Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förlåt för att jag hoppar in så här men det blev en nr fyra ändå? Det var väl din man som var rätt så anti mot ett fjärde barn ett tag?Jag gar in i v.18 idag med barn nr 4 och känner fortfarande inga tydliga rörelser, da och da en liten buff som nog är bebis men fladder har jag inte kännt med ngt barn utan först när det har blivit riktiga buffar.
Tydligt har jag kännt först runt v.20 med de tre första. Jag har nog en okänslig livmoder
Alla tre har varit lugna i magen och är ganska lugna nu med. Mini var vild pa ul i v.13 men vi far se hur det fortsätter.
Annars börjar mina fogar braka, knappt jag tar mig upp ur soffan pa kvällarna.
Förbannade jävla järntabletter. Jag och min mage HATAR dem.
Jag vet inte vad jag har för värden, men vad är det värsta som kan hända om jag inte tar dem? Ska till BM på tisdag, laddar för ett jävla gnäll.
Eller prova en "massa" andra källor till järn? Typ spenat, brustablett och snällare tabletter/shots från apotek eller naturkosten? Även om de inte ger lika mycket järn som Duroferon/Niferex så kanske det kan ge tillräckligt. Eventuellt om du tar järntabletterna varannan/var tredje dag för att boosta ännu mer, men vara lite snällare mot magen?@Lakritsnapp och @Nixehen
Det är på barnmorskans inrådan jag tar dem, men ska verkligen dubbelkolla hur dåliga mina värden är. Är de inte så långt under normalt så kanske jag kan slippa? Jag tar gravidvitaminer också, men skulle tydligen behöva stötta upp med mer järn även den här graviditeten. Suck!
Förlåt för att jag hoppar in så här men det blev en nr fyra ändå? Det var väl din man som var rätt så anti mot ett fjärde barn ett tag?
Lite samma som min man då .Ja, sa blev det ända Min man behövde lite mer tid att smälta missfallet sen sa han ok (eller halvt ok, han tycker nog fortfarande att tre hade varit lagom, men kunde tänka sig en till och nu längtar han)
Därför stannar vi på tvåAllt över två är ju en flock ändå".
Vissa måste ju bara skryta med hur smarta dom är. Visst strö bara sålt i sårenDärför stannar vi på två
Kanske därför så många skaffar bc blandisar, så dem har vallhunden färdig till barnaflocken senVissa måste ju bara skryta med hur smarta dom är. Visst strö bara sålt i såren
Jag brukar nog säga såIdag var min barnmorska här. Det är lite annorlunda här i Österrike, vanliga kontollerna görs alltid hos gynekolog. Runt v. 20 har man rätt ett betalt samtal med barnmorska. Efter förlossningen kan man välja tidig hemgang, da kommer barnmorskan hem till en varje dag i en vecka (och sen ytterligare ngr besök om det behövs). Annars stannar man här normalt ca 5 dagar pa BB. Vi kommer välja tidig hemgang om allt gar bra. Sa idag var barnmorskan här för ett första besök, vi hade henne vid förra barnet ocksa. Vi hade inte sa mkt att prata om, allt är ungefär som förra gangen och jag känner att jag har bra koll pa det mesta.
Hon berättade ocksa att dom har skärp kraven vid sockerbelastningtestet här, sa hon sa att jag skulle vara försiktig dagarna innan, inget socker och inga snabba kolhydrater. Dumt om testet visar pa "falsk" graviddiabetes i onödan. Min bebis verkar inte tycka sa mkt om godis och sant men älskar frukt och vit bröd.
Förövrigt börjar jag trötta rejält pa alla som ska kommentera att vi vill ha en pojke nu efter tre tjejer. Nej, det spelar ingen roll alls. Och min man behöver ingen "förstärkning", han önskar sig tom helst en tjej till.
Och en annan kommentar som folk verkar älska här. "Nej, bara den är frisk spelar det ju ingen roll". Förstar att det bara är en san sak man säger men om den inte visar sig vara frisk da? Vill vi inte ha den da? Det kan vara en pojke eller flicka men maste vara frisk?
Hon berättade ocksa att dom har skärp kraven vid sockerbelastningtestet här, sa hon sa att jag skulle vara försiktig dagarna innan, inget socker och inga snabba kolhydrater. Dumt om testet visar pa "falsk" graviddiabetes i onödan. Min bebis verkar inte tycka sa mkt om godis och sant men älskar frukt och vit bröd.