Jag har känt som du länge... ganska exakt sedan den dagen jag blev tvingad att sluta rida vilket var runt kanske vecka 25 . Det är nog väldigt vanligt och allt annat än otacksamt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har känt som du länge... ganska exakt sedan den dagen jag blev tvingad att sluta rida vilket var runt kanske vecka 25 . Det är nog väldigt vanligt och allt annat än otacksamt!
Jag vet inte, det första min BM sa när jag träffade henne efter att hon varit på semester va just "oj nu är du svullen i ansiktet jämfört med när jag såg dig senast" när hon frågade hur jag mådde så sa jag att jag har problem med svullnaden och att jag vaknar flera gånger på natten pga att jag inte har någon blodcirkulation i händerna men hon pratade bara om att jag kanske borde börja sova med speciella handledsskydd som gör att jag inte kan börja handlederna på nätterna, hon pratade också om att det till och med händer att man operera karpaltunnel på gravida. Men hon är väldigt tydlig med att eftersom jag har så väldigt lågt blodtryck och alla andra värden är bra så är det ingen fara oavsett hur jag mår i övrigt.Jag kände precis likadant under de sista v av min graviditet. Men en liten fråga: tar mvc dina svullnader på allvar? Min BM förklarade för mig att också utan den riskzon för havandeskapsförgiftning som jag låg i pga blodtrycket som stack under slutet så skulle endast mina symptom vad gäller händer/fötter anses vara så "allvarliga" att igångsättning vid bf skulle bedömas. Tänker att du kanske bör framhålla dessa symptom och inte (som jag länge gjorde) tänka att "allt är normala gravidkrämpor", för mig var det en väldig tröst att jag slapp gå över bf i alla fall.
Ja, nu börjar det snart närma sig. Sommartråden är snart klara och då är det vi på tur! Ska bli så spännande3 veckor till BF idag. Känns så overkligt att han snart är här, men det ska bli skönt att inte vara gravid längre. Saknar ridningen eller ens att kunna gå en normal promenad.
Ikväll tog vi tag i att packa lite till BB och plocka fram babyskyddet och sånt där. Skönt att ha det hyfsat redo om det skulle dra igång. Ska packa ihop lite kläder och grejer till storasyster med som hon kan ha med till barnvakten så man slipper springa och fixa det i sista minuten. Nu ska ju barnvakterna även vara hund och kattvakter så de kan ju gå in och hämta kläder till henne själva, men skönt att ha lite ordnat för ett par dagar iaf så slipper dom krångla.
Dottern passade på att åka på en dunderförkylning som brakade ut idag såklart. En vecka på förskolan hann vi med innan det kom. Men iofs bättre att det blir nu än ännu närmare BF.
Jag har fått för mig att jag ska ha vilken dag som helst. De senaste dagarna har förverkarna kommit till och från även på dagtid, jag sover dåligt och har plötsligt sjukt ont i kroppen. Förändring är så pass påtaglig att jag får lite panik av att tänka att bäbis kan stanna där 6 veckor till. De tre veckor som är till BF känns långa som det är.
Men sambon kom hem in natt, och idag öppnar dom dörrarna till vårt rätta BB som varit sommarstängt så nu kan bäbis komma när den känner för det.
Jag har föresten också packat BB väskan eller iaf delar av den men de har jag gjort var efter vi inhandlat saker så det är bara bäbiskläder och lite hygienartiklar där än så länge. Ska väl ta och lägga ner lite kläder till mig och sambon också.
Hoppas det ger med sig lite, eller att bebis kommer snart så det kan ge sig. Jag tror inte att jag har haft vare sig en enda sammandragning eller känt några förvärkar med det hinner väl komma, är ju någon vecka efter.
Ang. där väskan... Vad packar man i den egentligen? Vi har ju planerat snitt men bebis kan ju få för sig att vilja komma ut tidigare så kan antar att man borde packa något iaf? Kläder till bebis och bekväma kläder till mig förstår jag samt tandborste. duschgrejer mm. och kamera. Men sen då?
Vi har 5 min till sjukhuset så det är iaf nära hem.
Hoppas det ger med sig lite, eller att bebis kommer snart så det kan ge sig. Jag tror inte att jag har haft vare sig en enda sammandragning eller känt några förvärkar med det hinner väl komma, är ju någon vecka efter.
Ang. där väskan... Vad packar man i den egentligen? Vi har ju planerat snitt men bebis kan ju få för sig att vilja komma ut tidigare så kan antar att man borde packa något iaf? Kläder till bebis och bekväma kläder till mig förstår jag samt tandborste. duschgrejer mm. och kamera. Men sen då?
Vi packade massor av saker som aldrig användes. Typ högtalare till mobilen, snacks och dryck och risifrutti osv.Hoppas det ger med sig lite, eller att bebis kommer snart så det kan ge sig. Jag tror inte att jag har haft vare sig en enda sammandragning eller känt några förvärkar med det hinner väl komma, är ju någon vecka efter.
Nu ska vi iväg och köpa dyraste bebisprylen. Ny bil!!
@Ravishing önskar att det fanns en ogillaknapp här- usch så tråkigt för dig!
@SaraMara skönt att höra om fler som resonerar som jag. Alla mina BM har blivit jättefundersamma och tittat konstigt på mig när jag har sagt att jag tar det som det kommer, litar på att de i vården vet bäst och att jag inte vill förbereda mig på massa olika sätt eller med brev. Men det låter ju som att det går precis lika bra det med
Låter lovande! Exakt så har jag sagt till min också, han är så sjukt nyfiken så jag skulle inte vara förvånad om han fick för sig något annars men nu har han fått STRÄNGA order om att inte lämna mitt huvud! Bäst för honom att han lyderJag har inte heller skrivit något brev. Gjorde inte det sist heller och det gick alldeles utmärkt för oss.
Känner som du att jag tar det som det kommer även denna gång. Körde mest med tens förra gången. Fick Eda men tyckte inte den tog så vet inte om det var vid fel tidpunkt kanske. Sen hade jag lustgas på slutet. Har inga speciella önskemål om något annat heller tror jag. Enda är att mannen får snällt hålla sig uppe vid min huvudände och för jag vill inte att han ska se förödelsen där nere . Men det vet han om så väl så han håller sig borta därifrån.