Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknar idag med en något bättre känsla i kroppen. Ja bristningarna överlever jag, har mycket på rumpa, lår, höfter och bröst sedan puberteten som nu knappt syns men har lite smått ångest över mitt utseende överlag och hela grejen att gå upp i vikt är allmänt jobbigt men jag knäpper mig själv lite på näsan och påminner mig ofta om att JAG är JAG oavsett hur min kropp är.

Stadsresan känns inte heller den så jobbig längre eftersom sambon följer med så vi kan inhandla vagn och babyskydd på samma gång. Samt passera en brukshundklubb och hälsa på mamma som är inlejd som instruktör för ett hundläger hela veckan. De är ju alltid roligt att titta på lite hundar även om detta gäller en helt annan ras än den jag själv har. Men det hela blir en liten utflykt.

Sprang även på koordinatorn för jobbet som skulle kontakta chefen på hennes privata nummer och be henne skriva intyg för havandeskapspenningen trots att både koordinator, förskolechef och skolchef har semester tills augusti egentligen.

Så idag är det nya tag, och solen skiner!

Öh ja snippfrågan, ja den är nog lite svullen men vad mer är: konstant känsla av att precis ha haft sex med för dåligt glid :angel:. Inte så att det stör vardagen men reagerar varjegång ja är på toa.

Vaknar idag med en något bättre känsla i kroppen. Ja bristningarna överlever jag, har mycket på rumpa, lår, höfter och bröst sedan puberteten som nu knappt syns men har lite smått ångest över mitt utseende överlag och hela grejen att gå upp i vikt är allmänt jobbigt men jag knäpper mig själv lite på näsan och påminner mig ofta om att JAG är JAG oavsett hur min kropp är.

Stadsresan känns inte heller den så jobbig längre eftersom sambon följer med så vi kan inhandla vagn och babyskydd på samma gång. Samt passera en brukshundklubb och hälsa på mamma som är inlejd som instruktör för ett hundläger hela veckan. De är ju alltid roligt att titta på lite hundar även om detta gäller en helt annan ras än den jag själv har. Men det hela blir en liten utflykt.

Sprang även på koordinatorn för jobbet som skulle kontakta chefen på hennes privata nummer och be henne skriva intyg för havandeskapspenningen trots att både koordinator, förskolechef och skolchef har semester tills augusti egentligen.

Så idag är det nya tag, och solen skiner!

Öh ja snippfrågan, ja den är nog lite svullen men vad mer är: konstant känsla av att precis ha haft sex med för dåligt glid :angel:. Inte så att det stör vardagen men reagerar varjegång ja är på toa.

Det ÄR jobbigt att kroppen förändras så, jag känner mig som värsta paddan just nu. Kan bara tänka mig vad som komma skall.

Skönt att dagen är bättre! Låter ju som en bra plan med havandeskapspenning, skönt om allt löser sig så smidigt.

Jag har liknande snippkänsla. Vi har inte vaginalt sex längre, mina slemhinnor avlider trots naturligt + tillsatt glid :o:angel:. Sist vi hade vaginalt sex fick jag dessutom massa onda sd efter. Det tog udden av det. Häromdagen när det började hetta till lite lyckades bebis med konststycket att ge blivande pappan en riktig kick mitt i handflatan när han hade handen på magen... Tog lite udden av den kåtheten liksom :p.

Jag har ju inte så mycket kroppsliga besvär egentligen. Skulle tro att jag har och har haft en rätt lätt graviditet rent fysiskt. Rider fortfarande och i veckan ska jag lassa upp ett par ton hö på skullen, lär kännas efteråt men det går ju över. Ingen svullen fiffigt heller. Trött och torr överallt hör till min sjukdom så det är inte så stor skillnad förutom att den här tröttheten jag har nu går att sova bort vilket inte går i vanliga fall. Så det här är ju mycket bättre! Sover en timme eller två och är sen pigg igen.
Känner mig som en miniflodhäst när jag ska upp från ryggliggande men känner inte av mina extra 6 kg annars. Sover dessutom bäst på rygg, något BM kollade på mig som om jag va ett ufo sist vi var på UL.

Efter mitt snittbeslut så vågar jag påstå att jag mår himla bra. Både fysiskt och psykiskt.

Det ÄR jobbigt att kroppen förändras så, jag känner mig som värsta paddan just nu. Kan bara tänka mig vad som komma skall.

Skönt att dagen är bättre! Låter ju som en bra plan med havandeskapspenning, skönt om allt löser sig så smidigt.

Jag har liknande snippkänsla. Vi har inte vaginalt sex längre, mina slemhinnor avlider trots naturligt + tillsatt glid :o:angel:. Sist vi hade vaginalt sex fick jag dessutom massa onda sd efter. Det tog udden av det. Häromdagen när det började hetta till lite lyckades bebis med konststycket att ge blivande pappan en riktig kick mitt i handflatan när han hade handen på magen... Tog lite udden av den kåtheten liksom :p.

Det har hänt här med, att bebis lagt sig i lite mer intima situationer. Inte så sexigt :p

Nä men man känner sig inte alls som en strandad knölval när ens sambo får hjälpa till att putta på en så man kan vända sig i sängen :meh:
Skämt åsido så börjar foglossningen göra sig mer och mer påmind, känns ju sådär alltså :crazy:

Framstupa sidoläge funkar fortfarande, men platt på mage leder till ont och vilt sparkande bebis!
Min blir också jättevild om jag ligger och trycker mot magen. Så magliggande går inte, är lite väl härjig även i sidliggande ibland så rygg funkar bäst så jag får sova lugnt. Hon ogillar mina tights också, sparkar rätt bra mot linningen. På tal om brallor, igår lyckades jag fortfarande knäppa mina ridbyxor, i v 32 :D

Vad jobbigt @Terqa :(. Foglossning är verkligen skit. Har rätt ont i bakfogarna idag faktiskt. Igår inget alls... Mysko!

@viadukt helt otroligt att du lyckad knäppa! Hade jag aldrig kunnat. No way verkligen!

@viadukt det är kanske både positivt och negativt med liten mage! Skönt att den inte är i vägen, men det är rätt mysigt med stor mage också. På ett sätt, finns både fördelar och nackdelar som sagt. Min är nog typ normal skulle jag tro. Ska till bm och mäta för första gången imorgon, ska bli kul!

Hur ska ni alla lägga upp föräldraledighet? Svårt att veta tycker jag...

@viadukt det är kanske både positivt och negativt med liten mage! Skönt att den inte är i vägen, men det är rätt mysigt med stor mage också. På ett sätt, finns både fördelar och nackdelar som sagt. Min är nog typ normal skulle jag tro. Ska till bm och mäta för första gången imorgon, ska bli kul!

Hur ska ni alla lägga upp föräldraledighet? Svårt att veta tycker jag...

Själva livmodern följer ju normalkurva men magen är ändå liten.

Jag kommer att vara helt föräldraledig 1-1.5 år, med viss reservation om det dyker upp något nytt jobb på hemorten. Då kan det bli betydligt kortare. Sambon kommer vara hemma minst 1 månad med oss och sen jobba kortveckor med lediga fredagar eller bara fm ett par dagar i veckan. När jag har börjat jobba går han hem på heltid ett tag. Vi kommer att kunna snåla rätt bra med våra dagar då vi har det rätt ok ekonomiskt och inte så mycket utgifter. Sen vill vi prioritera att få vara hemma med henne när hon är liten och planerar inte att spara på en massa dagar bara därför att.

Själva livmodern följer ju normalkurva men magen är ändå liten.

Jag kommer att vara helt föräldraledig 1-1.5 år, med viss reservation om det dyker upp något nytt jobb på hemorten. Då kan det bli betydligt kortare. Sambon kommer vara hemma minst 1 månad med oss och sen jobba kortveckor med lediga fredagar eller bara fm ett par dagar i veckan. När jag har börjat jobba går han hem på heltid ett tag. Vi kommer att kunna snåla rätt bra med våra dagar då vi har det rätt ok ekonomiskt och inte så mycket utgifter. Sen vill vi prioritera att få vara hemma med henne när hon är liten och planerar inte att spara på en massa dagar bara därför att.

det är väldigt fascinerande att alla verkligen bär barn på olika sätt, men har samma mått på livmodern.

Är så oerhört kluven till hur vi ska göra med föräldraledighet. Så svårt att veta tycker jag. Bra att höra hur andra tänker! Måste lämna in till jobbet sista aug.

Haha dagens skratt av igenkännande. Alltså ja hur ska man behålla stämningen när det är en liten som gör sig påminnd innefrån? Min stackars sambo har jätte svårt när det hettat till med just vetskapen av att bäbisen är där liksom

Nä men man känner sig inte alls som en strandad knölval när ens sambo får hjälpa till att putta på en så man kan vända sig i sängen :meh:
Skämt åsido så börjar foglossningen göra sig mer och mer påmind, känns ju sådär alltså :crazy:
Jag använder min som handtag :D
Drar och sliter i honom vartän jag kommer åt för att ta mig upp. Inte alltid så uppskattat. Han tycker ibland synd om sig själv när jag stånkar och valar runt i sängen för att byta position. Han vaknar ju, stackarn!! :meh:

Haha dagens skratt av igenkännande. Alltså ja hur ska man behålla stämningen när det är en liten som gör sig påminnd innefrån? Min stackars sambo har jätte svårt när det hettat till med just vetskapen av att bäbisen är där liksom

Jamen det är ju inte världens turn on direkt! Får väl köra på @viadukt s teknik:up:. Kanske ska testa att förföra sambon och se om det kommer massa sd efter eller inte. Känner mig ju förövrigt sjukt sexig med värsta valkroppen :meh:.. Inte. Han bryr sig inte så, är gullig och säger att jag är fin, men jag känner mig inte direkt som någon snygging för tillfället.

• Gilla
Reactions: Is
Jamen det är ju inte världens turn on direkt! Får väl köra på @viadukt s teknik:up:. Kanske ska testa att förföra sambon och se om det kommer massa sd efter eller inte. Känner mig ju förövrigt sjukt sexig med värsta valkroppen :meh:.. Inte. Han bryr sig inte så, är gullig och säger att jag är fin, men jag känner mig inte direkt som någon snygging för tillfället.
Nej, inte jag heller. Stora tuttar och putande mage. Jag har inte orkat träna ordentligt heller så jag har blivit lite slapp om ben och rumpa. Känner mig sjukt osexig. Sambon är ju som galen ändå och tycker allt är bara bra. Men jag längtar efter att börja springa och kunna köra tunga böj och mark igen.

Fattar ni förresten att det snart börjar bli dags för de som är först ut av oss?! Lite drygt en månad kvar :eek:

Jag läser i vintertråden och ser att folk är på RUL och tänker att de nog tagit fel på ett par veckor. Vart tar tiden vägen?!

Jag har förresten bara 14 arbetsdagar kvar. Känns lite bisarrt O_o

Nej, inte jag heller. Stora tuttar och putande mage. Jag har inte orkat träna ordentligt heller så jag har blivit lite slapp om ben och rumpa. Känner mig sjukt osexig. Sambon är ju som galen ändå och tycker allt är bara bra. Men jag längtar efter att börja springa och kunna köra tunga böj och mark igen.

Fattar ni förresten att det snart börjar bli dags för de som är först ut av oss?! Lite drygt en månad kvar :eek:

Jag läser i vintertråden och ser att folk är på RUL och tänker att de nog tagit fel på ett par veckor. Vart tar tiden vägen?!

Jag har förresten bara 14 arbetsdagar kvar. Känns lite bisarrt O_o

Jag tränar ju inget heller nu. Har krympt jättemycket, tappat en hel del muskelmassa. Jättetråkigt, men med alla sd och foglossning orkar jag inte träna. Längtar så mycket efter att Kunna springa. Även om ryggen skulle må ok är det obehagligt att springa m magen tycker jag, bara för ngra steg.

Alltså det är ju helt galet, var tar tiden vägen? Längtar verkligen mycket efter att hösten ska komma. Är just idag på galet dåligt humör, känner mig som ett åskmoln. Är verkligen varmt här på jobbet, sambon har semester, jag har ont i min rygg och det bara kliar i hela kroppen. Ge mig lite reeeeegn :mad:.

Skönt Att bara jobba 2v till!!' Så avis på er alla som ska gå hem en stund innan. Jag räknar med att gå hem sex dagar innan bf och undrar hur jg ska orka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 089
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 292
Senast: feresia
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka