Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att det ska vara så svårt att sova..? Är trött men somnar inte. Jaja.
Jag har hela tiden tänkt att det är så lång tid kvar. Men jag är med i en liknande fb-grupp där det är flera som fått bebisar redan från v.27!
Det börjar kännas som att det närmar sig med stormsteg och jag är inte alls redo än
Hur mår ni andra?
Jag har menslikanden värk har haft hela dagen idag till och från. Har googlat och det ser ut som att förvärkar kan vara så här även utan sammandragningar.
Nu gör det egentligen inget om bäbis vill komma redan nu men nog tycker jag att den ska hålla sig inne åtminstone några veckor till. Värst är att sambon ska jobba borta på mässa (Nolia i Piteå) hela nästa vecka eller ja den är väl 9 dagar den mässan och det innebär att han har typ 50 - 60 mil hem. Har jag massa förvärkar kommer ju jag nojja som fan när han är borta
Men på plussidan är att i helgen gör dom det sista i vårt nya sovrum sedan är det bara att vänta på elektrikern och jag vi kan officiellt öppna upp vår övervåning
Mycket roligt har jag hittat när jag har hållit på att riva där uppe (tidningar som rapporterar från andra värdskriget mm) men allt har ju tagit sådan tid och då är det bara ett rum som vi har gjort nu. Men rummet är stort och det kommer bli väldigt mycket mer plats på nedervåningen också där det blir barnkammare istället för sovrum (bäbisen ska få ha en sovkorg nere och en vanlig säng uppe i sovrumet). När det är helt klart måste jag lägga in lite bilder här så ni får se vad vi slitit med.
Jag förstår dig till fullo! Har haft mensvärk hela helgen vilket BM menar är förvärkar och innebär att bebis kan komma allt från idag till först om flera veckor. Sambon ska jobba 40 mil hemifrån nu i veckan och kommer hem torsdag kväll... Man blir lite stressad :O Hoppas våra väntar lite båda två!
Ofta värk utan sammandragningar, ibland i samband med dem och ibland endast sammandragningar. Tror inte min kropp vet riktigt hur den ska bete sig Finns det någon logik för din del?Har du också en del värk utan sammandragningar eller är det alltid i samband med uppenbara sammandragningar?
Nepp bara att de kommer VARJE gång jag lägger mig efter att jag varit upp och kissat på natten -vilket leder till att jag kan bli vaken flera timmar.Ofta värk utan sammandragningar, ibland i samband med dem och ibland endast sammandragningar. Tror inte min kropp vet riktigt hur den ska bete sig Finns det någon logik för din del?
Lite måndagsnojja. Vi har vattenskada i garaget och allt måste ses igenom (vi har använt de som förråd)
Tömde några lådor och halvvägs stötte jag på musbajs och urin. Såklart hade jag inte handskar. Så nu oroar jag mig för sorkfeber
Det är nog ingen fara antar att du tvättade händerna odentligt men sorkpest även luftburet (?, dvs om man andas in det damm som man rör upp genom att hålla på där råttor varit) så det är faktiskt värre om du inte hade munskydd, men oavsett så kan du nog vara lugn. Du ska ha väldig otur om du lyckats bli smittad av den lilla kontakten. Jag vet två som blivit smittad av sorkpest i min närheten, min pappa och min sambos ex. Båda har under längre tid bott i hus med MYCKET råttor och ingen annan i hushållet har trots det blivit smittad så tror att man dels måste vara/hantera något som ett smittat djur varit i kontakt med och dels vara extra mottaglig av någon anledning för att bli smittad.
Så jag skulle vara lugn om jag vore du, är du smittad så märker du det i om sinom tid men tyvärr finns det inte mycket att göra åt det.
/Is som under graviditeten har städat ut tre rum och fyra skrubbar under graviditen där råttorna haft bon.
Spinner vidare på partner en bit bort.
Min kille jobbar i annan stad så tar strax över en timme hem. Problemet är att alla kollegorna åker en bil dit så han kan inte bara komma hem när det behövs. Han hade typ räknat med att åka egen bil från förra veckan när han började efter semestern men jag har sagt att han kan vänta. De åker TIDIGT på morgonen och han brukar sova i bilen både dit och hem. Om han ska åka egen bil varje dag kommer han vara ännu tröttare på eftermiddagen när han kommer hem och det känns inte som bästa förberedelse. Är 3 veckor till BF nu men det kan ju bli 5 veckor innan den behagar komma..
Jag har sagt att än har jag ju inga tecken på att de närmar sig så tar det dag för dag just nu. Men när bör han ha egen bil ändå? Ju närmare BF desto troligare är det ju att de händer något.
För egen del hade den gärna fått komma typ imorgon men verkar inte riktigt så. Har bokat service till bilen och BE körlektion på torsdag, så mycket tror jag det närmar sig
Sorkpest?
Inser att det inte var så smart att röja höloftet här i somras?? Hur märker man om man blir smittad och hur påverkar det bebis?
Känner mig lite småkorkad nu
Min bebis är så vild. Ny morgon- och kvällsrutin är att försöka vända in och ut på mig alternativt försöka ta sig ut genom naveln. Här om natten tror jag nästan hon försökte vända sig, kämpade och kämpade som bara den och huvudet flyttade runt sig en del. Resulterade bara i lite ändrat läge och att fötterna pekar ännu mer upp så nu kan man känna de små tassarna under handen när hon rör på dem
Jag har obehagligt nog drabbats av andnöd av och till. Det är jätteobehagligt och ger mig panikkänsla ibland när det slår till och det känns som om jag knappt får luft. Märks att det blir trängre och trängre där inne.
Jobbar en vecka till nu och sen kommer jag med största sannolikhet aldrig gå tillbaka till det jobbet. Jag har trivts bra men långt att pendla varje dag så det ska bli så skönt!
Hur mår ni andra?