Jag ringde förlossningen imorse, började vara rädd att något är fel.
Vaknade i natt av kraftiga "menssmärtor", jag har ju haft förvärkar en tid men alltid i samband med att jag gör nått typ kliver upp och går på toa eller liknande nu vaknade jag av smärtan som höll i sig i två timmar innan den gav vika helt. På mogonen har det kommit och gått men inte som det va i natt. Det som oroar mig är att jag bara har jätte ont, känner inga direkta sammandragningar och det är trots allt nästan en hel månad till BF så började tro att något faktiskt är fel.
Men på förlossningen var dom väldigt lugn, hon jag pratade med sa att det lät som typiska förvärkar och att jag skulle vila och lite smått förbereda mig på att förlossningen kan starta inom några dagar upp till någon vecka
. Men hon sa också att det är så pass långt gånget så det är absolut ingen fara, vill den komma nu är det helt okej att den kommer så jag ska prova hålla mig lugn(
vet inte om det är min starka sida)
Men så nu får jag kanske hämta hem vaggan eller spjälsängen trots platsbrist bara så att den lille har en säng iaf om den kommer och sedan är det bara att vänta likt ett barn som inte förstår tiden fram till julafton
Övriga uppdateringar.
Läkaren sjukskrev mig utan att blinka. Han gjorde inga undersökningar utan slängde bara en blick på mig och skrev sedan "kan inte gå, stå eller sitta längre stunder och ska inte lyfta tunga saker. Rekommenderar strikt vila och användande av bälte fram till förlossning" så nu hoppas vi att FK godkänner det. Han sa att det är långt ifrån säkert att dom gör det - men alla som ser det skick jag är i nu och vet vilket arbete jag har förstår att det är uteslutet för mig att jobba.
Igår jobbade dom vidare med vårt sovrum bara för att konstatera att de spegeldörrar jag beställt är skeva. Dom är helt rak på ena sidan och liksom knäckt på andra sidan. Jag hoppas att företaget som jag köpt dörrarna från löser problemet snabbt men det var trots allt 5veckors leveranstid på dörrarna och efter att suttit två timmar i telefonkö i går började jag googla företaget som visar sig ha fått väldigt mycket kritik för sin extremt dåliga kundservice så nu är jag lite nervös över det.