Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Magont i höjd med diafragman (typ) gissar att "allt" trycker på uppåt. Dessutom ligger han redan/ännu med huvudet neråt och sparkar uppåt

Finns de annars risk att han svänger sig fel väg. Har lägat med huvudet ner sedan vecka 20
Jag hade superont ett par dagar där, både av att bebis rörde sig men även om jag själv petade på magen. Syntes inget men kändes som ett blåmärke på insidan typ. Det gick över när bebis sjönk nedåt och lämnade lite mer plats igen. Hoppas det släpper snart!

@vinkelina samma med min bebis! Ligger också fortfarande med huvudet nedåt.

Vi var på studiebesök på förlossningen igår pga. Typ regelbundna sd samt mensvärk. Allt såg däremot bra ut, tappen var lång och sluten, ctg-kurvan var bra osv. Blev en lång kväll med trött preggo som resultat. Kändes jättespännande att vara där däremot, även om det inte var dags för oss, thank god. När vi skulle åka stod en tjej i fullt värkarbete ute på parkeringen och då blev jag ännu mer taggad! Snart är han här!

Låter lovande! :D Exakt så har jag sagt till min också, han är så sjukt nyfiken så jag skulle inte vara förvånad om han fick för sig något annars men nu har han fått STRÄNGA order om att inte lämna mitt huvud! Bäst för honom att han lyder :devil:

Haha. En av dom första grejerna våran Bm skojade om förra gången var att att om jag ville att mannen skulle våga sig ner till fiffi någonsin igen i framtiden skulle han nog låta bli att titta just där medans bebis var på väg ut. :o:D

Haha. En av dom första grejerna våran Bm skojade om förra gången var att att om jag ville att mannen skulle våga sig ner till fiffi någonsin igen i framtiden skulle han nog låta bli att titta just där medans bebis var på väg ut. :o:D
Man kan ju tänka sig att det vore rätt logiskt liksom...:rofl: men uppenbarligen inte eftersom man måste säga till vissa pappor! Tror det har att göra med att han inte alls är kräsmagad vilket i andra avseenden framöver kommer kunna vara väldigt användbart istället :angel:

Låter lovande! :D Exakt så har jag sagt till min också, han är så sjukt nyfiken så jag skulle inte vara förvånad om han fick för sig något annars men nu har han fått STRÄNGA order om att inte lämna mitt huvud! Bäst för honom att han lyder :devil:

Hoppar in lite från vintertråden. När jag födde sonen -13 va jag stenhård med att han bara skulle titta mig i ögonen och hålla sig borta från de nedre regionerna. Det slutade med att han mest glodde på bebisens huvud och jag försökte glo så mycket de gick med magen i vägen :p Han upplevde det aldrig som äckligt eller konstigt, snarare häftigt och fascinerande. Men sen beror det ju på hur man är som person :) (han läser dessutom till läkare så han tyckte väl de va smartast att titta på min uttänjda fiffi innan han i utbildningen skulle vara med och förlösa andra) :)

@Ravishing önskar att det fanns en ogillaknapp här- usch så tråkigt för dig! :(

@SaraMara skönt att höra om fler som resonerar som jag. Alla mina BM har blivit jättefundersamma och tittat konstigt på mig när jag har sagt att jag tar det som det kommer, litar på att de i vården vet bäst och att jag inte vill förbereda mig på massa olika sätt eller med brev. Men det låter ju som att det går precis lika bra det med :)
Det gick väldigt bra ändå! De vet vad de gör och för mig var typ fokus på: "håll bebis och gärna mig vid liv", så hade inga drömmar om ngt särskilt förfarande. Tänkte snarare att ju mindre jag lägger mig i, desto mindre risk att de tar onödig hänsyn till mig till nackdel för evidensbaserad vård. :D

Gikk inn i uke 27 i dag. Var hos BM for en uke siden. Alt så bra ut. Men får begynne med litt jern nå. Har niferex fra forrige gang, så får vel tvinge i meg noen. Hater tabletter. Hun ville også ha urinodling siden jeg fødde 4 uker tidlig sist.

Nå siste dagene har jeg blitt mer sliten igjen. Fortere vondt i ryggen, tar i mot i bekken området. Og faktisk litt vondt fra symfyseb og ned i lyskene iblandt.

Lurer på hvordan det blir å ha 1åringen hjemme på ledige dager framover...

Jag hade superont ett par dagar där, både av att bebis rörde sig men även om jag själv petade på magen. Syntes inget men kändes som ett blåmärke på insidan typ. Det gick över när bebis sjönk nedåt och lämnade lite mer plats igen. Hoppas det släpper snart!

Kan också ha ont på magen där bebis ligger, oftast är det vid hennes huvud. Känns precis som ett stort blåmärke.

Här är snart v. 35 slut O_o
Håller på att göra klart de sista grejerna här hemma inför bebis kommer. Har suttit på golvet i ett par dagar nu och målat. Är glad att jag fortfarande är hyfsat liten och smidig.
Var på kontroll på MVC igår, allt ser bra ut. Bokat tid för faderskapsgrejen och gemensam vårdnad. Föräldrautbildning nu senare i veckan. Känns att det närmar sig :nailbiting:

Tips från coachen..
Låt bli att halka och vricka foten för att sedan slita till hela höften i ett tappert försök att rädda upp situationen och slippa ramla när du är höggravid med elak foglossning och med ovan nämnda höft redan trasig och ond sedan tidigare.. :cool: Det är INTE skönt! :down:
Mannen fick hjälpa mig upp för trappen till sovrummet.. Kan bli spännande att komma upp ur sängen och få iväg dottern till fsk imorgonbitti.. :meh::cautious:

Jag ringde förlossningen imorse, började vara rädd att något är fel.

Vaknade i natt av kraftiga "menssmärtor", jag har ju haft förvärkar en tid men alltid i samband med att jag gör nått typ kliver upp och går på toa eller liknande nu vaknade jag av smärtan som höll i sig i två timmar innan den gav vika helt. På mogonen har det kommit och gått men inte som det va i natt. Det som oroar mig är att jag bara har jätte ont, känner inga direkta sammandragningar och det är trots allt nästan en hel månad till BF så började tro att något faktiskt är fel.

Men på förlossningen var dom väldigt lugn, hon jag pratade med sa att det lät som typiska förvärkar och att jag skulle vila och lite smått förbereda mig på att förlossningen kan starta inom några dagar upp till någon vecka :nailbiting:. Men hon sa också att det är så pass långt gånget så det är absolut ingen fara, vill den komma nu är det helt okej att den kommer så jag ska prova hålla mig lugn( :cautious: vet inte om det är min starka sida)
Men så nu får jag kanske hämta hem vaggan eller spjälsängen trots platsbrist bara så att den lille har en säng iaf om den kommer och sedan är det bara att vänta likt ett barn som inte förstår tiden fram till julafton :banana:

Övriga uppdateringar.
Läkaren sjukskrev mig utan att blinka. Han gjorde inga undersökningar utan slängde bara en blick på mig och skrev sedan "kan inte gå, stå eller sitta längre stunder och ska inte lyfta tunga saker. Rekommenderar strikt vila och användande av bälte fram till förlossning" så nu hoppas vi att FK godkänner det. Han sa att det är långt ifrån säkert att dom gör det - men alla som ser det skick jag är i nu och vet vilket arbete jag har förstår att det är uteslutet för mig att jobba.

Igår jobbade dom vidare med vårt sovrum bara för att konstatera att de spegeldörrar jag beställt är skeva. Dom är helt rak på ena sidan och liksom knäckt på andra sidan. Jag hoppas att företaget som jag köpt dörrarna från löser problemet snabbt men det var trots allt 5veckors leveranstid på dörrarna och efter att suttit två timmar i telefonkö i går började jag googla företaget som visar sig ha fått väldigt mycket kritik för sin extremt dåliga kundservice så nu är jag lite nervös över det.

Ajaj, hoppas det inte blir alltför illa för dig @sandra87_ , låter inte roligt :crazy:

Jag har kommit på att jag skulle behöva en vuxenversion av ett babynest! Sover så himla bra om jag ligger trångt med gravidkudden på ena sidan och sambon tätt på andra sidan :laugh: Måste vara därför jag sover så bra i husvagnen också, intryckt mot väggen :angel:

Idag ska jag ut och rida lite! Har inte ridit på jättelänge nu, och sist jag red fick jag sammandragningar när jag travade (inte onda dock) samt blev öm i svanskotan. Så vi får väl se, vi skulle bara ta en kort sväng och bara i skritt. Sen lånar jag kompisens häst också eftersom han har mycket mjukare gångarter än min :)

Vaknade i natt av kraftiga "menssmärtor", jag har ju haft förvärkar en tid men alltid i samband med att jag gör nått typ kliver upp och går på toa eller liknande nu vaknade jag av smärtan som höll i sig i två timmar innan den gav vika helt. På mogonen har det kommit och gått men inte som det va i natt. Det som oroar mig är att jag bara har jätte ont, känner inga direkta sammandragningar och det är trots allt nästan en hel månad till BF så började tro att något faktiskt är fel.

Men på förlossningen var dom väldigt lugn, hon jag pratade med sa att det lät som typiska förvärkar och att jag skulle vila och lite smått förbereda mig på att förlossningen kan starta inom några dagar upp till någon vecka :nailbiting:. Men hon sa också att det är så pass långt gånget så det är absolut ingen fara, vill den komma nu är det helt okej att den kommer så jag ska prova hålla mig lugn( :cautious: vet inte om det är min starka sida)
Men så nu får jag kanske hämta hem vaggan eller spjälsängen trots platsbrist bara så att den lille har en säng iaf om den kommer och sedan är det bara att vänta likt ett barn som inte förstår tiden fram till julafton :banana:

Övriga uppdateringar.
Läkaren sjukskrev mig utan att blinka. Han gjorde inga undersökningar utan slängde bara en blick på mig och skrev sedan "kan inte gå, stå eller sitta längre stunder och ska inte lyfta tunga saker. Rekommenderar strikt vila och användande av bälte fram till förlossning" så nu hoppas vi att FK godkänner det. Han sa att det är långt ifrån säkert att dom gör det - men alla som ser det skick jag är i nu och vet vilket arbete jag har förstår att det är uteslutet för mig att jobba.

Igår jobbade dom vidare med vårt sovrum bara för att konstatera att de spegeldörrar jag beställt är skeva. Dom är helt rak på ena sidan och liksom knäckt på andra sidan. Jag hoppas att företaget som jag köpt dörrarna från löser problemet snabbt men det var trots allt 5veckors leveranstid på dörrarna och efter att suttit två timmar i telefonkö i går började jag googla företaget som visar sig ha fått väldigt mycket kritik för sin extremt dåliga kundservice så nu är jag lite nervös över det.

Jobbigt att ha ont men åååh va spännande att det kan vara nära! :banana: Jag gick in i v.31 nu och tycker att det är eeeeeevigheter kvar, fast jag har inge ont än så jag får väl fortsätta njuta av att vara gravid ett tag till ;)

Angående jobbet, har du intyg från arbetsgivaren också? När nån hos oss behöver ha gravidpenning på grund av risker i arbetsmiljön så skriver arbetsgivaren ett intyg på att det inte funkar med arbetsuppgifterna som finns och att det inte finns nått annat. Då brukar det alltid gå igenom :)

• Gilla
Reactions: Is

Övriga uppdateringar.

Så spännande!!
Och vad skönt att du får vara hemma och ta det lugnt nu.

• Gilla
Reactions: Is
Jobbigt att ha ont men åååh va spännande att det kan vara nära! :banana: Jag gick in i v.31 nu och tycker att det är eeeeeevigheter kvar, fast jag har inge ont än så jag får väl fortsätta njuta av att vara gravid ett tag till ;)

Angående jobbet, har du intyg från arbetsgivaren också? När nån hos oss behöver ha gravidpenning på grund av risker i arbetsmiljön så skriver arbetsgivaren ett intyg på att det inte funkar med arbetsuppgifterna som finns och att det inte finns nått annat. Då brukar det alltid gå igenom :)

Blev nekad graviditetspenning pga att försäkringskassan säger att de aldrig fått in intyget av arbetsgivaren. Arbetsgivaren säger att hon skickat intyget två gånger men så därför har läkarn nu sjukskrivit mig istället.

Ajaj, hoppas det inte blir alltför illa för dig @sandra87_ , låter inte roligt :crazy:

Jag har kommit på att jag skulle behöva en vuxenversion av ett babynest! Sover så himla bra om jag ligger trångt med gravidkudden på ena sidan och sambon tätt på andra sidan :laugh: Måste vara därför jag sover så bra i husvagnen också, intryckt mot väggen :angel:

Idag ska jag ut och rida lite! Har inte ridit på jättelänge nu, och sist jag red fick jag sammandragningar när jag travade (inte onda dock) samt blev öm i svanskotan. Så vi får väl se, vi skulle bara ta en kort sväng och bara i skritt. Sen lånar jag kompisens häst också eftersom han har mycket mjukare gångarter än min :)

Foglossningen är inte att leka med idag. Har lite svårt att gå idag bara. :down: Men jag hoppas att det lättar lite med mkt vila. Det har ju hjälpt förr iallafall. Bra tajming för mig med OS så jag kan sitta i soffan o titta på hästar hela eftermiddagarna. :D

Åh hoppas det gick bra att rida! Jag saknar ridningen rejält nu. Men men. 2,5 vecka till BF så kanske kan hoppa upp om 1-2 månader med lite tur.. :D

Kravlade mig upp på hästryggen idag. Gick nästan hyfsat, skrittade ca 20 min (böjde genom henne) och trav en långsida. Blev dock så irriterad då en som ibland lånar min häst för att rida i terrängen var där,,och bara gav goda "råd" typ räääääääta på ryggen så travar hon bättre (tyvärr, är nått som tar emot på framsidan så blir int så bra hållning)

Testade att rida i hoppsadeln och gick över förväntan., måste bara byta häst så den passar sadeln då sadeln är rätt böjd och hon har rak rygg. Tänker dock att någon halvtimme i veckan och mest skritt kan inte skada så mycket

Foglossningen är inte att leka med idag. Har lite svårt att gå idag bara. :down: Men jag hoppas att det lättar lite med mkt vila. Det har ju hjälpt förr iallafall. Bra tajming för mig med OS så jag kan sitta i soffan o titta på hästar hela eftermiddagarna. :D

Åh hoppas det gick bra att rida! Jag saknar ridningen rejält nu. Men men. 2,5 vecka till BF så kanske kan hoppa upp om 1-2 månader med lite tur.. :D

Ja men precis, du är nog uppe i sadeln på nolltid! :)

Det gick jättebra att rida! Spände och drog litegrann i magen när det blev för skumpigt, men det gjorde inte ont så det va ju okej :) Blev lite öm i svanskotan men inte lika illa som sist tyckte jag.... Får fortsätta rida kompisens häst ;)
Min plan för avhoppet från hästen funkade också - mitt ridsällskap hoppade av först och ställde pallen under mig så att jag kunde kliva ner på den :up: Hade säkerligen utan problem funkat att styra in hästen till pallen också menmen, har man ändå sällskap som kan hjälpa till så!

Jag har också upplevt att hoppsadel funkar bättre än dressyrsadlar, @vinkelina :) Så mitt recept för att kunna rida just nu = häst med mjuka gångarter, hoppsadel, bara skritt :)

Kravlade mig upp på hästryggen idag. Gick nästan hyfsat, skrittade ca 20 min (böjde genom henne) och trav en långsida. Blev dock så irriterad då en som ibland lånar min häst för att rida i terrängen var där,,och bara gav goda "råd" typ räääääääta på ryggen så travar hon bättre (tyvärr, är nått som tar emot på framsidan så blir int så bra hållning)

Det där är sådant som skulle få min pedagogiska sida att bara flyga och fara. Jag skulle bli vansinnig :o

Det där är sådant som skulle få min pedagogiska sida att bara flyga och fara. Jag skulle bli vansinnig :o

Orka int lyssna mera så sluta rida. Samma person tjatar att jag måst köpa höga bakbensskydd då hon slår i så mycket baktill. Vilket aldrig händer när någon annan rider. Finns inte ens extra sand/smuts som skulle antyda att hon gör de heller.

Nu gäller de bara att fasa ut denna människa då jag hittat en trevligare medryttare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
1 968
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 278
Senast: feresia
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka