Fröet är i princip tvärtom.
Tänk om jag får en bebis som det går att lägga på ett golv och som kan ligga där och titta på saker och vara nöjd med det?
Eller en tvååring du kan ställa ner på golvet i en affär och han står kvar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fröet är i princip tvärtom.
Tänk om jag får en bebis som det går att lägga på ett golv och som kan ligga där och titta på saker och vara nöjd med det?
Eller en tvååring du kan ställa ner på golvet i en affär och han står kvar
Jag som väntar första barnet känner mig lite osäker här. Man läser överallt och hör alla prata om att "de första sparkarna känns som fjärilar/fladder/kittlingar i magen ".
Jag står som ett frågetecken och undrar då om det är så att:
1. Min unge har inte börjat sparka ännu, så det jag känner är nåt annat.
2. Min unge har helt missat manualen för hur en spark ska utföras för att denna skall upplevas som ett "fjärilsfladder" och istället läst på sidan om "elektriska spasm-nyp i blivande moders livmoder, med extra fokus på att hoppa på urinblåsan".
Jag fortsätter att klura på detta medan något kör rally i magen och jag väntar med spänning på dessa kittlande fjärilsfladder!
Kände du rörelser senare denna gång? Det är än av mina största nojor. Alla pratar om hur man brukar känna tidigare som omföderska och det närmar sig när jag kände första rörelserna med sonen.
Detta är mitt första barn men jag började nog känna rörelser i vecka 19. Efter att ha varit på RUL i vecka 20 och jag frågat lite så blev jag ganska säker på att det var bebis som rörde på sig och inte tarmarna Det tog dock några extra veckor innan killen kunde känna det.
Jag känner inga rörelser när jag står upp men när jag lägger mig ner eller sitter ner så brukar det börja röra på sig.
Kul! Men är det inte tidigt med KUB ultraljudet? Hos oss rekommenderar de från v 12+0 - 13+2. De var noga med att inte boka in mig för tidigt just för att de skulle kunna se ordentligtvecka 11+5 idag, tiden tickar sakta men säkert framåt...
Imorgon är det KUB med ultraljud, känns både spännande och nervöst, det blir ju första gången vi får se om det öht finns något där inne och om det fortfarande lever...
Jag har ingen känsla av att det inte skulle vara bra, men det är ändå nervöst...
Kul! Men är det inte tidigt med KUB ultraljudet? Hos oss rekommenderar de från v 12+0 - 13+2. De var noga med att inte boka in mig för tidigt just för att de skulle kunna se ordentligt
Vi har cirka två veckor kvar till KUB ultraljudet, hoppas det känns mer verkligt då!
Aha, ja här var de så noga med att det inte skulle bli för tidigt. "Hellre ett par dagar senare så att det inte är för tidigt i graviditeten". Så är mest intressant att höra att det kan vara olika Men det har ju kanske också att göra med att det är sällan en har ett exakt datum och det vi nu "tror" är längden på graviditeten ju kanske inte stämmer exakt. Så att de på grund av det hellre tar det ett par dagar senare för att inte behöva göra om det. (Vi har ju bokat privat om det kanske gör någon skillnad).Jag gjorde KUB i 11+4, det var inte för tidigt Däremot var det för tidigt att datera graviditeten då eftersom huvudet inte var tillräckligt stort. Så "officiella" dateringen blir vid RUL.
V 20 idag. Mår väldigt bra! Var på UL tidigare i veckan och allt såg bra ut, det blir en liten tjej
Det är exakt det jag far efterKan man inte bara få ge present för att man vill?
Man ska kunna ge presenter när man vill och av vilken anledning som helst eller ingen anledning alls. Men när det blir på det amerikanska viset med ett storts måste och bygger en massa förväntningar är det dynga tycker jag
Det är exakt det jag far efter
Man ska kunna ge presenter när man vill och av vilken anledning som helst eller ingen anledning alls. Men när det blir på det amerikanska viset med ett storts måste och bygger en massa förväntningar är det dynga tycker jag