Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min mage är verkligen liten... Var hos bm för två v sen och ligger på kurvan, men min mage är pytte. Blir orolig att det är något fel. Fotar den varje v och den har knappt vuxit sedan förra v. Är det stor skillnad för er från v till v?

Min mage är verkligen liten... Var hos bm för två v sen och ligger på kurvan, men min mage är pytte. Blir orolig att det är något fel. Fotar den varje v och den har knappt vuxit sedan förra v. Är det stor skillnad för er från v till v?
Min mage är också liten. Alla reagerar på att jag är så liten, är ju ändå i v 33 nu. Jag kan ffa gömma den i arbetskläderna dock inte i mina privata kläder. SF-mått är normalt, mitt på kurvan men bebis är ju liten. Har livmodern liggande bakåt och lång överkropp så hon har gott om plats i min kropp.

Tar också bild varje vecka och det skiljer inte mycket. Är merv när man tittar bak flera veckor som man ser att den växer lite.

Min mage är också liten. Alla reagerar på att jag är så liten, är ju ändå i v 33 nu. Jag kan ffa gömma den i arbetskläderna dock inte i mina privata kläder. SF-mått är normalt, mitt på kurvan men bebis är ju liten. Har livmodern liggande bakåt och lång överkropp så hon har gott om plats i min kropp.

Tar också bild varje vecka och det skiljer inte mycket. Är merv när man tittar bak flera veckor som man ser att den växer lite.

Ändå "skönt" att det finns andra som oxå är små! Är livrädd att det ska vara fel på flödet i navelsträngen el ngt. Fast hade jag haft stor mage hade jag väl varit orolig över det.

Alltså.. Har era små hicka? Liten här har vad jag antar är hicka flera gånger om dagen. Hela magen hoppar med några sekunders mellanrum uppåt 20-30 minuter. Första gångerna var det väl gulligt men nu börjar det bli helt galet irriterande. :meh: Speciellt nu när han är större så det verkligen hoppar och drar överallt.
Dottern hade hicka typ 1 gång i magen så börjar ju undra om det är normalt. :cautious:

Japp, varje dag hickas det här. Känner du mest som rytmiska små slag korta perioder.

Ändå "skönt" att det finns andra som oxå är små! Är livrädd att det ska vara fel på flödet i navelsträngen el ngt. Fast hade jag haft stor mage hade jag väl varit orolig över det.
Det är ju ändå rätt praktiskt med mindre mage. Jag är fortfarande rätt smidig, även om jag känner mig som en val så fort han ligger ner. Kan ha de flesta av mina vanliga tröjor fortfarande.

Jag som är gigantisk ( men ligger forfarande under kurvan lite) kan ju vara lite motvikt till er, här är till och med gravidtröjor förkorta - tacka vet jag Cubus och deras LÅÅÅÅÅNGA linnen. Otroligt nog känner jag mig hyfsat smidig ändå (foglossningarna sätter ju stopp för rörligheten men magen är ok) värst är när ja ska typ lagamat och diska mm. Lägger ju typ magen i kastrullerna och har bränt mig en och annan gång :angel:

Uppdatering iaf är att jag kämpar för att inte behöva gå tillbaka till jobbet. Stundvis är fogarna så illa att jag skriker rakt ut och gråter. Tyvärr är det svårt att göra någonting under semestern.
Får ingen att skriva under för graviditetspenning och sjukstugan vägrar ge mig läkartid eftersom BM ska ha egna läkartider, att BM har semester och att de inte finns någon vikarie är något dom inte tänkte ta hänsyn till. Vården är helt enkelt överbelastad och gravida kvinnor är inget som kan prioriteras :(

Jag som är gigantisk ( men ligger forfarande under kurvan lite) kan ju vara lite motvikt till er, här är till och med gravidtröjor förkorta - tacka vet jag Cubus och deras LÅÅÅÅÅNGA linnen. Otroligt nog känner jag mig hyfsat smidig ändå (foglossningarna sätter ju stopp för rörligheten men magen är ok) värst är när ja ska typ lagamat och diska mm. Lägger ju typ magen i kastrullerna och har bränt mig en och annan gång :angel:

Uppdatering iaf är att jag kämpar för att inte behöva gå tillbaka till jobbet. Stundvis är fogarna så illa att jag skriker rakt ut och gråter. Tyvärr är det svårt att göra någonting under semestern.
Får ingen att skriva under för graviditetspenning och sjukstugan vägrar ge mig läkartid eftersom BM ska ha egna läkartider, att BM har semester och att de inte finns någon vikarie är något dom inte tänkte ta hänsyn till. Vården är helt enkelt överbelastad och gravida kvinnor är inget som kan prioriteras :(

Finns det ingen annan vårdinrättning på hyfsat avstånd?

Var hos Bm idag och har gått upp 8 kg sen inskrivningen. Det känns mycket med tanke på att bebis ska hinna bli ungefär 3 gånger så stor!
Men BM var lugn och jag ligger exakt på kurvan och alla mina värden var utmärkta. Bebis puls var lite hög, men hon var igång och rörde sig en hel del. Då avvaktade vi lite och testade igen när hon hade lugnat ner sig lite och då var pulsen normal igen. Tänk att de redan nu kan röra sig så att pulsen går upp!

@viadukt det är praktiskt! Har mina jobbtröjor i stl small fortfarande. Liiite korta men mammabyxan döljer det :p.

@Is låter jättejobbigt :(. Hoppas verkligen du kan få komma till en doktor snart.

@HeleneK jag tror verkligen inte du behöver oroa dig över vikten! Som jag sa, så länge du inte överkonsumerar sötsaker har jag svårt att tro att det är någon fara. Man går ju upp olika mycket, så är det ju! Min bm sa att den mest dramatiska viktökningen ofta är gjord vid v 30.

Lider med dig som har ont. Och man ska inte bli gravid över sommaren. Folk går ju tydligen på semester O_o
Ang graviditetspenningen, jag du ingen tillförordnad chef?

Var hos Bm idag och har gått upp 8 kg sen inskrivningen. Det känns mycket med tanke på att bebis ska hinna bli ungefär 3 gånger så stor!
Men BM var lugn och jag ligger exakt på kurvan och alla mina värden var utmärkta. Bebis puls var lite hög, men hon var igång och rörde sig en hel del. Då avvaktade vi lite och testade igen när hon hade lugnat ner sig lite och då var pulsen normal igen. Tänk att de redan nu kan röra sig så att pulsen går upp!
Nu har jag ingen riktig koll på hur långt in i graviditeten du är men som redan sagts så ska du nog inte oroa dig. Om du inte äter chips till frukost, lunch och middag då. Men något säger mig att så inte är fallet.

Hicka nästan varje dag här. Dock inte så tydliga som vissa av er andra. :p Mest som små rytmiska rörelser. Konstigt egentligen för jag har väldigt tydlig hicka :o kanske lika bra det inte smittat av sig.
Min mage är inte heller stor, men den varierar sig också en del över dagen. Beror väl på hur bebis ligger antar jag. Den är oftast väldigt rund och fin iallafall. Får komplimanger över den ibland :p
Är rätt skönt nu när den sjunkit lite också. Halsbrännan har jag, peppar peppar, inte haft på en vecka och mina revben får lite mer plats. Ska bli spännande nästa måndag och se om den fixerat sig. Verkade ju vara påväg åt rätt håll sist.

Vet inte om det är någon tröst, men jag har gått upp över 15 kg. Och det känns helt bisarrt när jag står på vågen, för siffrorna är så höga- men det syns inte. Tittar man på mig någonstans utom på just magen så ser jag snarare underviktig ut. Jag tror man ska strunta i siffrorna och bara ta hand om sig så kommer det rinna av så snart vi har bebisarna i famnen istället :)

För övrigt ang. hicka så har min hickat flera ggr per dag i säkert tio min i taget de senaste kanske 8 veckorna. Det kittlas, är störigt när man försöker sova, men helt ofarligt iaf :)

Någon annan som har problem med bilbältet. Får de inte alls att sitta. Antingen är de ok över höften, men skaver då på halsen, eller ok på halsen men sitter apa över magen

Någon annan som har problem med bilbältet. Får de inte alls att sitta. Antingen är de ok över höften, men skaver då på halsen, eller ok på halsen men sitter apa över magen

Jag har gravidbälte dels för bekvämlighetens skull och även för säkerhetens skull. Enda nackdelen är att kjolar/klänningar i finare material blir skrynkliga när man använder det...

Min mage är också ganska liten men livmoder följer kurvan. Har haft dålig aptit hela graviditeten så har inte gått upp i vikt något än.

Lider med dig som har ont. Och man ska inte bli gravid över sommaren. Folk går ju tydligen på semester O_o
Ang graviditetspenningen, jag du ingen tillförordnad chef?
Näh jag har tre stycken över mig och alla ha semester samtidigt och ingen insatt under sommaren. Så inom barnomsorgen här ska man helt enkelt inte behöva ha kontakt med någon chef över sommaren.

8kg låter väldigt normalt, Jag har gått upp 15 kg... 5kg hade jag gått upp redan vid inskrivningeningen. Är i vecka 35nu och hade gått ner i vikt sedan förra kollen. Men somsagt magen följer kurvan om än lite i underkant och ingen har nämt något om mina nu 75 kg så jag tar det lilla lugna. Det blir mycket att gå ner sedan dock men har aldrig haft problem med vikten så det ska nog va lugnt hoppas ja.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 027
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 291
Senast: feresia
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III