Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fundera lite på detta med snabba förlossningar. Vet att när min lillebror föddes lade mamma mig och min syster och läste gonattsaga (vi var 5 och 2 år då så gissar runt 20 tiden) han är född 00:15. Vet även att de gått "ovanlig fort" när min kusin fick sitt första barn. Hur skall man tänka med det. Vi har ca15 min till BB i rusningstrafik
Fundera lite på detta med snabba förlossningar. Vet att när min lillebror föddes lade mamma mig och min syster och läste gonattsaga (vi var 5 och 2 år då så gissar runt 20 tiden) han är född 00:15. Vet även att de gått "ovanlig fort" när min kusin fick sitt första barn. Hur skall man tänka med det. Vi har ca15 min till BB i rusningstrafik
Vi köpte två par boddes med byxor i den minsta storleken nu i går som jag lagt ner i en förlossningsvätska i övrig har vi egentligen inge kläder alls till barnet. Men jag fortsätter ha lite is i magen, dels tror jag vi får en hel del kläder och dels så tycker jag det är svårt att veta hur mycket man ska köpa av varje storlek men tänker att just den minsta storleken behövs det nog inte så mycket av om inte bäbisen kommer förtidigt. Alltså den lär väl kunna ha lite för stora kläder men de allra minsta känns ju som att är en väldigt snabbt övergående tid.
I övrigt har vi inte babyskydd eller nått annat här hemma heller. Men jag provar tänka att det löser sig.
Läste på om förlossning idag. Inser att jag är total LIVRÄDD för allt vad som är med ryggmärgsbedövning. Jag är så sjukt mycket mer rädd för det än för allt annat som rör förlossningen. Kan inte riktigt förklara varför speciellt inte eftersom mina ända riktiga rädslor här i livet är psykisk och fysisk smärta så logiskt sätt borde jag vara mer rädd för smärtan än för bedövningen men jag känner alltså panikartat om ryggmärgsbedövning.
Hur funderar ni andra?
Det går inte i arv. Men du kan ju ändå få en snabb förlossning även om chansen är mkt större för att det ska bli långdraget. Men bara 15 min till BB är ju helt idealiskt! Det är ju ingenting!Fundera lite på detta med snabba förlossningar. Vet att när min lillebror föddes lade mamma mig och min syster och läste gonattsaga (vi var 5 och 2 år då så gissar runt 20 tiden) han är född 00:15. Vet även att de gått "ovanlig fort" när min kusin fick sitt första barn. Hur skall man tänka med det. Vi har ca15 min till BB i rusningstrafik
Det går inte i arv. Men du kan ju ändå få en snabb förlossning även om chansen är mkt större för att det ska bli långdraget. Men bara 15 min till BB är ju helt idealiskt! Det är ju ingenting!
Nu kan jag andas ut och jag ska försöka förbereda mig för att bli mamma. Jag har verkligen fått ett så fint bemötande och stöd från personalen på spec MVC här i stan. Gick ifrån läkarbesöket med datum och tid för planerat snitt i handen till och med. Så nu vet vi när vi får träffa henne om det inte sätter igång tidigare då.
Ja jisses. Med så nära skulle jag inte fundera alls!
Under graviditeten har jag fått lite lätt kramp i vaderna många gånger. Det går snabbt över när jag sträcker ut vaden/vinklar tårna uppåt.
Men i natt vaknade jag med ordentlig kramp som jag inte fick loss och smärtan ökade. Stackars sambon vaknade i panik av att jag gnydde av smärta, han trodde det var något fel med magen. Nu får jag nog börja stretcha innan jag lägger mig. Har läst att det är väldigt vanligt.
Har ni fått det?
Hoppar in och tipsar om magnesium! Finns i tablettform. Jag hade också massor av kramp i benen (tex när jag gick nerför ett par trappsteg bara) men det försvann helt med magnesium. Märktes direkt när jag glömt att ta, då kom det smygande igen.Under graviditeten har jag fått lite lätt kramp i vaderna många gånger. Det går snabbt över när jag sträcker ut vaden/vinklar tårna uppåt.
Men i natt vaknade jag med ordentlig kramp som jag inte fick loss och smärtan ökade. Stackars sambon vaknade i panik av att jag gnydde av smärta, han trodde det var något fel med magen. Nu får jag nog börja stretcha innan jag lägger mig. Har läst att det är väldigt vanligt.
Har ni fått det?
Under graviditeten har jag fått lite lätt kramp i vaderna många gånger. Det går snabbt över när jag sträcker ut vaden/vinklar tårna uppåt.
Har ni fått det?
Har ni fått det?
Jag slår också slag för magnesium!
Först använde jag magnesiumspray men sen blev jag snål och lat så gick över till tablettform.
Känner direkt både i ben och mage om jag glömmer dom!
Har ni fått det?
UL idag. Hoppas huvud och ben sitter där de ska sitta