Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Under graviditeten har jag fått lite lätt kramp i vaderna många gånger. Det går snabbt över när jag sträcker ut vaden/vinklar tårna uppåt.
Men i natt vaknade jag med ordentlig kramp som jag inte fick loss och smärtan ökade. Stackars sambon vaknade i panik av att jag gnydde av smärta, han trodde det var något fel med magen. Nu får jag nog börja stretcha innan jag lägger mig. Har läst att det är väldigt vanligt.
Har ni fått det?
Jag käkade 400 citodon och 500 alvedon min första graviditet. Min bebis blev inte förgiftad Vi skämtade om att om blir han självlysande så är han iaf lätt att hitta på dagisgården!Tror jag håller på att paracetamolförgifta babyn jädra huvud/kropp att värka
Vinkeln på fotleden är helt klart avgörande och dej är för att om du sträcker fotleden så kortar du vadmuskeln. Sträck på dig med fotleden i 90 gr så går det oftast braJag har känt att de varit på väg flera gånger när jag börjat sträcka på mig men då varit snabb och vikt ihop benen igen. För mig har det mycket med vinkeln på fotleden att göra om de går bra eller inte.. men har än klarat mig utan nån riktig jobbig kramp och peppar peppar ta i trä håller det sig så.
Bokade tid på familjerätten idag för fastställande av faderskap. Hon verkade ju lite udda. Jag sa att vi gärna ville ha tid i juli eftersom killen har semester och inte jobbar i samma stad som det är. Då föreslog hon v. 31 alltså första veckan i augusti.. -ne alltså han har semester i juli och v. 31 är augusti så då jobbar han, svarade jag. Tillslut fick vi tid på måndag så de blev ju bra iallafall. Skönt att ha det gjort sen.
Jag käkade 400 citodon och 500 alvedon min första graviditet. Min bebis blev inte förgiftad Vi skämtade om att om blir han självlysande så är han iaf lätt att hitta på dagisgården!
Värk är knäckande!
Mvh Miks
UL blev ua. Lite svårt att kolla hjärtat "någon" vägra ligga still, fel vinkel. Och som jag gissade ligger HAN med ryggen ut mot magen och att de är därför som de mera känns som tryck änn sparkar.
Fick värdens utskällning för att jag vägrar väga mig (var en läkare som gjorde ultraljudet) för då kan de inte ge mig akvedent vård och vid ev anestesi behöver de veta vikten. Press press press. Sa att vi tar de då i såfall, tvivlar på att de väger någon som varit med i en trafikolycka och som måste akutopereras liksom.
Positiva var att provsvaren hade kommit gällande pluppen på livmodertappen (som tydligen är 2+3 cm) hpv var negativ, biopsinen negativ, papa något avvikande men nytt prov rekommenderas om ett år så ingen större fara alltså
Fostret såg mera ut att vara vecka 22+0 än 21+2 men fick behålla datum
Måste hoppa in från höst -15 och rekommendera tunnare overall med övervik på händer och fötter. Skitbra!@Is och @viadukt nej vad jobbigt set låter med dålig sömn. Hoppas jag slipper, har sovit som en klubbad hela graviditeten so far.
Ang. Shoppingen. Det kanske är smart att köpa kläder för ett tag framöver. Har en del i stl 62, sen är det stopp. Däremot har jag spanat in en jättefin overall i ullfleece som jag ska klicka hem (vägrar använda vanlig fleece), den har så man kan vika över overall över både händer och fötter. Smart tycker jag .
Jag käkar paracetamol för fullt här... värk är besvärligt!Tror jag håller på att paracetamolförgifta babyn jädra huvud/kropp att värka
Någon som vill dels krämpor med mig idag? Jobbade 6timmar på diggilioo i går och vet inte hur jag ska ta mig upp ur sängen idag. Smärtor överallt, så ont.
Jag som ska slipa spackel hela dagen.....
Någon som vill dels krämpor med mig idag? Jobbade 6timmar på diggilioo i går och vet inte hur jag ska ta mig upp ur sängen idag. Smärtor överallt, så ont.
Jag som ska slipa spackel hela dagen.....
Den här dagen blev den mardröm som det kändes i morse. Inget har gått fel eller så men mitt humör har varit i botten. Jag har varit så sjukt trött, tårarna har varit så nära och jag har mått psykiskt (och fysiskt) så sjukt dåligt. Jag har liksom inte orkat med mig själv och ville bara komma ifrån allt och alla för att tycka synd om mig själv (vilket inte varit möjligt då vi haft min yngre kusin hemma sedan i torsdags).
Hur som efter att pillrat i mig järntabletter (som jag inte tagit under dessa dagar) och lite vitaminer samt fått i mig en riktigt middag så känner jag mig nu bättre men kan fortfarande inte fatta att jag mådde så dåligt. Fick prova förklara mig för den 17åriga kusinen när jag körde henne på bussen då mitt samvete kom ikapp mig efter att varit så osocial (läs smått otrevlig) hela dagen.
Tack för stödet, tror att till och med min sambo tillslut förstod hur illa ställt de va, han har förmåga att skämta och bli allmänt dryg när han inte förstår (läs driva en till vansinne när man inte är på topp. exempelvis när jag drog axeln ur led och är nerdrogad av diverse medel. På den 7 mil långa resan hem från sjukhuset föreslår han att vi kan ta den lika långa skogsbilvägen hem för att kolla efter älg och kunde omöjligt förstå att jag inte tykte den frågan va rolig) men mitt på dagen igår började även han tagga ner och insåg nog hur jäkla illa det var ställt. Alla (inklusive jag själv) är så van att jag bara tuggar på oavsett vad men nu ska jag fan ta tag i att söka havandeskapspenning och se över andra möjligheter att stanna hemma tills förlossning. Det är inte värt att riskera den där utmattningen bara för att chefen inte fått tag på folk. När semestern är slut har jag 4 veckor till BF, tanken va att jag då skulle följa med mina elever upp i skolan för att göra övergången mjukare och ge mig lite arbetslättnad men nu finns de inge folk så då vill dom att jag istället hjälper barnskötarna att starta upp årets 5 års grupp vilket inte är en dans på rosor när 30st 4-5 åringer ska in i skolans lokaler med allt vad det innebär.Skickar en stor kram till dig!
Jag blir ju fruktansvärt trött och slut de dagar jag jobbar. Behöver sova 1-1.5 h när jag kommer hem för att ens klara av att ta mig för något över huvud taget. Sov! Och be sambon/mannen serva dig lite. Och tillåt dig själv att inte vara på topp jämt. Du är ju trots allt gravid och borde inte behöva förklara dig nå närmare för folk varför allt bara är skräp ibland.