Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tränar ju inget heller nu. Har krympt jättemycket, tappat en hel del muskelmassa. Jättetråkigt, men med alla sd och foglossning orkar jag inte träna. Längtar så mycket efter att Kunna springa. Även om ryggen skulle må ok är det obehagligt att springa m magen tycker jag, bara för ngra steg.

Alltså det är ju helt galet, var tar tiden vägen? Längtar verkligen mycket efter att hösten ska komma. Är just idag på galet dåligt humör, känner mig som ett åskmoln. Är verkligen varmt här på jobbet, sambon har semester, jag har ont i min rygg och det bara kliar i hela kroppen. Ge mig lite reeeeegn :mad:.

Skönt Att bara jobba 2v till!!' Så avis på er alla som ska gå hem en stund innan. Jag räknar med att gå hem sex dagar innan bf och undrar hur jg ska orka.

Fick ont i rumpa och obehag i magen tidigt så gav upp löpningen rätt omgående.

Jag ska ha semester och lite FL före hon kommer så jag går hem 5 veckor innan. Ska bli så skönt att få ta det lite lugnt!

Fick ont i rumpa och obehag i magen tidigt så gav upp löpningen rätt omgående.

Jag ska ha semester och lite FL före hon kommer så jag går hem 5 veckor innan. Ska bli så skönt att få ta det lite lugnt!

Ska bli skönt att vara ogravid sen ändå... Har i dagarna däremot insett att ungen ska ut också. Tidigare har det varit så avlägset att jag kunnat förtränga det lite, men nu är det tre mån till bf.

Åh så avis jag blir!!! Vill också...

Red idag efter ett uppehåll på några veckor då hästen fått ha semester. AJ sa de i vänster höft. Fogen eller ischias.... Så klart var hon stelare i vänster varv och fick inte genom skänkel/tygel. Hoppas tjejen som skall komma och provrida nästa vecka är intresserad av halvfoder.

Träna, vad är det? Är rätt immobil pga foglossningen. Men nu har mamma rotat fram mina gamla kryckor och åkgräsklipparen funkar som permobil :up: Så nu när det är varmt här har jag kunnat köra ner till stranden och bada. Skönt! Ju mer jag avlastar och vilar desto mindre ont gör det, så det är ju bra att något funkar.

Dock har jag svårt att somna på kvällarna, det kryper i benen!

Träna, vad är det? Är rätt immobil pga foglossningen. Men nu har mamma rotat fram mina gamla kryckor och åkgräsklipparen funkar som permobil :up: Så nu när det är varmt här har jag kunnat köra ner till stranden och bada. Skönt! Ju mer jag avlastar och vilar desto mindre ont gör det, så det är ju bra att något funkar.

Jag är däckad av värmen, lite surt att inte orka vara ute i det fina vädret och njuta. Ner i sjön med dig och flyt runt :)
Jag har också ofta kryp i benen innan jag ska somna. Antar att det är helt normalt.

Börjar fundera på om det är dags att sluta rida snart :(
Även om jag inte är så stor så har jag fått mer och mer balanssvårigheter på hästryggen. Rider ju in mitt ungdjur, har blivit ett långdraget projekt :o, och jag har märkt de senaste gångerna att jag lätt blir lite framtung, hon verkar inte störas så mycket av det men jag känner mig himla oduglig. Jag vill hemskt gärna fortsätta rida henne de korta 20-30 min 2 ggr/v jag rider för att hålla igång så länge det går.
Fler som fortfarande tar sig upp på hästryggen?

Börjar fundera på om det är dags att sluta rida snart :(
Även om jag inte är så stor så har jag fått mer och mer balanssvårigheter på hästryggen. Rider ju in mitt ungdjur, har blivit ett långdraget projekt :o, och jag har märkt de senaste gångerna att jag lätt blir lite framtung, hon verkar inte störas så mycket av det men jag känner mig himla oduglig. Jag vill hemskt gärna fortsätta rida henne de korta 20-30 min 2 ggr/v jag rider för att hålla igång så länge det går.
Fler som fortfarande tar sig upp på hästryggen?
Jag är visserligen bara i vecka 23, men funderar på att sluta. Själva ridningen fungerar ok om inte fogarna bråkar, men tar så ont i ligamenten att hoppa av

@Ravishing @pajaztar
Får nästan dåligt samvete av att ha gått och längtat efter min semester hela sommaren, har några veckor kvar att jobba. Känns som om man längtar bort hela sommaren! Den är ju tillräckligt kort som den är ändå. Men tänker att nästa sommar kommer man troligtvis få njuta av en "ledig" vår och sommar med bebis. Känns bättre då och helt ok att längta bort sommaren :D

Jag är visserligen bara i vecka 23, men funderar på att sluta. Själva ridningen fungerar ok om inte fogarna bråkar, men tar så ont i ligamenten att hoppa av

Jag får ont av att rida ibland också, klarar max 30 min sen börjar det göra ont och då spänner jag mig så mycket och det blir inte bra. Provred dressyrsadel igår så vart lite deppig efter det för jag kunde verkligen inte rida i den. Normalt kan jag inte rida i annat än dressyrsadlar, är inte alls kinkig utan det mesta brukar funka ok, men har ridit unghästen i en hoppsadel nu. Det funkar bra, brukar normalt inte kunna sitta vettigt i dem :p
Jag fortsätter nog lite till och så länge hästen utvecklas framåt, även om det går lite långsamt, så får det vara ok.

Jag får ont av att rida ibland också, klarar max 30 min sen börjar det göra ont och då spänner jag mig så mycket och det blir inte bra. Provred dressyrsadel igår så vart lite deppig efter det för jag kunde verkligen inte rida i den. Normalt kan jag inte rida i annat än dressyrsadlar, är inte alls kinkig utan det mesta brukar funka ok, men har ridit unghästen i en hoppsadel nu. Det funkar bra, brukar normalt inte kunna sitta vettigt i dem :p
Jag fortsätter nog lite till och så länge hästen utvecklas framåt, även om det går lite långsamt, så får det vara ok.
Ah, måste testa hoppsadeln på fröken. Den är lite för svängd för hennes rygg, men rider ju inte så hårt så de kanske inte påverkar så mycket

Haha jag vet hur du känner @viadukt :p. Som svensk är sommaren helig och det är nästan hädelse att inte längta hysteriskt och ta tillvara på varje minut.

Ja, men precis! Ungefär samma hädelse som jag har begått idag när jag åkte ut till hästen tidigt i morse och red, åkte hem och slängde mig i en kalldusch för att sedan ha legat med persienner och dörrar/fönster stängda och fläkten på hela dagen i soffan helt utslagen. Värmen är inte min grej!

Ja, men precis! Ungefär samma hädelse som jag har begått idag när jag åkte ut till hästen tidigt i morse och red, åkte hem och slängde mig i en kalldusch för att sedan ha legat med persienner och dörrar/fönster stängda och fläkten på hela dagen i soffan helt utslagen. Värmen är inte min grej!

Kan relatera... Jag gillar det iof om jag kan bada och så, men vi har sååå varmt på jobbet och det är hemskt

Jaha jag fick åka in till akuten inatt, gallan var inte glad. Lite grus i den. Hade så sjukt ont. Men allt ok med bebis Iaf. Nu ligger jag o väntar på bli flyttad till annan avd. Fick morfin så det hjälpte mot smärtan tack och lov. Fått lite ont neråt blindtarmen nu så får väl se om det är nåt skit där också.

Såg att du nu även va på akuten av andra orsaker så jag lider verkligen med dig men ville bara säga att mina fogar har hitills varit som värst fram till v.29 typ. Hade sjukt ont i omgångar men sedan jag gått på semester samt börjat cykla med hunden istället för att gå så har smärtorna givit med sig ofattbart mycket. Jag va ju säker på att jag skulle lida resten av tiden men nu är det bara om jag suttit still mycket som jag blir riktigt stel och fyrkantig annars kan jag göra väldigt mycket så jag hoppas verkligen att det snart släpper för dig med.

Krya på dig nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 084
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 292
Senast: feresia
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka