Gissar på hormoner eftersom de är samma vid mens. Inget man direkt orkar ringa om...
Vet de alls varför din lille inte växer, tänkte om de är nått som syns vid ultraljud eller liknande. Tur att de följer upp, och såå liten är hon väl inte (noll koll som du hör)
Det är roligt med den kvinnliga kroppen och alla hormoner som gör som de vill, lite hur och när som helst.
-23% va hon sist, nästan 500g mindre än normalt. Men hon hade inte vuxit något sedan sist, så det är väl det som känns mindre bra. Ingen aning just nu i alla fall varför, ibland är det bara så, behöver inte vara något tokigt. Mitt SF-mått ligger mitt på kurvan så jag är himla glad att jag gjort dessa extra UL under graviditeten. Hon har legat lite under med successiv ökning vid varje undersökning så kurvan pekar ju lite nedåt, så hoppas nästa UL att det går lite upp.
@ninsan, tack! Jag har klarat mig undan skuldbeläggande människor hittills. Även om flera säkert inte menar något illa så tar man ju ändå lite åt sig TROTS att jag vet att det inte är mitt fel. Ok om jag själv har varit undernärd, men så är inte fallet, jag är ju fullt normalviktig. Dummaste jag hittills hört var att jag inte skulle ha så starka magmuskler som håller ihop magen. Jag ger ju inte bebis någon plats att växa