Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hästen hade två lägen idag vid longering. 0-100 eller 0. Skulle vara helt ok att låta henne galoppera för fullt (vilket säkert är de hon behöver) om de inte vore för att hon sparkar innåt på samma gång, och kommer i en rätt snäv vinkel. En kompis skulle egentligen kommit och ridit genom henne idag men fick förhinder, nya medryttaren vågar inte ta dusterna ännu.

Vi har tyvärr översvämning i hagarna, hälften under vatten så är mycket begränsat vad de rör sig dagtid just nu

Hästen hade två lägen idag vid longering. 0-100 eller 0. Skulle vara helt ok att låta henne galoppera för fullt (vilket säkert är de hon behöver) om de inte vore för att hon sparkar innåt på samma gång, och kommer i en rätt snäv vinkel. En kompis skulle egentligen kommit och ridit genom henne idag men fick förhinder, nya medryttaren vågar inte ta dusterna ännu.

Vi har tyvärr översvämning i hagarna, hälften under vatten så är mycket begränsat vad de rör sig dagtid just nu
Och min häst skadar sig. Stort sår i mjukdelar idag, halt till och med. Lagom kul att jag hann bygga löshoppningsbanan innan jag upptäckte det :banghead:

Är det någon som vaknar om nätterns av att bebis härjar? Jag märker ingenting och inte heller om jag vaknar och går på toa eller vänder runt i sängen eller så. Jag hoppas att det innebär att hon sover djupt om nätterna och inte är så lättväckt. Och jag hoppas att det håller i sig när hon väl föds.

Är det någon som vaknar om nätterns av att bebis härjar? Jag märker ingenting och inte heller om jag vaknar och går på toa eller vänder runt i sängen eller så. Jag hoppas att det innebär att hon sover djupt om nätterna och inte är så lättväckt. Och jag hoppas att det håller i sig när hon väl föds.

Kan vakna av sammandragningar mot morgonsida (oftas söndagmorgon av någon anledning) men bebisen verkar sova vidare. På ultraljud är han väldig livlig, men kan inte säga att jag direkt märker av de, på gott och ont

Jag vaknar inte av henne men hon är ofta vaken när jag är upp på toa och då jag jag svårt att somna om. Hon är ju väldigt livlig min bebis och det stretar och drar nå fruktansvärt i alla hörn i magen när hon drar igång. Är ju inga sparkar hon delar ut, antar att hon inte klarar det eftersom hon ligger som hon gör. Känns som om hon försöker vända ut och in på mig.

Jag vaknar inte av bebisrörelser på natten. Det brukar dock vara rätt livat i magen precis när jag gått och lagt mig.

Måste dela lite, här i Finland får ju alla gravida den omtalade "mammalådan" o nu i veckan kom vår. En hel låda med kläder mm, kändes lyxigt att hämta ut den

https://instagram.com/p/BJYNM7zD8AT/

En sån där hade ju inte varit helt fel alltså.. :D Har fått lite gratisboxar här men de är ju mest små produktprover och rabattkuponger. O några blöjor typ. :p

Tar så sällan kort, men idag gjorde jag det så tänkte dela med mig av ännu en magbild.. V.37+6 och prick 14 dagar kvar.. :nailbiting:
http://www.ladda-upp.se/bilder/cbuwahzyrfuilq/

En sån där hade ju inte varit helt fel alltså.. :D Har fått lite gratisboxar här men de är ju mest små produktprover och rabattkuponger. O några blöjor typ. :p

Tar så sällan kort, men idag gjorde jag det så tänkte dela med mig av ännu en magbild.. V.37+6 och prick 14 dagar kvar.. :nailbiting:

Nära nu!
Tycker allas magar, förutom min egen, är så fina :love:
Min är mest hård och spetsig.

Ang. blöjor... Hur gör ni nu innan bebis kommer? Köper man hem ett lager eller testar de prov man fått i boxarna och köper mer sen när bebis kommit ut och vi har kommit hem? Känner mig lite lost.

Nära nu!
Tycker allas magar, förutom min egen, är så fina :love:
Min är mest hård och spetsig.

Ang. blöjor... Hur gör ni nu innan bebis kommer? Köper man hem ett lager eller testar de prov man fått i boxarna och köper mer sen när bebis kommit ut och vi har kommit hem? Känner mig lite lost.

Verkligen. :o Men jag känner samma! Alla är så fina men jag själv känner mig enbart stor och klumpig. :cautious:

Vi har köpt ett litet paket med strl 2 förutom proverna som har varit lite blandat 1 och 2. Dottern vägde strax över 4 kilo så antar att denna kommer ligga i samma spann och inte behöva de allra minsta så länge. I början byter dom ju storlek lite oftare så vi köpte aldrig mer än typ 1-2 paket åt gången av de små storlekarna. Nu när dottern är större och inte klättrar i vikten på samma sätt så köper vi mer och lägger undan när det är rabatter och erbjudanden och sådär. :)

Jag vaknar inte om jag somnat, men det är ofta svårt att somna för all aktivitet. Min knatte har vänt sig sedan några veckor nu och det innebär att det går att bli sparkad under revbenen och under muskelfästet på höftbenet. Han stoppar in foten där emellan skelettet och senan och rör på den. Det gör jätteont!
Är i v 39 nu, 10 dagar till bf!
Här hemma är allt utom baby på plats. :) Sambon har kokat nappar och flaskor och han försökte koka dem extra länge för säkerhets skull. :laugh: Var rädd att de skulle smälta så jag satte stopp för det.

Libero och babybox går att hämta ut här. Så de är beställda i alla fall

Va häftigt med boxen ni får i Finland @vinkelina :) Roligt när kläderna har en egen design för varje år!

Här har vi vart på MVC-koll idag på morgonen och allt ser så fint ut så. Bebis hjärta slår jämt och fint, magen följer kurvan på pricken exakt och bebis har lagt sig med huvudet neråt :up: Allt är så normalt och bra så! Förutom mitt järnvärde då, som va 115 och inte hade gått upp nånting från senast trots att jag har vart jätteduktig att ta mina tabletter... Så nu får jag ta två tabletter om dagen istället för en.

Fick det där blodgruppspappret man ska ha med sig till förlossningen, har blodgrupp 0 rh negativ. Så jag är lite ovanlig uppenbarligen ;) Jag hade för mig att det var så men kom inte ihåg riktigt, men jag mindes visst rätt.

Lite tråkigt att man inte kommit igång med några föräldragruppen här där jag bor, dom är bara 2 BM och den ena har vart sjukskriven en längre tid och har precis kommit tillbaka på 100%, så det har vart svårt att hinna med. Så till nästa besök om två veckor får vi se om dom har fixat nått :)

• Gilla
Reactions: Is

Min bebis sover på nätterna än så länge, och har gjort typ hela tiden. Men jag har börjat sova sämre - blir varm, täppt i näsan, kissnödig osv. Så det är lite drygt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 895
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 264
Senast: feresia
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka