Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad rund och fin den är! Vilken v är du i? Min mage är väldigt låg, din är så hög och härlig.
Tack :love: Den är verkligt hög men den har ändå sjunkit mycket de senaste veckorna. Men jag har ju haft bäbisen under revbenen typ hela graviditeten så nu känner ju jag mig väldigt rörlig jämfört med innan den börja sjunka. Bäbis hade börjar fixera sig enlig BM förra veckan.

Är i v.35 :)

Tack :love: Den är verkligt hög men den har ändå sjunkit mycket de senaste veckorna. Men jag har ju haft bäbisen under revbenen typ hela graviditeten så nu känner ju jag mig väldigt rörlig jämfört med innan den börja sjunka. Bäbis hade börjar fixera sig enlig BM förra veckan.

Är i v.35 :)

Det måste iof vara jobbigt med andningen? Om jag fattade hur man la in bilder kan jag kontra med en minimage i v 28

Jag känner mig hyfsat stor men ligger precis på eller möjligtvis nån millimeter över snittkurvan. Har gått upp typ 7 kilo. V. 36 nu.
Har dock flera gånger fått frågan om det inte är tvillingar eller om jag har gått över tiden för att man ser stor ut. :cautious:
Tänkte försöka få ut en bild men fick det inte att funka.

Idag har vi iaf hämtat ut barnvagnen. Känns så overkligt på nåt sätt. Snart är det 2 ungar som ska åka omkring däri. :nailbiting:

Ah va roligt det är att se andras magar, hade varit roligt att ha en gemensam bild för att belysa för världen va olika magar man har under graviditeten trots att man följer kurvan.
Synd att det är lite långt att åka bara :angel:

Ang bilduppladdning, på ladda-upp verkar man inte kunna använda sig av bilden direkt i forumet annat än som thumbnail bild.
Forumbilder.se är nog bättre men även där strular det, första bilden ja la ut glömde jag skriv bildnamn och då gick den inte att dela direkt. Och andra bilden fick jag aldrig till, något med att ja inte kan ladda upp bilder där från mobilen.

Trög mage och lampan på WC på jobbet var ingen bra kombination. Den är automatisk och slocknar efter 3 min. För att aktivera måste man öppna dörren så att sensorn fungerar *famlar i mörkret*

Här är jag och min 26+2-mage

IMG_20160803_105313.jpg

Renovering pågår, därav golvet. Läggs in nytt nästa vecka.

Går in i vecka 34 idag.
Det är en sån stor skillnad i hur jag mår nu och för en månad sedan. Jag mår så himla bra och längtar efter vår lilla tjej :love:

Kontroll igår med flödesmätning och koll av hjärtat vilket såg bra ut. Hon ser ut att må bra där inne. Ligger fortfarande kvar i säte med benen rakt upp. TUL nästa vecka.

Här om kvällen har jag en fruktansvärt obehaglig känsla neråt som jag inte kan förklara. Så fort jag ställde mig upp liksom ömmade det och ilade djupt in underlivet. Är det bebis som trycker ner rumpan ännu mer?

Åh vad fina magar alla har! Så kul att de kan vara så olika. Ska försöka lägga upp en på min också. Blev barnrummet i bakgrunden så det får ni en kik på det på köpet. Har inte fått in skötbordet än så alla saker ligger fortfarande i sängen men det ska bli ändring på när jag slipat och målat lite.

b199321.jpg

36+3 är det idag

Gårdagens överraskning. Kollade lite online vad Jysk hade för modeller på byråer (för babykläder) då vi a inte har en enda skrubb/garderob i vårt hus och b utrymmet är väldigt begränsat var vi tänkt lägga byrån.

Mannen var ledig så han hade mätt upp att den passa.

Och när jag kom hem hade hand redan handlar byrån, skruvat ihop den och möblerat om övervåningen så den passa in

Jag har under nästan en veckas tid haft JÄTTEproblem med supersvullna händer och fötter, samt en klåda på hela kroppen som gör mig galen (läs: duschar tre ggr/dag bara för att det lindrar). Tänkte att det var den omtalade gravidklådan och värmen som ger svullnad, det är ju klassiska graviditetsbesvär, och led i tystnad...
Tills jag pratade med BM och det konstaterades att jag hade fått en allergisk reaktion mot antibiotikan jag åt mot urinvägsinfektion. Slutade med antibiotikan och besvären upphörde. :p Så dagens tips från mig är att inte alltid anta att allt bara är för att man är gravid ;)

Bukediarre idag ;)

Att sitta 20 min på golvet och på fri hand rita upp ett mönster för babynest var inte smart. Tänkte inte komma upp tillbaka

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 014
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 289
Senast: feresia
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka