Höstföräldrar 2017 del 2

4043FE89-01D5-4A88-986B-696AF02EDC91.webp

Vad är (generellt såklart) roliga och uppskattade leksaker för barn runt 4 månader?
Vet inte om hon är inne i nån fas (aldrig märkt av tidigare faser) men hon är så gnällig, enda som duger är att gå runt och bära på henne och aktivt kolla in olika saker, kan ligga själv i typ max 30s innan hon skriker (förutom när hon sover då, men hon sover knappt dagtid) -> mamma som börjar få ont i armar och rygg. Sele/sjal funkar inte då hon vill titta omkring och kunna fäkta runt när vi tittar på grejer.

Tänker att vi behöver några roliga saker hon kan pilla på själv. Men finns ju mängder :eek: Vad brukar vara populärt? Vad gillar era barn?
Just nu har vi gosedjur, en plastskallra och babygymmet med några små mjuka saker som dinglar.

Saker som går att greppa och stoppa i munnen.

Båda mina barn har till exempel älskat hundarnas nätbollar under en ganska lång period som bebisar :angel: (Hundarna har däremot aldrig älskat dem...)

Vad är (generellt såklart) roliga och uppskattade leksaker för barn runt 4 månader?
Vet inte om hon är inne i nån fas (aldrig märkt av tidigare faser) men hon är så gnällig, enda som duger är att gå runt och bära på henne och aktivt kolla in olika saker, kan ligga själv i typ max 30s innan hon skriker (förutom när hon sover då, men hon sover knappt dagtid) -> mamma som börjar få ont i armar och rygg. Sele/sjal funkar inte då hon vill titta omkring och kunna fäkta runt när vi tittar på grejer.

Tänker att vi behöver några roliga saker hon kan pilla på själv. Men finns ju mängder :eek: Vad brukar vara populärt? Vad gillar era barn?
Just nu har vi gosedjur, en plastskallra och babygymmet med några små mjuka saker som dinglar.

Vi köpte lite motvilligt Sophie la Giraphe efter tips från många. Tyckte den var orimligt dyr. Men får erkänna att även här älskar bebis den. Greppvänlig och bitvänlig i både form och material :)

Ikeas blå bok i tyg är också väldigt poppis just nu :) och brorsans Diddi (gosedjur från Babblarna)

Googla pa Oball FlexiLoops
Det finns ingen bättre leksak om du fragar Ida. Lätt att greppa och lätt att tugga pa.
Vi har även en bok i tyg som prasslar, den är ocksa populär

Här är babysittern med lekbåge bästa ”leksaken” hittills. Babygymmet inte lika poppis, han vill sitta upp så han ser vad som händer. Har även köpt lite skallror och liknande bebisvänliga leksaker men han kan inte riktigt gripa dem medvetet än :p
Glad att vi köpt allt begagnat för det är inte lätt att veta vad de kommer gilla. Babysittern var höet klart värd sin 100-ing och babygymmet gör inget om det inte används då det också kostade en 100-ing :up:

Greppvänliga saker här med. Hon har en boll med massa hål i som hon älskar, likaså prasselbok och inte minst giraffen Sophie!

Tack allihopa, blir att shoppa lite leksaker nu :banana: Giraffen och bollar med hål verkar onekligen populära! Tror jag har en sån liten nätboll till hunden nånstans, får koka den och konvertera till bebis istället :up:

Greppvänliga saker här med. Hon har en boll med massa hål i som hon älskar, likaså prasselbok och inte minst giraffen Sophie!

Visa bifogad fil 11186

Saker som går att greppa och stoppa i munnen.

Båda mina barn har till exempel älskat hundarnas nätbollar under en ganska lång period som bebisar :angel: (Hundarna har däremot aldrig älskat dem...)

Vi köpte lite motvilligt Sophie la Giraphe efter tips från många. Tyckte den var orimligt dyr. Men får erkänna att även här älskar bebis den. Greppvänlig och bitvänlig i både form och material :)

Ikeas blå bok i tyg är också väldigt poppis just nu :) och brorsans Diddi (gosedjur från Babblarna)

Googla pa Oball FlexiLoops
Det finns ingen bättre leksak om du fragar Ida. Lätt att greppa och lätt att tugga pa.
Vi har även en bok i tyg som prasslar, den är ocksa populär

4 månader idag och vi har firat med att väga och mäta på bvc. 65,5 cm och 7410 gram så hon fortsätter att växa så det knakar :p Sen avslutade hon med att kissa på sin mamma medan jag bar henne mellan våg och skötbord. Tur att vi har nära hem från bvc :p

4 månader idag och vi har firat med att väga och mäta på bvc. 65,5 cm och 7410 gram så hon fortsätter att växa så det knakar :p Sen avslutade hon med att kissa på sin mamma medan jag bar henne mellan våg och skötbord. Tur att vi har nära hem från bvc :p
Haha jag som varit lite avundsjuk på alla med flick-bebisar som slipper bli kissade på:p:angel:

*inte alls skadeglädje från mamman som blir kissad på titt som tätt av denna pojkunge som ju dessutom når lååångt också* :rofl:

Att böja sig ner eller titta bort i närheten av skötbordet är på egen risk :angel:

Haha jag som varit lite avundsjuk på alla med flick-bebisar som slipper bli kissade på:p:angel:

*inte alls skadeglädje från mamman som blir kissad på titt som tätt av denna pojkunge som ju dessutom når lååångt också* :rofl:

Att böja sig ner eller titta bort i närheten av skötbordet är på egen risk :angel:

Haha! Jag har pottränat 2,5-årig pojkunge som kommit på hur roligt det är att busa och hålla upp snoppen istället för ner på pottan. I've had my fair share :p

(Så nu vet du vad du har att vänta ;) )

Bebis har på allvar börjat upptäcka sina händer, de är överallt HELA tiden :D
Roligaste är när han sitter på sin bumbo toasits och är lite framåtlutad så han ser och når fötterna. Han skrattar högt åt dem och drar i tårna, blir sedan förbannad för att tårna inte lossnar/följer med :p :rofl:

Bebis har på allvar börjat upptäcka sina händer, de är överallt HELA tiden :D
Roligaste är när han sitter på sin bumbo toasits och är lite framåtlutad så han ser och når fötterna. Han skrattar högt åt dem och drar i tårna, blir sedan förbannad för att tårna inte lossnar/följer med :p :rofl:

Åh det är så häftigt med alla framsteg! När bebis här upptäckte sina händer blev hon lika förvånad varje gång de seglade förbi :D:love:

Ida upptäckte sina fötter häromdagen, nu rullar hon inte iväg längre när vi bytter blöja utan ska leka med fötterna.

Idag var jag ensam hemma ngr timmar på eftermiddagen. Väldigt konstig känsla. Mun man var och badade med Ida och nästa yngsta. Dom stora var på kalas. Passade på att komma ifatt med städning.

Vara är lika langa men din har dragit iväg pa vikten :)

Hihi jag vet :D Tycker hon börjar bli en liten boll speciellt när man jämför med storebror i samma ålder. Men ändå så ligger hon högre upp på kurvan på längden än på vikten så hon "borde" väl vara ännu rundare :p

Just nu ammar jag en väderkvarn :p
Många av våra amningsstunder just nu består av ett barn som sprattlar med både armar och ben allt vad han kan. Mest just för ATT han kan:D
Händerna är också gärna i munnen samtidigt som han äter eller så nyper, river och bankar han med dem runt omkring sig.
Inser just vad amningshalsband är bra för :angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 504
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 713
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 160
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 608
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar