är sådär. Jag sitter typ bara i en stol å surfar nätet :crazy: Nu kommer snart min man hem. Vad har jag gjort idag? Satt på en diskmaskin:angel: Thats it. Kom ut lilla vän. Jag vill också mysa med bebis nu :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 275
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 098
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp