Här har vi vart på MVC-koll idag på morgonen och allt ser så fint ut så. Bebis hjärta slår jämt och fint, magen följer kurvan på pricken exakt och bebis har lagt sig med huvudet neråt Allt är så normalt och bra så! Förutom mitt järnvärde då, som va 115 och inte hade gått upp nånting från senast trots att jag har vart jätteduktig att ta mina tabletter... Så nu får jag ta två tabletter om dagen istället för en.
Fick det där blodgruppspappret man ska ha med sig till förlossningen, har blodgrupp 0 rh negativ. Så jag är lite ovanlig uppenbarligen Jag hade för mig att det var så men kom inte ihåg riktigt, men jag mindes visst rätt.
Lite tråkigt att man inte kommit igång med några föräldragruppen här där jag bor, dom är bara 2 BM och den ena har vart sjukskriven en längre tid och har precis kommit tillbaka på 100%, så det har vart svårt att hinna med. Så till nästa besök om två veckor får vi se om dom har fixat nått
Jag är också negativ, dock A. Hoppas verkligen det går bra med förlossningen så det inte blir risk för nästa bebis. Min BM verkar inte orolig alls men jag har ju läst en del om det.
Vi har inte heller några föräldrakurser. De har tydligen inte personal till det.. är ju ändå en kommun med över 100000 invånare och borde vara ett stort antal mammor och pappor som vill ha kursen.
Kl. Var på gekås igår eftermiddag. Så nu är allt klart till bebis. Handlade massa kakor och fika också så det finns när alla ska komma och hälsa på.
Det är konstigt för jag kunde gå runt där i 2 timmar utan att knappt känna av varken förvärkar eller fogar, men så fort vi kom ut på parkeringen så kunde jag knappt gå.. hemma spänner det till i magen typ såfort jag går genom huset.
Är verkligen redo för att bebis kan komma nu. På söndag är det BF så är dax nu! Dock ska hästen ha massage imorgon så kanske inte just då