Höstföräldrar 2017 del 2

Vi kämpar på med gröt och nappflaska, inget faller damen i smaken och jag börjar känna lite panik. Börjar ju jobba 1 mars och då måste hon liksom få i sig mat på annat sätt än bröstet... Gröten verkar hon tycka är helt ok men hon fattar inte att den ska sväljas utan allt åker ut direkt igen.

Nappflaskan blir hon ledsen av och vill inte äta från, vi har provat olika nappar och olika flaskor :(

Nu är hon nog dessutom inne i nåt språng för hon är svår att söva på kvällen, har varit tvungen att amma henne trött typ. På dagen somnar hon lättare men sover inga längre stunder som hon brukade vilket gör att när hon somnar på kvällen så somnar hon för tidigt och vaknar pigg mitt i natten.:banghead: inatt var jag uppe i tre timmar i sträck med fröken, hon fick ligga i gymmet och leka av sig medan jag låg bredvid slumrandes.

Bonnie är nu lite drygt 5 månader och nätterna är SKRÄP. Hon är typ inte nöjd med någonting nattetid.

Dessutom börjar hon bli väldigt rörlig och ålar liksom iväg (på rygg...) när hon blir missnöjd. Hon sover väldigt korta stunder, och det som fungerade nyss fungerar inte igen.

Min rygg blir jätteglad när vi inte ammar hela natten, så just nu vill den bara avgå. Helt trasig! O_o

Dagtid är hon däremot fantastisk och underbar. Så himla kul och spexig!

Vi kämpar på med gröt och nappflaska, inget faller damen i smaken och jag börjar känna lite panik. Börjar ju jobba 1 mars och då måste hon liksom få i sig mat på annat sätt än bröstet... Gröten verkar hon tycka är helt ok men hon fattar inte att den ska sväljas utan allt åker ut direkt igen.

Nappflaskan blir hon ledsen av och vill inte äta från, vi har provat olika nappar och olika flaskor :(

Nu är hon nog dessutom inne i nåt språng för hon är svår att söva på kvällen, har varit tvungen att amma henne trött typ. På dagen somnar hon lättare men sover inga längre stunder som hon brukade vilket gör att när hon somnar på kvällen så somnar hon för tidigt och vaknar pigg mitt i natten.:banghead: inatt var jag uppe i tre timmar i sträck med fröken, hon fick ligga i gymmet och leka av sig medan jag låg bredvid slumrandes.

Vad jobbigt, förstår att du är stressad. Det går inte att skjuta på din jobbstart?

Bonnie är nu lite drygt 5 månader och nätterna är SKRÄP. Hon är typ inte nöjd med någonting nattetid.

Dessutom börjar hon bli väldigt rörlig och ålar liksom iväg (på rygg...) när hon blir missnöjd. Hon sover väldigt korta stunder, och det som fungerade nyss fungerar inte igen.

Min rygg blir jätteglad när vi inte ammar hela natten, så just nu vill den bara avgå. Helt trasig! O_o

Dagtid är hon däremot fantastisk och underbar. Så himla kul och spexig!

Våra nätter är inte heller nåt att hänga i julgranen. Försöker tänka att det inte kommer vara såhär i all evighet när det känns som jobbigast. En nära vän till mig med en lika gammal bebis skickade en snap till mig igår när hon gick och VÄCKTE sitt barn kl 09.30... då hade hon bara vaknat en gång vid sju och ville ha mat :grin:

Våra nätter är inte heller nåt att hänga i julgranen. Försöker tänka att det inte kommer vara såhär i all evighet när det känns som jobbigast. En nära vän till mig med en lika gammal bebis skickade en snap till mig igår när hon gick och VÄCKTE sitt barn kl 09.30... då hade hon bara vaknat en gång vid sju och ville ha mat :grin:

Så hade vi det i drygt fyra månader :angel:

Verkar som om fler har jobbiga nätter, antar att det kommer och går. Vi kan än så länge räkna de tuffare nätterna på en hand. *peppar, peppar*

I förrgår natt provade vi något nytt. Ställde in spjälsängen i vårt sovrum, bebis har hittills sovit i vår säng. Sedan lyfte jag över honom när han somnat. Vaknade efter några minuter och var orolig så fick komma tillbaka.
Igår var jag lite smartare:idea:
Han fick somna bredvid mig i babynestet och sedan lyfte jag över bebis + nest till spjälsängen och han sov där 22-02 :up: Betydligt mer utvilad mamma!
Han har en tendens att sparka rätt mycket på mig i sömnen, samt att jag ju är lite på spänn för att hålla koll på honom, täcken osv.
Att det sedan efter 02 blev betydligt trängre i sängen då jag hade typ 15 cm mellan sambon och nestet får väl gå för den här gången:p

Vi har varit på badhuset för första gången idag. Behövde göra nåt roligt då vi tog bort vår ena hund igår och till skillnad mot att bada i baljan tyckte hon det var så spännande :love: Dushen innan var dock mindre kul... Och så söta de små badbyxorna är liksom :heart Blir definitivt en återkommande aktivitet, nu är hon helt däckad, hon som aldrig annars sover på dagarna:up:

Agnes sitter ju i baksätet i babyskyddet och jag skulle gärna ha någon spegel så jag kan se henne. Har ni några tips? Jag har tittat runt lite men inte hittat något vettigt så jag kanske söker på helt fel saker.:confused:

Agnes sitter ju i baksätet i babyskyddet och jag skulle gärna ha någon spegel så jag kan se henne. Har ni några tips? Jag har tittat runt lite men inte hittat något vettigt så jag kanske söker på helt fel saker.:confused:

Jag har också kollat runt utan att hitta något vettigt. De som finns verkar inte fungera enligt de som testat dem.

En lösning skulle ju kunna vara att ha en backkamera istället för spegel på nackstödet bak och en skärm fram. Jag har en i hästkärran som skulle kunna fungera om man kan koppla på den på strömmen inne i bilen.

Det ska gå att koppla in två kameror till den skärmen jag har, jag kanske ska införskaffa en kamera till :angel:

Hm, vi har en spegel som funkar bra. Men köpte den när storebror var bebis så minns inte riktigt var den är ifrån. Ska fråga maken om han minns!

Hur räknar ni ålder? L är 12 veckor imorgon i min värld då tre månader, men han är ju född den 20/11 så enligt sambon blir han ju tre månader först den 20/2 :p
Tror mina appar räknar olika med Preglife verkar räkna som sambon och Wonderweeks som jag, eller ja de räknar ju bara veckor. För de är helt olika på det med utvecklingssprången, utöver de fyra dagar som skiljer på bf och födelsedatum.

@Jordgubblime jag räknar en månad som en månad, när Agnes blev mer än 4 veckor så hade jag inte koll på veckor:D Mycket lättare att gå efter månad plus att jag tänker att man märker ju när de kommer in i olika språng:angel::p

Hur räknar ni ålder? L är 12 veckor imorgon i min värld då tre månader, men han är ju född den 20/11 så enligt sambon blir han ju tre månader först den 20/2 :p
Tror mina appar räknar olika med Preglife verkar räkna som sambon och Wonderweeks som jag, eller ja de räknar ju bara veckor. För de är helt olika på det med utvecklingssprången, utöver de fyra dagar som skiljer på bf och födelsedatum.

Räknar veckor fram till 12 veckor. Där efter månader som i kalendermånader. Så jag hävdar att din sambo har rätt :p Eftersom en månad inte är 4 veckor lång (förutom feb) blir det ju knasigt att räkna fyra veckor som en månad? Då kommer hon ju bli 12 månader ett par veckor innan ettårsdagen? ;)

Räknar veckor fram till 12 veckor. Där efter månader som i kalendermånader. Så jag hävdar att din sambo har rätt :p Eftersom en månad inte är 4 veckor lång (förutom feb) blir det ju knasigt att räkna fyra veckor som en månad? Då kommer hon ju bli 12 månader ett par veckor innan ettårsdagen? ;)
Ja men precis! ;) Jag inser ju att det börjar bli krångligt att räkna veckor nu :angel: Men just övergången här nu mellan veckor och månader i min hjärna är besvärlig :p
12 veckor känns som en brytpunkt. Börjar bli jobbigt att hålla koll. Får gå över till månader från och med nu :up::D

@Lakritsnapp hur tänker du att du fäster kameran? :) Sitter den fast ordentligt så den inte lossnar om något skulle hända?

Jag har inte riktigt löst det än, men ett alternativ är att sätta den i en plåtbit som i sin tur sätts fast i nackstödet på något lämpligt sätt.

Råkade nämna min idé för min far och han hade en backkamera liggandes som jag får låna :up: Så nu får jag fundera ut hur jag ska koppla för att få ström till kameran och hur jag ska fästa den. Kommer jag på något vettigt kan jag ju berätta hur jag löst det :)

Vi har en spegel från besafe, funkar bra! August blir väldigt liten i den men man ser det nödvändiga; ögon öppna eller stängda, napp eller inte, sitter mössan på plats? Stannar ändå bilen om han blir ledsen över nåt, sträcker mig inte bak i farten. Ser jag att nappen ramlar ur vet jag ju varför han skriker om han nu skulle göra det, då får han göra det tills jag kan stanna.

Åka bil länge som vi gjort i helgen tyckte den här bebisen var mindre roande. Hon sov visserligen rätt mycket men när hon var vaken var hon inte så nöjd...

Dels var nog ett problem att det var mörkt och hon inte såg så mycket. Dels tycker hon nog inte om att sitta i så liggande position som i babyskyddet. Hon försöker sätta sig upp hela tiden...

Vad är (generellt såklart) roliga och uppskattade leksaker för barn runt 4 månader?
Vet inte om hon är inne i nån fas (aldrig märkt av tidigare faser) men hon är så gnällig, enda som duger är att gå runt och bära på henne och aktivt kolla in olika saker, kan ligga själv i typ max 30s innan hon skriker (förutom när hon sover då, men hon sover knappt dagtid) -> mamma som börjar få ont i armar och rygg. Sele/sjal funkar inte då hon vill titta omkring och kunna fäkta runt när vi tittar på grejer.

Tänker att vi behöver några roliga saker hon kan pilla på själv. Men finns ju mängder :eek: Vad brukar vara populärt? Vad gillar era barn?
Just nu har vi gosedjur, en plastskallra och babygymmet med några små mjuka saker som dinglar.

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 504
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 713
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 160
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 608
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar