Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min mage är också liten. Alla reagerar på att jag är så liten, är ju ändå i v 33 nu. Jag kan ffa gömma den i arbetskläderna dock inte i mina privata kläder. SF-mått är normalt, mitt på kurvan men bebis är ju liten. Har livmodern liggande bakåt och lång överkropp så hon har gott om plats i min kropp.Min mage är verkligen liten... Var hos bm för två v sen och ligger på kurvan, men min mage är pytte. Blir orolig att det är något fel. Fotar den varje v och den har knappt vuxit sedan förra v. Är det stor skillnad för er från v till v?
Min mage är också liten. Alla reagerar på att jag är så liten, är ju ändå i v 33 nu. Jag kan ffa gömma den i arbetskläderna dock inte i mina privata kläder. SF-mått är normalt, mitt på kurvan men bebis är ju liten. Har livmodern liggande bakåt och lång överkropp så hon har gott om plats i min kropp.
Tar också bild varje vecka och det skiljer inte mycket. Är merv när man tittar bak flera veckor som man ser att den växer lite.
Alltså.. Har era små hicka? Liten här har vad jag antar är hicka flera gånger om dagen. Hela magen hoppar med några sekunders mellanrum uppåt 20-30 minuter. Första gångerna var det väl gulligt men nu börjar det bli helt galet irriterande. Speciellt nu när han är större så det verkligen hoppar och drar överallt.
Dottern hade hicka typ 1 gång i magen så börjar ju undra om det är normalt.
Det är ju ändå rätt praktiskt med mindre mage. Jag är fortfarande rätt smidig, även om jag känner mig som en val så fort han ligger ner. Kan ha de flesta av mina vanliga tröjor fortfarande.Ändå "skönt" att det finns andra som oxå är små! Är livrädd att det ska vara fel på flödet i navelsträngen el ngt. Fast hade jag haft stor mage hade jag väl varit orolig över det.
Jag som är gigantisk ( men ligger forfarande under kurvan lite) kan ju vara lite motvikt till er, här är till och med gravidtröjor förkorta - tacka vet jag Cubus och deras LÅÅÅÅÅNGA linnen. Otroligt nog känner jag mig hyfsat smidig ändå (foglossningarna sätter ju stopp för rörligheten men magen är ok) värst är när ja ska typ lagamat och diska mm. Lägger ju typ magen i kastrullerna och har bränt mig en och annan gång
Uppdatering iaf är att jag kämpar för att inte behöva gå tillbaka till jobbet. Stundvis är fogarna så illa att jag skriker rakt ut och gråter. Tyvärr är det svårt att göra någonting under semestern.
Får ingen att skriva under för graviditetspenning och sjukstugan vägrar ge mig läkartid eftersom BM ska ha egna läkartider, att BM har semester och att de inte finns någon vikarie är något dom inte tänkte ta hänsyn till. Vården är helt enkelt överbelastad och gravida kvinnor är inget som kan prioriteras
Jag som är gigantisk ( men ligger forfarande under kurvan lite) kan ju vara lite motvikt till er, här är till och med gravidtröjor förkorta - tacka vet jag Cubus och deras LÅÅÅÅÅNGA linnen. Otroligt nog känner jag mig hyfsat smidig ändå (foglossningarna sätter ju stopp för rörligheten men magen är ok) värst är när ja ska typ lagamat och diska mm. Lägger ju typ magen i kastrullerna och har bränt mig en och annan gång
Uppdatering iaf är att jag kämpar för att inte behöva gå tillbaka till jobbet. Stundvis är fogarna så illa att jag skriker rakt ut och gråter. Tyvärr är det svårt att göra någonting under semestern.
Får ingen att skriva under för graviditetspenning och sjukstugan vägrar ge mig läkartid eftersom BM ska ha egna läkartider, att BM har semester och att de inte finns någon vikarie är något dom inte tänkte ta hänsyn till. Vården är helt enkelt överbelastad och gravida kvinnor är inget som kan prioriteras
Nu har jag ingen riktig koll på hur långt in i graviditeten du är men som redan sagts så ska du nog inte oroa dig. Om du inte äter chips till frukost, lunch och middag då. Men något säger mig att så inte är fallet.Var hos Bm idag och har gått upp 8 kg sen inskrivningen. Det känns mycket med tanke på att bebis ska hinna bli ungefär 3 gånger så stor!
Men BM var lugn och jag ligger exakt på kurvan och alla mina värden var utmärkta. Bebis puls var lite hög, men hon var igång och rörde sig en hel del. Då avvaktade vi lite och testade igen när hon hade lugnat ner sig lite och då var pulsen normal igen. Tänk att de redan nu kan röra sig så att pulsen går upp!
Vet inte om det är någon tröst, men jag har gått upp över 15 kg. Och det känns helt bisarrt när jag står på vågen, för siffrorna är så höga- men det syns inte. Tittar man på mig någonstans utom på just magen så ser jag snarare underviktig ut. Jag tror man ska strunta i siffrorna och bara ta hand om sig så kommer det rinna av så snart vi har bebisarna i famnen iställetVar hos Bm idag och har gått upp 8 kg sen inskrivningen. Det känns mycket med tanke på att bebis ska hinna bli ungefär 3 gånger så stor!
Men BM var lugn och jag ligger exakt på kurvan och alla mina värden var utmärkta. Bebis puls var lite hög, men hon var igång och rörde sig en hel del. Då avvaktade vi lite och testade igen när hon hade lugnat ner sig lite och då var pulsen normal igen. Tänk att de redan nu kan röra sig så att pulsen går upp!
Någon annan som har problem med bilbältet. Får de inte alls att sitta. Antingen är de ok över höften, men skaver då på halsen, eller ok på halsen men sitter apa över magen
Min mage är verkligen liten... Var hos bm för två v sen och ligger på kurvan, men min mage är pytte. Blir orolig att det är något fel. Fotar den varje v och den har knappt vuxit sedan förra v. Är det stor skillnad för er från v till v?
Aha, läste någonstans att de inte lönar sig att köpa dem... Kanske jag skall provaJag har gravidbälte dels för bekvämlighetens skull och även för säkerhetens skull. Enda nackdelen är att kjolar/klänningar i finare material blir skrynkliga när man använder det...
10mil änkel resa, så funderar på att sjukskriva mig själv nästa vecka och prata med min ordinarie BM då hon också börjar jobba då.Finns det ingen annan vårdinrättning på hyfsat avstånd?
Näh jag har tre stycken över mig och alla ha semester samtidigt och ingen insatt under sommaren. Så inom barnomsorgen här ska man helt enkelt inte behöva ha kontakt med någon chef över sommaren.Lider med dig som har ont. Och man ska inte bli gravid över sommaren. Folk går ju tydligen på semester
Ang graviditetspenningen, jag du ingen tillförordnad chef?
Var hos Bm idag och har gått upp 8 kg sen inskrivningen. Det känns mycket med tanke på att bebis ska hinna bli ungefär 3 gånger så stor!