Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
@vinkelina bebisdrömmar kan verkligen vara märkliga! Jag har drömt flera gånger att jag kör bebisen lös i bagaget, mum of the year liksom.

Igår lyckades jag fånga rörelser på film första gången, så häftigt! Kunde äntligen visa sambon som annars inte lyckats tajma.

Inventerade alla bebiskläder jag fått begagnade av mormor igår, vad mysigt det var :). Längtar som en tokig till oktober/november. Vagn har vi också köpt, blev en kronan city, den går in i bilen bredvid buren. Så liten och smidig att den till och med går in i sambons lilla 1-serie.

Har ni börjat shoppa något? Vad räknar ni med att man behöver i klädväg i oktober/november?

@vinkelina bebisdrömmar kan verkligen vara märkliga! Jag har drömt flera gånger att jag kör bebisen lös i bagaget, mum of the year liksom.

Igår lyckades jag fånga rörelser på film första gången, så häftigt! Kunde äntligen visa sambon som annars inte lyckats tajma.

Inventerade alla bebiskläder jag fått begagnade av mormor igår, vad mysigt det var :). Längtar som en tokig till oktober/november. Vagn har vi också köpt, blev en kronan city, den går in i bilen bredvid buren. Så liten och smidig att den till och med går in i sambons lilla 1-serie.

Har ni börjat shoppa något? Vad räknar ni med att man behöver i klädväg i oktober/november?

Jag har köpt klart de kläder jag tänkt köpa så vi har tills hon är ca 6 mån. Sen håller jag på att sticka lite fina tröjor, mössa till vintern och lite andra grejer. Barnvagnen kommer om några veckor. I övrigt har vi sparat det mesta till nästa månad, t.ex babysydd och säng. Vi ska köpa ny bil också så det är väl det dyraste i köpväg som vi måste ordna. Har lite smått och gott till babyvård, badbalja, filtar och så också.

Jag tänker att förutom de kläder man behöver året runt så kanske en overall av något slag? Någon varmare mössa och något att ha över händerna kanske. Beror ju så mycket på väder och vart i landet man bor. Vi kan ha full vinter eller varm och fin höst i november. Tänker att de där plaggen kan man köpa där och då när man var hur vädret ser ut.

Hur sover ni? Tycker att jag sover allt mer oroligt och får sämre och sämre sömn. Men vet inte om det beror på ångest/oro eller bara gravidkroppen. Jag är ju inte alls tung eller så men vaknar av och till och har lite små ont och är stel, ligger på samma sätt när jag vaknar som när jag somnade. Fyra gånger var jag upp i natt O_o

Hur sover ni? Tycker att jag sover allt mer oroligt och får sämre och sämre sömn. Men vet inte om det beror på ångest/oro eller bara gravidkroppen. Jag är ju inte alls tung eller så men vaknar av och till och har lite små ont och är stel, ligger på samma sätt när jag vaknar som när jag somnade. Fyra gånger var jag upp i natt O_o

Sover skitdåligt, så vi kan bilda klubb. Vet inte alls varför jag sover så dåligt, har aldrig haft problem med sömn i hela mitt liv snarare att jag alltid sovit hårt och förmycket.

Men nu vaknar jag flera flera gånger på natten, måste upp och kissa eller så vaknar jag bara och är vaken flera timmar typ varje natt.

Sover skitdåligt, så vi kan bilda klubb. Vet inte alls varför jag sover så dåligt, har aldrig haft problem med sömn i hela mitt liv snarare att jag alltid sovit hårt och förmycket.

Men nu vaknar jag flera flera gånger på natten, måste upp och kissa eller så vaknar jag bara och är vaken flera timmar typ varje natt.
Helt sjukt tycker jag att man kan vakna typ kl 4 och inte kunna somna om trots att man bara hunnit sova några timmar O_o
Borde ju vara aptrött och somna om direkt man kissat men inte. Har funderat på att åka iväg till stallet och morgonträna hästen :o

@Is och @viadukt nej vad jobbigt set låter med dålig sömn. Hoppas jag slipper, har sovit som en klubbad hela graviditeten so far.

Ang. Shoppingen. Det kanske är smart att köpa kläder för ett tag framöver. Har en del i stl 62, sen är det stopp. Däremot har jag spanat in en jättefin overall i ullfleece som jag ska klicka hem (vägrar använda vanlig fleece), den har så man kan vika över overall över både händer och fötter. Smart tycker jag :).

En till som kan gå med i dålig sömnklubben!
Inatt var värre än någonsin. Har nu köpt tuggtabletter mot halsbränna om de blir lika illa igen. Efter halva natten när halsbrännan lugnat sig fick jag istället så ont i övre delen av magen. Hela natten, så kunde inte ligga på sidan och fick gå på toa varje timme.. kunde också känna att bebis låg med antagligen rumpan högt upp på höger sida så antar det var de som gjorde ont.

Kunde inte riktigt minnas sist jag såg listan så lägger in den igen, hoppas att det var den sista versionen som jag hittade på. Bara 1,5 månad kvar innan det är dags för de första O_o

Augusti

24/8 - fritz_92, första barnet, 23 år
31/8 - morgaine

September
4/9 - sandra87_, 29 år, andra barnet, pojke
7/9 - AVB, första barnet
10/9 - ls, första barnet, 27 år
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
20/9 - sona
21/9 - viadukt, 29 år, första barnet, flicka

Oktober
24/10 - HeleneK, 35 år, första barnet, flicka
25/10 - Ms_Antrop, 31 år, första barnet (sambons femte), flicka

November
7/11 - pajaztar, första barnet, 30 år
7/11 - Ravishing, första barnet, 26 år
15/11 - Terqa, andra barnet, 33 år, Flicka
20/11 - Jast87, andra barnet, 28 år
22/11 - vinkelina, första barnet 31 år

Augusti
31/8 - morgaine

September
7/9 - AVB, första barnet
20/9 - sona

Oktober

November
22/11 - vinkelina, första barnet 32 år

Skulle ju kunna uppdatera att jag blivit ett år äldre..... I april ;) man behöver inte vara så snabb va :p

Augusti
31/8 - morgaine

September
7/9 - AVB, första barnet
20/9 - sona

Oktober

November

Skulle ju kunna uppdatera att jag blivit ett år äldre..... I april ;) man behöver inte vara så snabb va :p

Tidens fel, den går ju så himla snabbt!

Har annars börjat få sammandragningar. På natten, när jag sover på rygg. Rätt "intressant" att vakna av att magen är stenhård. Tar inte ont men känns lite obehagligt.

(Provar skriva i rätt tråd nu, råkade posta detta i oseriös hundavel tråden :angel: )

Kan man på nått sätt be om att få ett tillväxt UL innan v.40?
Jag har ju fått ett ganska osanorligt datum, 10/9- vilket skulle innebära att jag hade ÄL och det jag trodde va mens samtidigt. Första datumet satt efter det tidiga VULet va nästan lika osannorlikt det eftersom även det va när jag trodde jag hade mens fast en månad senare.

Så nu misstänker jag att jag att rätta datumet är antingen ytterligare två veckor tidigare (det vill säga det datum jag själv trodde innan vi kolla med VUL) eller två veckor senare än utsatt datum.

Bäbisen kommer ju när den kommer oavsett men eftersom jag egentligen ska gå av semestern 9 augusti hade det kännts tryggare för mig att ha lite säkrare datum.

(Provar skriva i rätt tråd nu, råkade posta detta i oseriös hundavel tråden :angel: )

Kan man på nått sätt be om att få ett tillväxt UL innan v.40?
Jag har ju fått ett ganska osanorligt datum, 10/9- vilket skulle innebära att jag hade ÄL och det jag trodde va mens samtidigt. Första datumet satt efter det tidiga VULet va nästan lika osannorlikt det eftersom även det va när jag trodde jag hade mens fast en månad senare.

Så nu misstänker jag att jag att rätta datumet är antingen ytterligare två veckor tidigare (det vill säga det datum jag själv trodde innan vi kolla med VUL) eller två veckor senare än utsatt datum.

Bäbisen kommer ju när den kommer oavsett men eftersom jag egentligen ska gå av semestern 9 augusti hade det kännts tryggare för mig att ha lite säkrare datum.

Vi köpte ett extra ultraljud i typ v 34 kanske nån stans där. Så det borde väl gå om ni vänder er till privat Mvc. Vi gjorde det mest för skojs skull. Och för att förekomma, jag vet att man ska undvika onödiga ultraljud men vi kände för att göra det och det gick ju himla bra ändå.

Vi köpte ett extra ultraljud i typ v 34 kanske nån stans där. Så det borde väl gå om ni vänder er till privat Mvc. Vi gjorde det mest för skojs skull. Och för att förekomma, jag vet att man ska undvika onödiga ultraljud men vi kände för att göra det och det gick ju himla bra ändå.

Tyvärr finns det magen privat i krokarna mig veterligt så det är nog inte ett alternativ men tack för tipset iaf

Augusti
31/8 - morgaine

September
7/9 - AVB, första barnet
20/9 - sona

Oktober

November
24/11 - Jast87, andra barnet, 28 år

Endret dato, glemte å oppdatere der i uke 14...

Augusti
31/8 - morgaine

September
7/9 - AVB, första barnet
20/9 - sona

Oktober
31/10 - Ravishing, 26 år, första barnet, pojke

November

Bebis verkar ha hittat en position där hon sparkar nedåt de senaste dagarna. Tidigare har det kunnat vara åt olika håll under samma dag, men nu har jag bara känt nedåt i typ 3 dagar. Känns extremt underligt när hon sparkar till och det känns som att en fot ska titta ut mellan benen :o

Bebis verkar ha hittat en position där hon sparkar nedåt de senaste dagarna. Tidigare har det kunnat vara åt olika håll under samma dag, men nu har jag bara känt nedåt i typ 3 dagar. Känns extremt underligt när hon sparkar till och det känns som att en fot ska titta ut mellan benen :o
Eller typ ut genom rumpan O_o

Augusti
28/8 - fritz_92, 23 år, första barnet,
31/8 - morgaine

September
7/9 - AVB, första barnet
20/9 - sona

Oktober
31/10 - Ravishing, 26 år, första barnet, pojke

November

Får väl ändra tillbaka eftersom BM går på det första UL och inte de senare. Så är 28:onde de kommer gå efter. Har ändrat i appen också nu och börjat förlika mig med det, killen har kvar 24 men han tror iförsig att bebis kommer 14 aug..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 106
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 300
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka