Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, samma här... 28 gr på rummet har jag. Att jag måste få 30 min att vila varje dag är du måste annars har jag inte fixat att jobba pga tröttheten. Jag jobbar ju med patienter konstant varje dag, kan ha upp mot 14-15 st normalt. Ett mindre patientbesök är liksom bättre än att jag inte jobbar alls eller bara halvtid så det var inte så svårt att få chefen att gå med på det.

Jag har satt mig i serverrummet på jobbet nu, AC for the win! Kommer äta lunch här inne imorgon kan jag säga.

Det var ju kanon att det gick att ändra iordning efter dina behov! Jag har haft stressigaste förmiddagen på länge, sammandragningarna kommer som ett brev på posten!

Hahahah, styr du vädergudarna? Här i stan regnar det just nu.
Kan du önska att det blir fint igen till 16:00 när jag slutar från jobbet? :rofl:
Det är lugnt, jag ska nämligen träna med hästen i eftermiddag så den är klart värsta solen kommer skina då. Bara för att göra det så jobbigt som möjligt.

@Ravishing jag funderade helt allvarligt på att ta en stol med mig ner i källaren igår. Jag förvisar också gärna den här värmen. Den tar knäcken på mig. Och på hästen, vi lider tillsammans i sol och värme. Stackarn vill stå i skuggan och hänga bara medan kompisarna betar i solen.

Måste hänga på behovet av stödstrumpor. Brukar nästan alltid svälla upp på sommaren om det är varmt, förra sommaren hade jag svårt att få av mig förlovningsringen vissa dagar direkt på morgonen, lättare på kvällen. Samma i år (fast nu är de två ringar ;) )

Hur vet man om de bara är de "normala" eller om man borde dricka ännu mera och köpa stödstrumpor

Var hos BM idag. Gick in i v. 36 idag så 5 veckor till BF! Bebis hade lagt sig neråt och rätt långt ner tyckte hon. Trodde inte den skulle vända sig mer även om den var rörlig fortfarande. Idag var det inga problem med magmåttet utan de hade nästan går upp mer än förväntat.
Är ett himla liv på kvällarna här. Högersidan är verkligen favoriten. Min mage är helt sne.. Halsbrännan är inte kul. Trodde de skulle lugna sig när bebisen åkt ner men tydligen inte.. har känt av det på dagarna också nu.
Dessutom åkt på en himla jobbig förkylning. Hostar upp lungorna snart. De går i omgångar och kan inte sova delar av natten.

Var hos BM idag. Gick in i v. 36 idag så 5 veckor till BF! Bebis hade lagt sig neråt och rätt långt ner tyckte hon. Trodde inte den skulle vända sig mer även om den var rörlig fortfarande. Idag var det inga problem med magmåttet utan de hade nästan går upp mer än förväntat.
Är ett himla liv på kvällarna här. Högersidan är verkligen favoriten. Min mage är helt sne.. Halsbrännan är inte kul. Trodde de skulle lugna sig när bebisen åkt ner men tydligen inte.. har känt av det på dagarna också nu.
Dessutom åkt på en himla jobbig förkylning. Hostar upp lungorna snart. De går i omgångar och kan inte sova delar av natten.
5 veckor?! O_o
Skönt att allt ser bra ut! Trist med förkylning dock, verkar vara rätt många som går runt med det nu.

5 veckor?! O_o
Skönt att allt ser bra ut! Trist med förkylning dock, verkar vara rätt många som går runt med det nu.

Eftersom klockan är över 12 har jag nu 40 dagar kvar. :nailbiting: Vilket betyder att storasyster tittade ut om 5 veckor och 3 dagar..

Börjar faktiskt bli lite nervös inför förlossningen.

Har en del såsom att hämta vagnen, leta fram babyskyddet, packa förlossningsväska och tapetsera barnrummet kvar att göra så han får gärna vänta lite. :angel:

3 dagar kvar idag!

Vaknade inatt av att jag hade munnen full av kräks o va tvungen o springa till toan, mindre mysigt:wtf::yuck:. Skitskumt.

Fötterna har börjat svullna lite nu när temperaturen når 30 grader om dagarna annars känns det helt ok fortfarande. Va på möhippa i lördags :)

Men nu e han varmt välkommen faktiskt!

Åh, mat. Blev utsläppt från sjukhuset igår eftermiddag, värdena hade blivit bättre. Efter tre dygns fasta var det gott att få äta :) bebis lever loppan i magen och verkar helt obrydd om mina hälsoproblem.

Idag har vi varit hos BM - överlag så var mina världen sämre än tidigare, blodtrycket har sjunkit igen. Har som lägst legat på 100/55 och som högst 110/68 men idag fick hon det inte till mer än 95/? . Jag kan inget om blodtryck men jag sa att jag är mycket yr så fick rådet att dricka mer vatten.

Gärnvärdet hade sjunkit något igen också så får bli bättre på att ta gärntabletterna.

Hade även gått ner i vikt men magen ser ut att växa som den ska.

Hade även högre sockervärden än vad jag haft tidigare men nu hade jag precis ätit frukost så det kanske var det.

Äggvita i urinet men inga bakterier på sticka så kanske UVIn är borta men ska lämna in för odling under veckan.

Smärtorna som jag vaknat med nu två nätter och som jag själv misstänkt kan vara förverkar menar hon att det nog bara är att bäbisen som håller på att fixera sig (och hon var noga med att påpaka att ALLT är ju normalt när man är gravid), med tanke på hur extremt ont det har gjort i vågor (inatt ville jag gråta) så blir jag lite nervös hur jag då ska klara riktiga smärtor, mystiskt också att det kommer på natten.

Känns bra att min rätta BM är tillbaka nästa besök, jag litar mer på henne och hon gör mig mycket tryggare.

5 veckor?! O_o

Igår gick jag in i v. 36 alltså 35+0 allt enligt appen. 88.2 % passerat.
Ne den är inge kul. Har fått börja med trosskydd då de är omöjligt att hålla tätt när de ordentliga attackerna kommer..

Hur mycket kläder samt vilken typ av kläder, och i vilka storlekar, packar ni med till förlossningen åt barnet?
Vi som bor långt i från BB brukar väl generellt få stanna tills alla undersökningar är gjord för att slippa pendlandet eller? Hur länge kan det så fall tänkas vara och somsagt hur räknar man på klädes åtgång?

Idag spontanköpte vi en barnvagn. Hitta en fin brio begagnad till ett bra pris. Fyra år gammal, men ser knappt använd ut

Fick även fixat med en medryttare, som i början tar henne 2 dagar i veckan i augusti, för att lära känna hästen med jag är med.

Hur mycket kläder samt vilken typ av kläder, och i vilka storlekar, packar ni med till förlossningen åt barnet?
Vi som bor långt i från BB brukar väl generellt få stanna tills alla undersökningar är gjord för att slippa pendlandet eller? Hur länge kan det så fall tänkas vara och somsagt hur räknar man på klädes åtgång?

Vi tar nog med typ 1-2 bodysar i 50 och 56. Samma med byxor och typ 2 tunna mössor. Tar i 2 storlekar eftersom man inte riktigt vet hur stora dom är. :p
Kanske 1 pyjamas med. Och en filt. Har ca 30 min att åka hem så får väl skicka iväg mannen i värsta fall.
Första dagen med dottern var mest hud mot hud så vi satte på en body för första gången när vi skulle åka hem typ. Men då var det i mitten på juli och typ 30 grader varmt. Så räknar med att det blir lite mer nu.
Med henne åkte vi hem efter drygt 24 timmar och sen åkte vi tillbaka för lite tester och så efter 48 timmar, men beror det nog på hur det funkar med amning/matning osv antar jag. Vi fick stanna längre om vi ville men vi ville gärna åka hem tidigt.

För övrigt bm besök idag. Allt är fint med lilleman och mig förutom att han ännu har huvudet upp och fötterna ner. :cool: V. 34+2 idag så han hinner ju vända, men jag är tveksam. Dottern vände ju inte på sig självmant så det gör väl inte denna heller..:cautious: Hon nämnde att det är 3 procent av alla ungar som inte vänder åt rätt håll. Såklart ska man lyckas 2 ggr. :p

För övrigt bm besök idag. Allt är fint med lilleman och mig förutom att han ännu har huvudet upp och fötterna ner. :cool: V. 34+2 idag så han hinner ju vända, men jag är tveksam. Dottern vände ju inte på sig självmant så det gör väl inte denna heller..:cautious: Hon nämnde att det är 3 procent av alla ungar som inte vänder åt rätt håll. Såklart ska man lyckas 2 ggr. :p

Undra vad oddsen för det är?
Ligger ju lika i tiden som dig och Min lille hade iaf börjat fixera sig när vi va på koll i går vilket känns som en lättnad.

Vi tar nog med typ 1-2 bodysar i 50 och 56. Samma med byxor och typ 2 tunna mössor. Tar i 2 storlekar eftersom man inte riktigt vet hur stora dom är. :p
Kanske 1 pyjamas med. Och en filt. Har ca 30 min att åka hem så får väl skicka iväg mannen i värsta fall.
Första dagen med dottern var mest hud mot hud så vi satte på en body för första gången när vi skulle åka hem typ. Men då var det i mitten på juli och typ 30 grader varmt. Så räknar med att det blir lite mer nu.
Med henne åkte vi hem efter drygt 24 timmar och sen åkte vi tillbaka för lite tester och så efter 48 timmar, men beror det nog på hur det funkar med amning/matning osv antar jag. Vi fick stanna längre om vi ville men vi ville gärna åka hem tidigt.

Min ligger lika och har gjort hela tiden, tror inte hon kommer vända sig heller. Men nu spelar det ju ingen roll för oss eftersom vi har planerat snitt.

Gällande kläder så tar vi nog med ett par uppsättningar i stl 50 och 56. Det tar ju inte så mycket plats direkt, de små kläderna. Vi har 5 min hem från BB så sambon får åka hem och hämta mer om vi blir långvariga. Det är väl rätt vanligt att man blir kvar något dygn extra efter snitt så jag räknar med det.

Varit på TUL idag. Hon har knappt vuxit något sedan sist, -15% då och -23% nu. Så nu kommer vi få gå på kontroller varje vecka och se så kurvan inte dippar neråt mer och mer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 038
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 291
Senast: feresia
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka