Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir att åka en sväng via akuten ikväll. Misstänker uvi. Har inte ont, men måste springa på wc en gång i timmen, sitter nu och plågar mig med två timmar i blåsan

Blir att åka en sväng via akuten ikväll. Misstänker uvi. Har inte ont, men måste springa på wc en gång i timmen, sitter nu och plågar mig med två timmar i blåsan
Hoppas det inte är något, eller att du får hjälp om det är.

Jag har, under nästan hela graviditeten, behövt gå på toaletten med 1-2 Tim mellanrum. Är i v 38 nu och varannan timme på nätterna är mindre kul :(

Jag har, under nästan hela graviditeten, behövt gå på toaletten med 1-2 Tim mellanrum. Är i v 38 nu och varannan timme på nätterna är mindre kul :(

Låter mindre kul. Har en "kissnödighetskänsla" som är ny, som att urinröret inte blir tomt. Har tydligen lite feber. Bättre att kolla upp innan de drar iväg om de skulle vara så

Nej fy, de nätterna är inte kul!
Jag har svårt att somna om ofta också, trots att jag är aptrött.

Stixen (stixet?) var negativt så får kolla upp odlingssvaret senare. Läkaren trodde dock på irriterade slemhinnor och en baby som ev ligger tokigt till. Fick order om att gå hem och fortsätta kissa ;)

Stixen (stixet?) var negativt så får kolla upp odlingssvaret senare. Läkaren trodde dock på irriterade slemhinnor och en baby som ev ligger tokigt till. Fick order om att gå hem och fortsätta kissa ;)

Nu kommer jag och är negativ, men Jag har haft kronisk UVI med bakterier vid odling sedan jag var runt 20, Stickorna däremot tror jag bara visat UVI en (1!) gång och det va nu under graviditeten. Så de där stickorna ger jag inte mycket för. Dock har jag också märkt att bäbisen kan ställa till med en hel del obehag precis på urinröret så jag håller tummarn för dig att det bara är det. Men drick mycket i förebyggande syfte är mitt råd, gärna med något C-Vitaminrikt.

@vinkelina jag hade en såndär hysterisk kissperiod för ett tag sedan, var in till gynakuten i samma veva då jag hade mensvärk och sd. Då gjorde dem ett ul och vi insåg att han låg med huvudet på kissblåsan, kanske liknande för dig? nu visade det iof på uvi vid odling och blev bättre av penicillin.

Känner mig väldigt förskonad när jag läser om er här.vaknar en gång mellan 5.30-6.30 för att kissa, kan ta en stund att somna om sen men går oftast bra. Halsbrännan kommer då och då. Men har köpt medicin och det hjälper bra de kvällarna det behövs. Har kommit på att de blir oftare halsbränna om jag äter yoghurt/kvarg till kvällsmat än riktig mat eller smörgås så får lägga om matvarorna lite.
Är inte riktigt klokt att jag gått in i v. 35 nu. 40 dagar kvar liksom!

• Gilla
Reactions: Is
Jag är inne i ett skov nu tror ja där allt ska jäklas. Imorse ringde dom från labb och sa att urinprovet jag lämnande isamband med BMbesöket förra veckan visade på bakterier så nu blir det till att äta mer tabletter.

Igår trodde jag att jag skulle spackla det sista i vårt nya sovrum så de skulle vara dags att börja med golvet men de va mer att spackla än jag räknat med så spacklet tog slut. Så imorgon måste jag åka in till stan (20 mil tur och retur) för att köpa mer :banghead:

Förra veckan skulle vi ställa in en kamin i kammaren nere men vi skulle bara sätta nytt klinkers först. Konstaterar att det ända som fins under är en spånskiva sedan är det ett öppet hål rakt ner i grunden.. bara till att ljuta, ljuta MYCKET....

Ja just, när jag klev ur durschen imorse upptäckte jag min första bristning på magen :arghh:
Snälla säg att någon här vet någon som fått en bristning så här tidigt och ändå inte blivit helt randig innan det är färdigt.

MEN bäbisen mår bra, solen skiner och jag ligger i en båt ut på älven. Nu ska jag fokusera på det.

Kram till er alla

@Is Det är trist med bristningar men som tur är överlever vi ju dem med. Jag inte fått ngn än men har massor på rumpa och lår från puberteten. Så jag spanar efter nya varje dag, räknar med att de dyker upp snart här med.

@vinkelina min rumpa har definitivt vuxit! Där sitter ngt kg och så ngt i varje bröst och ngt kg på magen. Rund åt alla håll :p

Jag tappade min rumpa totalt när jag var gravid med sonen, trosor jag hade innan graviditeten sitter som tält :cautious::laugh:

Annars är jag så innerligt trött just nu, och då passar sambon på att bjuda hem halva sin släkt utan att berätta det, så just nu har jag suttit på toan en stund och grinat ur mig :meh:

Jag tappade min rumpa totalt när jag var gravid med sonen, trosor jag hade innan graviditeten sitter som tält :cautious::laugh:

Annars är jag så innerligt trött just nu, och då passar sambon på att bjuda hem halva sin släkt utan att berätta det, så just nu har jag suttit på toan en stund och grinat ur mig :meh:

Toaletten är så himla bra. Klart bästa gråtstället :up:

Jag har slutat titta efter bristningar. Kommer de så kommer de. Har också en del från puberteten och de bleknar mer och mer så antar dessa gör de med tillslut.
Renovering är inte alltid kul.. tänk på att hormonerna gör allt värre än det är Is! Bra att du kan fokusera på det positiva :)

• Gilla
Reactions: Is
Hej! Hoppar in i bristningsdiskussionen med att inflika att jag var randig som en zebra över rumpan och övre låren i puberteten och befarade att jag skulle få mycket bristningar under graviditeten men icke! Fick inte en enda.
Förstås är vi alla olika men kanske det kan inge lite hopp. :)

Någon annan som svällt upp i underlivet? Har ibland svårt att hitta en bekväm ställning då allt ligger och skaver mot varandra

@vinkelina snippan är klart mer svullen än vanligt! Inte såpass att det stör egentligen, men att jag kan blinkade förvånad över att den är så puffig:angel:. Det var en såndär grej en inte hade i åtanke, att fiffi skulle svullna upp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 093
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 296
Senast: feresia
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka