Hörrni, det här med faderskap... Vi är inte gifta så hur går det till egentligen? Något vi aktivt måste ordna med själva, ex. ta kontakt med socialnämnden, när ordna med det?
Och en sak till när det gäller försäkringskassan och ersättning. Visst ska SGI beräknas på nuvarande lön? Jag fick låneförhöjning nu i juni och det är min gamla årslön som är registrerad på deras hemsida, det bör väl vara den nya?
När det gäller faderskap gjorde vi det innan bara för att OM något skulle hända mig under/efter förlossningen vill jag att allt sånt ska vara klart så att sambon iaf får sin son med sig hem utan problem. Det är bara att kontakta kommunen så får man komma dit och skriva på papper där man intygar att pappan är pappan. Annars måste man göra det efter att barnet är fött, gissar att man blir kallad då?
Det är din arbetsgivare som ska skicka in intyg om din nya lön. Men sen har de ju tyvärr ett maxtak så låg du över det redan innan spelar det ingen roll ersättningsmässigt (vet dock inte om något annat påverkas)
Ang. bäddning- vad kul att kunna sy ett nest själv! Jag är totalt okunnig gällande sånt